ג'פקוסגיי ולמה ניצחו במרתון לונדון, לונה צ'מטאי סיימה חמישית

מתח ועניין הצטלבו להם היום במרתון לונדון, שהיה עם עומק איכותי שהניב תוצאות מצוינות גם בקרב הנשים וגם בקרב הגברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

למי שהספיק לשכוח רק נזכיר שבשנה שעברה מרתון לונדון היה אחד האירועים הגדולים הראשונים שנדחו בגלל מגפת הקורונה ובסופו של דבר הוא התקיים באוקטובר בפורמט שונה לחלוטין שבו השתתפו רק עשרות רצים מקצוענים (ללא רצים חובבים) שביצעו הקפות שהקשו על הרצים בפארק סנט ג'יימס ובסיום גם יצאה מהאירוע הזה כותרת גדולה כשאליוד קיפצ'וגה הוכיח שהוא "אנושי" וסיים רק במקום השמיני.

למרות ששיאן העולם אליוד קיפצ'וגה החליט לנוח אחרי מדליית הזהב האולימפית שלו במשחקים האולימפיים של טוקיו רק לפני כחודשיים ולמרות שגם מרתונים אחרים משכו אליהם רצים טובים (כמו קנניסה בקלה בברלין), עדיין מארגני מרתון לונדון הצליחו להביא אליהם את כמות המתחרים הגדולה והמרשימה ביותר מהטופ העולמי.

 על המסלול של מרתון הנשים 

במרתון הנשים שהוזנק בשעה 11, כחצי שעה לפני הגברים, זינקו 10 רצות וביניהן הרצה הישראלית לונה צ'מטאי-סלפטר. עבורה היה זה המרתון הראשון לאחר המשחקים האולימפיים של טוקיו שם סיימה במקום ה-66 בזמן של 2:48:31 שע' לאחר שחשה ברע בארבעת הקילומטרים האחרונים. אי אפשר היה להתעלם מכך שעד הקילומטר ה-35 היתה לצ'מטאי-סלפטר יציבות והיא נראתה איתנה וחדורת מטרה.

לונה צ'מטאי ומאמנה דן סלפטר | צילום: shutterstock

העומק האיכותי בלונדון הבוקר הציג רצות מהשורה הראשונה, מה שהכין אותנו לכך שיהיה מדובר במרתון איכותי ומהיר. הדבוקה המובילה הורכבה לאורך רוב הריצה מבריג'יד קוסגיי וגו'יסילין ג'פקוסגיי הקנייתיות, לונה צ'מטאי-סלפטר הישראלית ודיגיטו אזימראו האתיופית. לאחר חצי מרתון הדבוקה המובילה כללה את צ'מטאי שנראתה מצוין והיתה תחושה שהיא עומדת לסיים על הפודיום, גו'יסילין וקוסגיי והם עברו אותו בזמן של 1:08:51 שע'. השינוי המשמעותי בהרכב החל בקילומטר ה-35, לאחר שאת ההובלה לקחה גו'יסילין ג'פקוסגיי מקניה שהחלה להגביר קצב ולייצר אט אט פער בינה לבין חברותיה ככל שהזמן עבר. בשלב הזה צ'מטאי-סלפטר כבר ראתה את הגב של ג'פקוסגיי ונראה כי היא קצת נחלשת וככל שהן התקדמו הפער רק הלך וגדל.

מחזיקה כעת בתוצאה השביעית בכל הזמנים. גו'יסילין ג'פקוסגיי | צילום: Luzifiga, ויקיפדיה

בקילומטר ה-40 הריצה הפכה לטור הנדסי כשאת הקטר הובילה בבטחה ג'פקוסגיי והיתה 14 שניות לפני דגיטו אזימרו האתיופית שהתמקמה במקום השני. את המקום השלישי תפסה אשת בקרה האתיופית שהשתרכה 26 שניות מהמובילה ואחריה התמקמה צ'מטאי-סלפטר. בסיום השתנו המיקומים לאחר שבריג'יד קוסגיי התמקמה במקום הרביעי ולונה צ'מטאי-סלפטר סיימה במקום החמישי בזמן של 2:18:54 שע'. במקום הראשון סיימה כאמור מי שהצליחה להתמקם ביציבות לאורך כל שבעת קילומטרים האחרונים גו'יסילין ג'פקוסגיי לאחר שקבעה 2:17:43 שע'. למעשה התוצאה הזו של ג'פקוסגיי עקפה את התוצאה של צ'מטאי-סלפטר בטבלת כל הזמנים במרתון (מקום שביעי ומהיום מקום שמיני) שעומד על 2:17:45 שע'.

 על המסלול של מרתון הגברים 

ברובד ההיסטורי אציין כי שיאן העולם אליוד קיפצ'וגה ניצח במרתון לונדון 4 פעמים אבל ב-2020 הוא כאמור החמיץ את ההזדמנות לעשות את זה בפעם החמישית וסיים באופן מפתיע רק במקום השמיני כפי שהוזכר לעיל. הפעם הוא לא נכח וגם לא קנניסה בקלה, הרץ מספר 2 בכל הזמנים, שרץ וסיים שלישי במרתון ברלין.

מנצח המרתון היום בלונדון הוא סיסיי למה מאתיופיה שקבע את התוצאה 2:04:01 שע'. זקני טבריה זוכרים את למה שפחות או יותר התחיל את קריירת המרתונים הבינלאומית שלו בטבריה (סיים חמישי ב-2013), אבל מאז הוא השתפר ובמרתון לונדון האחרון בפארק סנט ג'יימס הוא סיים במקום השלישי. שיאו האישי של למה הוא 2:03:36 שע' שאותו קבע כשסיים שלישי במרתון ברלין 2019.

היום בלונדון סיסיי למה אמנם לא הוביל את הדבוקה לאורך המרתון, אבל היה כל העת בדבוקה המובילה והכין את עצמו לפריצה. בקילומטרים שלפני הסיום הוא כבר לקח את ההובלה ויצר פער של תשע שניות על וינסנט קיפצו'מבה שניסה להדביק את הפער ללא הצלחה יתרה וסיים בתוצאה 2:04:28 שע'. את הפודיום סגר מוסינט גרמו האתיופי שסיים בתוצאה 2:04:41 שע'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג