טוקיו 2020: אליוד קיפצ'וגה עם הזהב במרתון, טפרי עם הישג שיא במקום ה-13

זהו ההישג הטוב ביותר אי פעם של רץ ישראלי במרתון אולימפי, קיפצ'וגה שניצח במרוץ הצליח לשמור על התואר שלו כאלוף אולימפי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאחר מרתון הנשים שהתקיים אתמול (שבת) בעומס חום כבד, התקיים הבוקר מרתון הגברים במזג האוויר קצת יותר נוח עם 109 רצים שזינקו מהעיר סאפורו. במרתון ניצח אליוד קיפצ'וגה בזמן של 2:08:38 שע' וזוהי מדליית הזהב השנייה שלו לאחר שניצח גם במשחקים האולימפיים של ריו לפני חמש שנים.

שמר על התואר. אליוד קיפצ'וגה (ארכיון) | צילום: shutterstock

קיפצ'וגה שמר על התואר שלו כאלוף אולימפי כשעד היום רק שני מרתוניסטים הצליחו לעשות זאת. "זה כבוד בשבילו להיות מלך המסלול והשראה עבור רצים רבים", אמר הרץ הקנייתי בראיון לאחר שהסתיים המרתון. קיפצוגה הוא שיאן העולם מברלין בתוצאה 2:01:39 שע' ובשיא האולימפי מחזיק סמואל וונג'ירו הקנייתי מהמשחקים האולימפיים של בייג'ין 2008 שם קבע 2:06:39 שע'.

עבור הרץ הישראלי מארו טפרי היה זה הישג שיא גדול לאחר שסיים במקום ה-13 בזמן מצוין של 2:13:02 שע'. "אני מתרגש מאוד. מזג האוויר היה קשה מאוד כמו שרוצים, אבל התוצאה שלי מאוד טובה. המטרה שלי היתה טופ 15 ועשיתי את זה. הלחות היתה מאוד גבוהה וזה הפריע. רציתי להיות מאוזן כל הדרך ושמרתי על הקצב כל הזמן", אמר מארו טפרי בסיום. עבור טפרי זהו הישג נוסף לאחר שההישג הטוב ביותר במרתון הישראלי במשחקים האולימפיים היה של היילה סטאין שסיים במקום ה-20 במשחקים של יוון 2004 שם קבע 2:17:25 שע'.

מספר דקות אחריו הגיע גירמה אמרה שסיים במקום ה-28 בזמן של 2:16:17 שע' וזהו הישג טוב מאוד עבור שניהם שהצליחו להתברג בטופ 30 של הרצים. "חמש שנים עשינו הכנה לזה ואני מאוד שמח על התוצאה", סיפר אמרה לאחר המרתון, "אני סיימתי וזה מה שחשוב". הנציג הישראלי השלישי שסיים את הריצה היה איימרו עלמיה שהגיע במקום ה-37 בזמן של 2:17:17 שע'. "זו היתה חוויה מדהימה והיה לי סך הכל טוב במרתון. קיפצ'וגה הוא מודל לחיקוי והוא עשה כאן מרתון מדהים", ציין לאחר התחרות.

מלקה טחלוואיני שמתגורר בישראל והשתתף במרתון האולימפי כנציג משלחת הפליטים סיים במקום ה-16 בתוצאה 2:14:02 שע', סיפר שהיה חזק לאורך המרתון ונתן את כל מה שיש לו, "מאוד נהניתי מהעידוד שהיה לאורך הדרך כי פחדתי שלא יהיה בכלל קהל".

לאורך הריצה פרשו לא פחות מ-30 רצים בשל תנאי החום הקשים ומדובר באחוז גבוה מאוד של רצים שלא סיימו את הריצה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג