גל צוקרמן והצוות של ניתאי חסון ונועה לסרי העפילו לשיוט המדליות במארסיי

גולשת הקייט סיימה את המוקדמות במקום השביעי ותתמודד בחצי גמר התחרות הקדם אולימפית בצרפת. צוות ה-470 התאושש מההתנגשות והעפיל לשיוט המדליות מהמקום העשירי. דרמות אצל גולשי הרוח, שזינקו בדירוג הכללי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל צוקרמן| צילום: World Sailing

יום מוצלח לנבחרת הישראלית בתחרות הקדם אולימפית במארסיי, שמסמן אולי שינוי מגמה אצל גולשי הרוח. יום השיוטים השלישי לדגם ה IQ פויל נפתח בשיוט המרתון, שבניגוד לשיוטים הרגילים, הנמשכים באיזור ה-12 דקות, אורך כשעה ומספק ניקוד כפול, כך שחשיבותו גדולה.

תחילת היום לא יכלה להיות טובה יותר בשביל שרון קנטור, שיצאה אל שיוט המרתון בשליטה מוחלטת, כאשר היא מקדימה את יריבותיה בהפרש ניכר. כבר במחצית הדרך היה ברור כי הניצחון בשיוט היוקרתי יהיה בידיה, אך היא המשיכה להגביר קצב ולבסוף סיימה את השיוט שלוש דקות לפני המקום השני. ההצלחה במרתון הקפיצה את קנטור במעלה הטבלה, מהמקום השישי עד לשני.

שרון קנטור | צילום: World Sailing

בשיוט הבא של היום זינקה קנטור רע ורדפה אחר הצי ולבסוף סיימה במקום 11. בשיוט האחרון של היום הובילה קנטור בביטחה, אך נפלה באופן מפתיע למים. הדאגה מאובדן המומנטום החיובי בהחלט נרשמה הצוות הישראלי, אך קנטור חזרה לגלשן במהרה ולמרות הפיגור הצלחה להדביק את מתחרותיה ולסיים את השיוט במקום השלישי. בסוף היום ממוקמת קנטור במקום השני הכללי, שמונה נקודות אחרי אמה ווילסון הבריטית.

גם תום ראובני ביצע שיוט מרתון מצוין, אותו סיים במקום השלישי. לאורך כל המרתון היה ראובני בקבוצה המובילה, כאשר ההובלה בשיוט התחלפה תכופות בין ראובני לשני מובילי התחרות, ניקולס גויאר מצרפת וניקולו רנה מאיטליה. בזכות המקום השלישי במרתון קפץ ראובני שמונה מקומות במעלה הטבלה והתמקם זמנית במקום החמישי. גם בשני השיוטים הבאים של היום המשיך ראובני לדחוף ולאיים על המובילים, כאשר הוא מסיים שיוטים במקום התשיעי והשלישי ומתקדם מקום נוסף לעבר הפסגה.

תום ראובני | צילום: World Sailing

גולשת הקייט פויל גל צוקרמן יצאה ליום שיוטי המוקדמות האחרון בדגם, בתקווה להתקדם בדירוג. לאחר פתיחה רעה בשיוט הראשון, אותו סיימה במקום 13, חזרה צוקרמן לעצמה וסיימה במקומות 4, 6, 6, ו-8 ותפסה את המקום השביעי הכללי בתחרות, המוביל לחצי גמר שיוט המדליות.

היום (שישי) לקראת שעות הצהריים תצא צוקרמן לשיוטי חצי הגמר הראשון, בו תתחרה בארבע גולשות על הכרטיס הבודד לגמר. על מנת להעפיל תצטרך צוקרמן להיות הגולשת הראשונה שמשיגה שלושה נצחונות בחצי הגמר. המשימה העומדת בפניה אינה פשוטה, כיוון שבשיטת שיוטי המדליות בדגם הקייט, שתיים ממתחרות חצי הגמר, שהגיעו למקומות גבוהים במוקדמות, זוכות בניצחונות בונוס ולכן צריכות לנצח רק שיוט אחד או שניים.

בדגם סירות ה-470 ייהנו היום השייטים הישראלים ניתאי חסון ונועה לסרי מיום מנוחה, לאחר שהעפילו לשיוט המדליות מהמקום העשירי. הצוות יצא ליום השיוטים האחרון שלהם במצב של להיות או לחדול, לאחר שפתחו את התחרות היטב והיו כבר במקום הרביעי הכללי, אבל סבלו שלשום מחור בסירה בגלל תאונה במים, ירדו למקום העשירי ולא הצליחו להתקדם בדירוג. מטרת הצוות היום הייתה להישאר בין עשרת הגדולים, על מנת להעפיל לפחות לשיוט המדליות. שני שיוטים אותם סיימו במקום התשיעי הכניסו אותם לשיוט המדליות מהמקום העשירי הכללי, שלא יאפשר להם להתמודד על מדליה, אלא רק לשפר את מיקומם הסופי בתחרות. שיוט המדליות יתקיים ביום שבת.

ניתאי חסון ונועה לסרי | צילום: World Sailing



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג