ג'ירו ד'איטליה 2023, קטע 4: אוונפול איבד את החולצה הוורודה, ניצחון צרפתי בהרים

קטע מרתק בדרום איטליה: אורליאן פארה-פנטרה ניצח בקטע אחרי שגבר על אנדראס לקנסונד בתום הטיפוס הארחון בקולה מוללה, אך הנורווגי הוא המוביל החדש של המרוץ ומקדים ב-28 שניות את אוונפול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אורליין פארה-פנטרה מנצח את הקטע הרביעי | צילום מסך

קטע מס' 4: ונוסה – לאגו לאצ'נו
מנצח היום: אורליין פארה-פנטרה AG2R Citroën Team
סיים בזמן של:
4:16:05 שעות
מהירות ממוצעת: 41.00 קמ"ש
מרחק: 175 ק"מ
דרגת קושי: 3 כוכבים מתוך 5

הקטע הרביעי בג'ירו ד'איטליה עבר על פני 3 עליות מדורגות ברמה 2. יום עם הטיפוס המצטבר הגדול ביותר בג'ירו עד כה עם כ-3,600 מטר, כאשר אורך המסלול הוא 175 קילומטרים. זאת הפעם הרביעית שהג'ירו הסתיים ב-לאגו לאצ'נו. הפעם האחרונה הייתה ב-2012, כאשר דומניקו פוצוביבו (כיום בקבוצה הישראלית IPT) זכה בניצחון סולו.

צפו ברגעי ההכרעה בקטע 4:

מה היה על המסלול?

הרוכבים זינקו בתנאי גשם כאשר היום התחיל בסדרה של טיפוסים לא מדורגים ולכך נוספו אינטרסים של הקבוצות השונות להביא ניצחון בדמות התקפות רבות בפתיחה ובדיקת הרגליים של כלל הרוכבים בפלוטון. הקרב קשה על הבריחה של היום נמשך עד כ-100 ק"מ לסיום, כאשר השעה הראשונה הייתה במהירות גבוהה של 47.3 קמ"ש, כשהדבוקה לא מתפצלת.

בשלב זה, גם קיבלנו את בפרישה ראשונה בג'ירו, פול לאפירה (AG2R) נטש את המירוץ וכעת יש 175 רוכבים בתחרות. תחילת הטיפוס הראשון המדורג הגיעה לאחר כ-50 קילומטרים, ה-Passo delle Crocelle, עלייה באורך 13.5 קילומטרים עם שיפוע ממוצע של 4.3 אחוז. טיבו פינו הצרפתי כבר הראה לנו אתמול שהוא בעניין של חולצת המטפס הכחולה והוא עובר ראשון את ההר כאשר הוא אוסף 18 נקודות הרים.  

לאחר מכן הרוכבים טסו בירידה במשך יותר מ-20 קילומטרים שם יצאה הבריחה של היום עם 7 רוכבים סה"כ שהצליחו להתנתק מהדבוקה המובילה. שמות הרוכבים בבריחה של היום – עמנואל גרזבייגבייר יחד עם חברו לקבוצה טומס שקוינס (Trek-Segafredo), וינצ'נזו אלבנזה  (Eolo-Kometa), וורן בארגיל (Arkéa-Samsic), ניקולה קונצ'י  (Alpecin-Deceuninck), אנדראס לקנסונד (Team DSM), ו-אורליין פארה-פנטרה (AG2R Citroën Team).

המסלול המשיך לטפס מעט מאוחר יותר על Valico Monte Carruozzo. זהו טיפוס הביניים הרשמי השני של היום – אורכו 8.8 קילומטרים וממוצע של 4.9 אחוז, ושם חברי הבריחה עוברים ראשונים כאשר הרוכב האריתראי של טרק-סגפרדו עובר ראשון את הפסגה ואוסף 18 נקודות, סה"כ 24 נקודות הרים עד לנקודה זאת. הפער מהפלוטון בנקודה זאת היה 3:45 דקות. 

הטיפוס האחרון באורך 9.6 קילומטרים בשיפוע 6.2 אחוז, 5.5 הקילומטרים הראשונים מתונים בסביבות 4 אחוז ו-2.7 הקילומטרים הבאים בשיפוע חד יחסית של 9.4 אחוז, לפני שהחלק האחרון מתיישר מעט ל-6 אחוז.

המהלכים המנצחים
בעלייה האחרונה קונצ'י היה הראשון לתקוף, ווארן בארגיל הצרפתי איבד מגע עם חברי הבריחה. 2 רוכבי טרק שהיו ביתרון מספרי בקבוצה שיחקו נכון וראשון לסגור הוא תומס שקוינס שגם עקף את קונצ'י האיטלקי שהימר מוקדם וכעת התפרק.  בפלוטון הרודף מאחורה הקצב גבוה מאוד ורמקו אוונפול נשאר מבודד די מהר, אך לא התרגש ונשאר קרוב ליריבו רוגליץ'. הכתיבו את הקצב בקדמת הפלוטון קבוצת אינאוס בטקטיקה המוכרת שלהם עם מספרים גדולים מקדימה. 

4.3 ק"מ לסיום הפער ירד כבר ל-2:37 דקות, לקנסונד הנורווגי תוקף חזק והוא הצליח להתנתק מחברי הבריחה האחרונים, חפר עמוק כשאחריו רודף רק פארה-פנטרה מ-AG2R שלאחר קילומטר הצליח לגשר אליו חזרה ולקחת את הנקודות הרים 3 ק"מ מסיום הקטע. 

בסיום המישורי הצרפתי פארה-פנטרה ניצח בספרינט לקו והקדים את הנורווגי לקנסונד, שיזכה ללבוש את החולצה הוורודה בגלל הפרש זמנים מהפלוטון ומתנת ניחומים לא רעה בכלל. פעם שנייה שרוכב נורווגי מוביל את הג'ירו בהיסטוריה, והראשונה מזה 42 שנה.

לקנסונד מוביל המרוץ החדש סיפר בסיום: "זה סופר מיוחד. ברור שהלכתי על הסטייג' וגם ידעתי שאפשרי להשיג את הוורודה. הייתה לי התקפה אחת שבה הלכתי על הכל כדי לברוח ממנו והצלחתי אבל הוא חזר בירידה. הרגליים שלי כאבו כל כך, אבל זה סופר מיוחד להיות בוורוד. זו הייתה המטרה לפני השלב אבל כפי שכולם יודעים, רכיבה על אופניים היא לא כל כך קלה ולעשות אתה זה בפועל זה לא ייאמן".

בקבוצת המובילים לא היו אירועים דרמטיים ורוב רוכבי הדירוג הכללי סיימו ביחד כאשר אוונפול איבד את הוורודה והוא גם היחידי ללא רוכב נוסף מקבוצתו. 

לקראת קטע מספר 5:
יום רביעי 10 במאי – קטע 5 בג'ירו ד'איטליה ייצא לדרך מאטריפלדה לסיום בסלרנו. אורכו של המסלול 172 קילומטרים ויש בו 2,400 מטר גובה מצטבר. המסלול מטפס די מההתחלה. הפאסו סרה באורך 3.9 קילומטרים ב-7.4% מופיע כבר בקילומטר 11.6. זה נותן את הטון בפתיחה. החצי הראשון של המרוץ עולה ויורד, עד שמגיעים לנקודה הגבוהה ביותר ב-Guardia dei Lombardi. זהו טיפוס של 8.4 קילומטרים ב-3%, בעוד הפסגה מתנשאת לגובה של 972 מטר מעל פני הים כ-100 קילומטרים מקו הסיום. ה-35 ק"מ האחרונים במרוץ הם שטוחים לחלוטין וצפוי שנקבל ספרינט המוני לקו. 

הפייבוריטים לניצחון בקטע 5 הם ספרינטרים: בראש הרשימה מאדס פדרסן, מייקל מתיוס וקאדן גרובס, כשגם פסקל אקרמן, פרננדו גביריה וארנה מרית צריכים להילקח בחשבון, וכמוהם גם מגנוס קורט, מנצח הקטע השני יונתן מילאן, אלברטו דיינזה ודוידה בלריני

תוצאות חמשת הרוכבים הראשונים בקטע 4:
1. אורליין פארה-פנטייר – 4:16:04 שעות
2. אנדראס לקנסונד – 4:16:06
3. טומס שקוינס – 4:17:01
4. וינצ'נזו אלבנזה – 4:17:01
5. ניקולה קונצ'י – 4:17:06

חמשת הרוכבים הראשונים בדירוג כללי GC אחרי קטע 4:
1. אנדראס לקנסונד (נורווגיה)  – 14:35:44 שעות
2.רמקו אוונפול (בלגיה) + 0.28
3. אורליין פארה-פנטרה (צרפת) + 0.30
4. ז'ואאו אלמיידה (פורטוגל) + 1.00
5. פרימוז רוגליץ' (סלובניה) + 1.12

לובשי החולצות לאחר קטע 4:
חולצה ורודה (מוביל הטור) – אנדראס לקנסונד Team DSM
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – אנדראס לקנסונד Team DSM
חולצה כחולה (המטפס המוביל בדירוג הרים) – טיבו פינו Groupama-FDJ
חולצה סגולה (הספרינטר המוביל בדירוג) – יונתן מילאן Bahrain Victorious



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג