ג'ירו ד'איטליה 2019: כל הקבוצות והרוכבים המובילים לקראת הזינוק

מי הם המועמדים לניצחון? מי יהיו הספרינטרים המובילים? מה קרה לסגל של אינאוס (סקיי לשעבר) ומי הרוכבים שיובילו את ישראל סייקלינג אקדמי בהופעה השנייה שלה בגרנד-טור האיטלקי?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Foto Marco Alpozzi - LaPresse 19/05/2018 San Vito al Tagliamento-Monte Zoncolan(Italia) Sport Ciclismo Giro d'Italia 2018 - edizione 101- tappa 14 SAN VITO AL TAGLIAMENTO - MONTE ZONCOLAN Nella foto: DUMOULIN Tom (NED) (TEAM SUNWEB) Photo Marco Alpozzi - LaPresse May 19, 2018 San Vito al taglaimento-Monte Zoncolan(Italy) Sport Cycling Giro d'Italia 2018 - 101th edition - stage 14 SAN VITO AL TAGLIAMENTO - MONTE ZONCOLAN In the pic: DUMOULIN Tom (NED) (TEAM SUNWEB)

לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה – היכנסו


ביום שבת ייצא לדרך בבולוניה הג'ירו ד'איטליה, שמציג השנה מסלול מאתגר ומעניין במיוחד. אחרי שלמדנו להכיר את המסלול הזה בכתבה קודמת, זה הזמן להכיר את הרוכבים המובילים מ-18 הקבוצות הגדולות בעולם שלוקחות חלק בכל מרוץ אופניים גדול, כמו גם את 4 הקבוצות הקטנות יותר כולל ישראל סייקלינג אקדמי.

הופעה שנייה ברציפות לישראל סייקלינג אקדמי בג'ירו ד'איטליה | צילום: בטיני פוטו

עוד כתבות בנושא 
כל מה שרציתם לדעת על המסלול של ג'ירו ד'איטליה 2019 
גיא ניב יהיה הנציג הישראלי בג'ירו ד'איטליה 2019 
מתיו ואן דר פול הוא הדבר הגדול הבא ברכיבת אופניים

אסטנה 

הרוכב המוביל של הקבוצה הקזחית יהיה מיגל אנחל לופז הקולומביאני. 2018 היתה העונה הטובה בקריירה שלו והשאירה הרבה טעם לעוד. בשנה זו הקולומביאני בן ה-25 סיים שלישי גם בג'ירו ד'איטליה וגם בוואלטה א'אספניה. גם השנה הוא נראה מצוין עם ניצחונות בוולטה קטלוניה.

פלו בילבאו הספרדי ימשיך לסייע לו בקטעים ההרריים בדומה לשנה שעברה, כשהשנה הצטרף לאסטנה גם בן ארצו יון איזיגירה שניצח השנה בטור של חבל הבאסקים.

סאנווב 

מכאן מגיע אולי הפייבוריט הראשי לניצחון השנה, טום דמולאן ההולנדי שניצח במרוץ ב-2017. בשנה שעברה הוא סיים שני אחרי כריס פרום והודה שהוא לא היה מספיק טוב כדי לנצח, אבל פרום לא יתחרה השנה באיטליה. בנוסף, בג'ירו יהיו השנה שלושה קטעים אישיים נגד השעון וזה משהו שמעניק יתרון לדמולאן שבין השאר הוא גם מומחה נג"ש.

עוד הולנדי חזק שיתחרה במדי הקבוצה הגרמנית ויסייע לדמולאן הוא סם אומן, שבשנה שעברה סיים תשיעי בג'ירו.

המסלול הזה מתאים לו. טום דמולאן | צילום: Marco Alpozzi

מיצ'לטון-סקוט 

לפני שנה הקבוצה האוסטרלית קיוותה לעשות היסטוריה כשסיימון ייטס השתלט על החולצה הוורודה בשבוע הראשון ונראה מצוין, כשיחד אתו גם אסטבן צ'אבס הקולומביאני התברג חזק בצמרת. בסופו של דבר ייטס היה אחד הקורבנות של אותה רכיבה היסטורית של כריס פרום בקטע ה-19 ויצא לגמרי מהתמונה.

השנה ייטס חוזר ומגיע מנוסה יותר, חזק יותר ברכיבה נגד השעון ובעיקר ללא כריס פרום כך שהבריטי של מיצ'לטון-סקוט הוא ללא ספק מועמד רציני לתואר. צ'אבס ירכב לצדו גם השנה ומיקל נייבה הספרדי יהיה הדומסטיק שלו בקטעים ההרריים.

בחריין-מרידה 

מכאן מגיע הפייבוריט האיטלקי לזכות בג'ירו וזהו כמובן וינצ'נזו ניבאלי שכבר עשה את זה פעמיים וסיים על הפודיום שלוש פעמים נוספות. ניבאלי ירצה לשכוח את 2018 שבה הוא לא השתתף בג'ירו ופרש מהטור דה פראנס אחרי תאונה בקטע ה-12. השנה הוא נראה בכושר עם המקום השלישי בטור האלפים ומקום שמיני בקלאסיקות מילאנו-סן רמו וליאז'-באסטון-ליאז'.

בקבוצה שלו יהיו בעיקר רוכבים איטלקים מנוסים כמו דמיאנו קארוסו שסיים שמיני בג'ירו בפעם האחרונה שבה השתתף ב-2015 ודומניקו פוצוביבו שבשנתיים האחרונות סיים בעשירייה הראשונה.

הפייבוריט האיטלקי. וינצ'נזו ניבאלי | צילום: Joseld-8

ג'ומבו-וויסמה 

הקבוצה ההולנדית שנקראה עד השנה שעברה "לוטו ג'ומבו" מציגה השנה את אחד המועמדים לניצחון, וזאת למרות שלפרימוז רוגליץ' הסלובני יש הכי פחות ניסיון מבין הפייבוריטים. אחרי הכל, זה יהיה הגרנד-טור הרביעי בלבד של קופץ הסקי שהפך לרוכב אופניים. אבל אי אפשר להתעלם מהרקורד המרשים שלו. זה התחיל עם המקום הרביעי הכללי בטור דה פראנס האחרון, והמשיך השנה עם ניצחונות של רוגליץ' בכל שלושת מרוצי השלבים בהם התחרה: טור רומנדי, טור האמירויות והטירנו-אדריאטיקו.

השאלה הגדולה היא עד כמה רוגליץ' יהיה חזק כדי לשרוד את המסלול המאתגר הזה ויותר מזה – עד כמה חזקה תהיה הקבוצה שלו?

אינאוס (סקיי) 

אז גם צריך להתרגל לשמה הרשמי של קבוצת האופניים הגדולה והעשירה בעולם כי עכשיו זה כבר רשמי. ובמקרה של הג'ירו, קצת מוזר שאינאוס לא מופיעה כאן למעלה אבל דווקא אל הגרנד-טור הראשון שלה בגלגולה החדש היא מגיעה ללא רוכב מוביל בעל שם. מאחר וכריס פרום וגראינט תומאס מתמקדים השנה בטור דה פראנס, זה היה אמור להיות אגאן ברנל הקולומביאני, אלא שהוא התרסק בתאונת אימונים בתחילת החודש וחלום הזכייה בג'ירו התנפץ.

זה משאיר את אינאוס עם מי שנחשב אולי לדבר הבא ברכיבה הבריטית, תיאו גגן הארט, אלא שהוא חסר ניסיון. יחד אתו ינסה להפתיע הרוסי פאבל סיבאקוב שניצח בטור האלפים לפני חברו גגן הארט. סבסטיאן הנאו הקולומביאני יתרום מהניסיון שלו כדי לסייע להם.

דסונייק-קוויקסטפ 

קבוצת הפאר הבלגית מתכוונת לסיים גם השנה את הג'ירו עם תואר הספרינטר והיא מחזירה למרוץ את אליה ויויאני האיטלקי שכיכב בשנה שעברה עם ניצחונות ב-4 קטעים ומקום ראשון בנקודות. הרוכב שיתמודד על הדירוג הכללי יהיה בוב יונגלס מלוכסמבורג שזכה בתואר הרוכב הצעיר בג'ירו בשנים 2016 ו-2017.

את הרוכבים הבכירים של הקבוצה, ג'וליאן אלאפיליפ ופיליפ ז'ילבר שומרים הבלגים לטור דה פראנס.

כיכב בפינישים בשנה שעברה. אליה ויויאני | צילום: : LaPresse – D'Alberto / Ferrari / Paolone / Alpozzi

בורה-הנסגרו

רפאל מייקה הפולני שסיים בעשירייה הראשונה בכל 3 הופעותיו בג'ירו ד'איטליה יוביל את הקבוצה הגרמנית. כדאי לשים לב לכוכב העולה של הרכיבה הגרמנית, פסקל אקרמן בן ה-25 שניצח השנה ב-3 מרוצים יומיים בהם השתתף כולל ביצוע מרשים מאוד לאחרונה באשבורן-פרנקפורט. דוידה פורמולו האיטלקי שסיים עשירי בשנתיים האחרונות יתרום מהניסיון שלו.

מוביסטאר 

הרוכב המוביל של הקבוצה הספרדית יהיה מיקל לנדה שפרץ לתודעה בג'ירו של 2015 אז היה דומסטיק של פאביו ארו בקבוצת אסטנה והפתיע כשסיים במקום השלישי הכללי. בהמשך הוא היה הדומסטיק של כריס פרום במדי סקיי בטור דה פראנס ובשנה שעברה עבר למוביסטאר במדיה סיים שביעי בטור דה פראנס והקדים את חברו לקבוצה ניירו קינטאנה.

לצדו ירכוב ריצ'רד קראפאז האקוודורי שהרשים מאוד בג'ירו הראשון שלו בשנה שעברה כשסיים במקום הרביעי הכללי. לאחרונה הוא ניצח בפעם השנייה ברציפות בוולטה דו אסטוראיס וזה בהחלט שם שכדאי לעקוב אחריו.

לוטו-סודאל 

הקבוצה הבלגית תתמודד בעיקר על תואר הספרינטר עם הרכש החדש שלה, קיילב אוואן האוסטרלי. בקטעי הנג"ש שימו לב לויקטור קומפנרטס הבלגי שהוא שיאן העולם הטרי ברכיבה של שעה נגד השעון. תומאס דה גנדט הבלגי שכבר עשה בעבר פודיום בג'ירו יתמודד על ה-GC וגל על תואר מלך ההרים. השנה הוא היה מלך ההרים בפריס-ניס ובוולטה-קטלוניה ובשנה שעברה ניצח בין המטפסים בוואלטה בספרד.

קאטושה-אלפסין

אילנור זקארין הרוסי יהיה הרוכב המוביל. כבר יש לו פודיום בוואלטה א'אספניה והוא ירצה לעשות את זה גם בג'ירו שבו סיים חמישי לפני שנתיים. דניאל נבארו הספרדי חזר לקבוצת וורלד טור אחרי שהיה בקופידיס הצרפתית, וזה בהחלט רוכב חזק שכדאי לשים לב אליו.

טרק-סגפרדו

באוקה מולומה ההולנדי יהיה הרוכב המוביל. סיים ב-2017 במקום השביעי בג'ירו. ג'ינאלוקה ברמבילה האיטלקי סיים בשנה שעברה בטופ 20 גם בג'ירו ד'איטליה וגם בוואלטה א'אספניה.

UAE

הרכש החם של הקבוצה מאיחוד האמירויות הוא פרננדו גביריה שהגיע מקוויקסטפ וייאבק על תואר הספרינטר. עוד שני רוכבים משמעותיים בסגל לג'ירו הם דייגו אוליסי האיטלקי שיש לו ניסיון עשיר במרוץ הזה והשנה סיים שלישי ב"פלאש ואלון" ויאן פולאנץ הסלובני שלפני שנתיים סיים במקום ה-11 בג'ירו.

יש לו חשבון לסגור. גיא ניב | צילום: נועה ארנון, ישראל סייקלינג אקדמי

AG2R LA MONDIAL

הסגל של הקבוצה הצרפתית יהיה ברובו צרפתי כמיטב המסורת והרוכב המוביל יהיה טוני גלופן שבשנה שעברה סיים במקום ה-11 בוואלטה א'אספנייה. לצדו ירכוב אלכסיס ווילרמוז שבשיאו דורג במקום ה-11 בג'ירו ד'איטליה. הוברט דופון בן ה-38 ישתתף בג'ירו בפעם ב-12 בקריירה. בשיאו דורג 11 ב-2016 ובשנה שעברה סיים במקום ה-20.

CCC

זהו גלגולה החדש של קבוצת BMC. לא מביאה סגל חזק במיוחד לג'ירו. הרוכב המוביל יהיה לורנס טן דם ההולנדי שבשיאו סיים תשיעי בטור דה פראנס של 2014.

EF EDUCATION FIRST

טאנל קנגרט האסטוני יהיה הרוכב המוביל עם ניסיון עשיר בגרנד טורים, שנה שעברה סיים 16 בטור דה פראנס.

FDJ

ארנו דמארה הצרפתי רוכב מאוד מוכשר עם הישגים גדולים אבל מעולם לא סיים את הג'ירו.

דיימנשן דאטה

ג'יאקומו ניזולו האיטלקי שהגיע מטרק ייאבק על תואר הספרינטר בו זכה בעבר פעמיים בג'ירו.

ישראל סייקלינג אקדמי 

בפעם השנייה ברציפות הקבוצה הישראלית הוזמנה כאחת מארבע קבוצות הפרו-קונטיננטל יחד עם עוד שלוש קבוצות איטלקיות. הרוכב המוביל של האקדמי יהיה רובן פלזה הספרדי בן ה-39 שבשנה שעברה היה קרוב מאוד לעשות היסטוריה וסיים בסופו של דבר במקום השני את הקטע ה-18 בג'ירו.

בינתיים עושה עונה מצוינת במדי סייקלינג אקדמי. דוידה צ'ימולאי | צילום: NICOLA

דוידה צ'ימולאי האיטלקי שהיה קרוב מאוד לפודיום במרוץ אשבורן-פרנקפורט היוקרתי (מקום 4) יאבק על הנקודות כמו גם בן ארצו כריסטיאן סבראגלי. גיא ניב יהיה הנציג הישראלי והוא מגיע עם חשבון פתוח מהג'ירו הקודם, אז נאלץ לפרוש במהלך הקטע החמישי אליו זינק חולה. גיום בואבן הקנדי יופיע גם הוא שנה שנייה ברציפות בג'ירו במדי הקבוצה.

מי שיגיע בכושר מצוין הוא קריסטס ניילנדס הלטבי שבמרוץ השלבים האחרון, וואלטה אסטוריאס בספרד סיים במקום השני הכללי אחרי ריצ'רד קראפאז. ישלימו את הסגל קונור דאן האירי ואווט גברמדין השבדי יליד אריתריאה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38