גדעון תמר סיים ראשון בקטגוריית הגיל שלו במרתון סופיה

במרתון מושלם מבחינתו, סיים בכיר רצי המסטרס בישראל את מרתון סופיה בבולגריה בתוצאה מדהימה בכל קנה מידה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

למרתון חוקים משלו: גדעון תמר, בן 46 מקבוצת א.ס. רמת השרון בניהולה של המאמנת זהבה שמואלי, סיים את מרתון סופיה שבבולגריה במקום השמיני הכללי ובמקום הראשון בקטגוריית הגיל שלו 45-49. תמר סיים בתוצאה 2:26:57 שע' וקיזז 2:46 דק׳ משיאו האישי שנעמד עד לפני המרתון הנוכחי על 2:29:42 שע׳ אותה השיג במרתון מילאנו בשנה שעברה.

שיא אישי חדש | צילום: באדיבות משפחת גדעון תמר

גדעון תמר החל לרוץ רק לפני תשע שנים בשנת 2011, כשהמרתון הראשון שלו נערך בדרזדן בגרמניה שם סיים בתוצאה 3:05:52 שע׳. לאחר מכן, במרתון טבריה בשנת 2013, כבר שיפר את התוצאה ל-2:59:18 שע׳. הרעיון להשתתף במרתון סופיה בבולגריה עלה במוחו של גדעון שכבר התאמן פעמיים לתחרות המאסטרס של לונדון וזאת על מנת לנפץ את שיאו האישי. עקב מגבלות הקורונה שלא פסחו גם על הממלכה המאוחדת, החליט להשתתף במקום במרתון הנוכחי. 

בשיחת וואטסאפ עם גדעון תמר, הוא מספר לשוונג כי על אף השיא המדהים מבחינתו, לא מדובר על מסלול שגרתי לקביעת שיאים. "מדובר על מסלול של שתי הקפות באורך 21 ק"מ, לצד עליות לא פשוטות בעיקר בקילומטר ה-2 וה-19 של המסלול, שכמובן חזרו על עצמן בכל הקפה. בעליות המדוברות נדרשה עבודת רגליים חזקה. לקראת סוף המרתון הצלחתי לעקוף שני רצים מקניה שהיו לפניי לאורך כל הדרך". עוד סיפר כי הוא רוצה להודות למאמנת שלו, זהבה שמואלי, שהיתה נחושה לא פחות ממנו וטסה עימו לתחרות.

עם המאמנת זהבה שמואלי (מימין) | צילום: באדיבות גדעון תמר

למרבה ההפתעה גדעון סיפר כי למעט ארבע ריצות ארוכות, מחודש מאי בשנה הנוכחית הוא ביצע את כל אימוני הריצה שלו על גבי מסילה שרכש במיוחד לשם כך, אותה הציב בביתו והתאמן עליה וזאת, עקב מגפת הקורונה והחום הכבד ששרר בחודשים האחרונים בארץ.

מקום שמיני כללי במרתון. גדעון תמר | צילום: באדיבות משפחת גדעון תמר

טקס הפודיום של קטגוריות הגיל במרתון סופיה. גדעון תמר שלישי מימין | צילום: באדיבות משפחת גדעון תמר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • קובי הגיב:

    46 חלקי 2 ותמצאו מעט מאד רצים שמתקרבים לתוצאה הזו
    שאפו? זה תוצאה מדהימה !!! ישר כוח !!!

  • Masters Runner הגיב:

    אשמח לראות כתבה (או סדרת כתבות) שׁמפרטת את האימונים שׁלו בדגש על אימוני המסילה (קילומטרז׳ שבועי, קצבים, אימוני איכות ועליות ועוד). אמנם רובּנו, אם לא כולנו, לא נוכל להתקרב ל2:26, אבל עדיין אני בטוח שאפשר ללמוד הרבה מהנסיון המאוד מוצלח של גדעון.

  • שמואל הגיב:

    תוצאה לא רעה

  • דרור לניאדו הגיב:

    כל הכבוד. תוצאה מדהימה!

  • עמוס הגיב:

    שיא ישראל במרתון לקטגוריה 45 שייך להיילה סטאין
    יישר כוח לגדעון תמר על שהגיע למקום הראשון בקטגוריה 45 עם תוצאה של 2:26:57. אמנם דב קרמר רץ בקטגוריה זאת בברלין לפני עשור בקצת יותר מדקה מהר יותר 2:25:36, אבל יש לקחת בחשבון שהמסלול בברלין יותר נוח מאשר המסלול בסופיה. כך שאפשר להסתכל על התוצאות כשקולות.
    אפשר היה אולי לחשוב שהתוצאה הישראלית המהירה ביותר בקטגוריה זאת שייכת להם. לדעתי, התוצאה המהירה ביותר בקטגוריה שייכת להיילה סטאין למרות שישנן מחלוקות לגבי תאריך לידתו.
    מצד אחד: אם ניקח את התאריך הרשמי כנכון, אז בונציה 03 הוא שבר ב-48 את שיא ישראל והציב אותו על 2:14:21. באולימפיאדת אתונה כשהוא קרוב ל-50 הוא רץ את המסלול הלא נוח ממרתון לאתונה ב-2:17:25 דקות. נראה לי שמסלול זה די שקול למסלול בסופיה אם לא יותר קשה.
    מצד שני: אם ניקח את דברי סטאין שהוא צעיר ב-7 שנים, הרי גם אז הוא השיג את התוצאה הישראלית המהירה ביותר לקטגוריה. באליפות ישראל במרתון טבריה ב-11 הוא הגיע מקום ראשון בין הישראלים עם תוצאה של 2:18:57 כשהוא קרוב ל-49. בכלל בעולם, תוצאתו היא הראשונה בטיבה לגיל יחידני 48.
    אז איך שלא נסתכל על תאריך לידתו, זמנו סאב 2:20 בקטגוריה מהיר יותר מזמנם של הראשונים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג