בשלג וברוחות: הרוכב הצ'כי רכב 24 שעות ברציפות למען החטופים

לוקאש קלמנט בעוד מחווה מדהימה למען ישראל: רכב יממה שלמה ברצף ויצר במסלולו את המספר 100 לצד מגן דוד: "זה היה קשה ממה שציפיתי, ברגעים הקשים חשבתי על החטופים, הסובלים מתנאים קשים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לוקאש קלמנט והמסלול שיצר | צילום: IPT

את לוקאש קלמנט, רוכב האופניים הצ'כי, חלקכם אולי זוכרים מהמסע בן 3,000 הק"מ שביצע על אופניו בחודש אוקטובר ליצירת צורה של מגן דוד ברחבי אירופה. כעת, הצ'כי בן ה-28, שנשבה באהבתו לישראל, יצא לרכיבת סולידריות מדהימה נוספת למען ישראל, והפעם לתמיכה בחטופים במלאת 100 ימים לשבת השחורה.

לכתבות נוספות בנושא:
136 רוכבים למען 136 חטופים: אירוע מרגש במיוחד בוולודרום בת"א
בכל הארץ רצו ורכבו למען שחרור החטופים, לציון 100 ימים ל-7.10
בין מיגונית לבתים שרופים: מחשבות מ-100 ק"מ רכיבה לבארי | טור אישי

כחלק מההירתמות של עולם האופניים לרכיבות סולידריות ברחבי העולם, קלמנט החליט לקחת את זה צעד נוסף קדימה ובחר ביום ה-100 לרכוב 24 שעות ללא הפסקה. גם הפעם הוא יצר מסלול ייחודי – עם המספר 100 ומגן דוד לצידו, כשאף קשר סרט צהוב לכידון אופניו ודגל ישראל למושב. אלא שבחודש ינואר, בניגוד לאוקטובר, חיכו לו תנאים מאתגרים במיוחד של שלג וקור עז, כשהטמפרטורות יורדות למינוס שלוש מעלות צלסיוס בלילה.

בסיום שיתף קלמנט בראיון לעמוד הרשמי של ישראל פרמייר טק: "זה ללא ספק היה קשה. אולי יותר קשה ממה שציפיתי, אפילו עבורי, שרגיל לאתגרים קיצוניים. במהלך הלילה התגברו הרוחות, והחל לרדת שלג עם סופות קפואות ומשבים פראיים. המחממים בנעליים שלי הפסיקו לעבוד, ואיבדתי את התחושה בכפות הרגליים. אנשים חשבו שאני משוגע, כשעברתי ליד בר או שניים שהיו פתוחים במהלך הלילה. אבל המחשבה להפסיק? מוותרים? זה אפילו לא עבר לי בראש. ברגעים הקשים, חשבתי על החטופים, הסובלים מתנאים קשים, ועל משפחותיהם שסובלות ממאה ימים של אי ודאות".

הקשר העמוק של קלמנט לישראל נובע מביקורו בארץ לפני כשנה וחצי. הוא התחרה כאן בתחרות אולטרה אנדורנס על אופניים מהצפון לדרום (1,400 ק"מ) וכשסיים והגיע לתל אביב נגנבו לו האופניים וכל הציוד איתו הגיע מצ'כיה. קהילת הבייקפאקינג הישראלית המדהימה התגייסה למענו וסייעה לו, ואף גייסה כסף לקנות לו אופניים חדשים. מאז, הוא אומר: "התאהבתי בישראל. אני תמיד אזכור את טוב הלב שלהם ברגעים הקשים הללו".

לוקאש קלמנט | צילום: IPT

לסיום קיווה לתת השראה לנוספים לבצע מחוות משלהם: "אם אני יכול לסבול 24 שעות של רכיבה, אז אחרים בוודאי יכולים להקדיש לפחות שעה למען החטופים. התקווה שלי היא שהמאמץ הזה מהדהד, מעודד את המשפחות ומקרב את החטופים לביתם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אני הגיב:

    איזה בן אדם טוב.
    תהיו טובים,תאהבו,אל תשמרו.
    ברוך אתה ה' פודה שבויים ומתיר אסורים.
    אמן.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג