בריגיד קוסגיי שברה את שיא העולם במרתון לנשים

הרצה הקנייתית שניצחה השנה גם במרתון לונדון הדהימה כששיפרה ביותר מדקה ורבע את שיאה של פולה רדקליף מ-2003. התוצאה: 2:14:04 שע'
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בריגיד קוסגיי רצה קנייתית במרתון לונדון

יממה אחרי הביצוע ההיסטורי של אליוד קיפצ'וגה בוינה, ריצת המרתון ממשיכה לספק כותרות לכל העולם והפעם עם שיא עולם חדש לנשים. זה קרה היום (ראשון) במרתון שיקגו כשבריגיד קוסגיי הקנייתית שברה את שיאה של פולה רדקליף הבריטית, שהחזיק מעמד משנת 2003.

קוסגיי הגיעה למרתון שיקגו כדי להגן על התואר שלה מהשנה שעברה, וניצחה בזמן מדהים של 2:14:04 שע'. שיאה של רדקליף מלפני 16 שנים עמד על 2:15:25 שע' (במרתון שבו רצה יחד עם גברים) וחוץ ממנה אף רצה אחרת לא הצליחה מעולם לרדת מזמן של שעתיים ו-17 דקות.

קוסגיי בת ה-25 ניצחה השנה גם במרתון לונדון, שם קבעה את שיאה האישי עד היום שהיה גם הזמן הטוב ביותר שקבעה אשה בלונדון חוץ מפולה רדקליף (2:18:20 שע'). היום היא הצליחה לשפר את שיאה האישי ביותר מ-4 דקות.

קוסגיי נהנתה היום מתנאים מושלמים לריצה, את 5 הקילומטרים הראשונים היא פתחה בקצב מטורף שחזה תוצאה של 2:10 שעות, אך לאחר מכן מכתיבות הקצב שלה האטו בחכמה את הקצב, כשאת חצי המרתון היא חצתה בזמן של 1:06:59 שע'. בזכות ההישג, קוסגיי זכתה בפרס כספי של 175 אלף דולר.

כעת נותר רק לקוות שההישגים המדהימים של קוסגיי יישארו נקיים מכל חשד. בשנים האחרונות כבר ראינו כמה רצות מרתון קנייתיות בכירות שנראו בדרך הנכונה לאזור שיא העולם אבל הושעו בגלל שימוש בחומרים אסורים כמו ריטה ג'פטו וג'מימה סמגונג.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג