ברזלי אחרי הזהב: "קיבלתי הזדמנות שנייה באליפות הזאת", וגם: המשמעויות והמסקנות

ישראל נעלה את אליפות אירופה U23 עם חמש מדליות, מהן שתיים מזהב של אביב ברזלי ושל רון פולונסקי ושתיים מארד של איתן בן שטרית, שרשם קפיצת מדרגה. וגם: הניסויים המוצלחים והפחות מוצלחים מהאליפות עצמה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
המדליסטים באליפות אירופה U23 | צילום: איגוד השחייה

לא בכל יום יש לישראל אלוף או אלופת אירופה בשחייה, ושניים ביום? זה באמת יוצא דופן. אמש (ראשון) בדבלין ננעלה אליפות אירופה עד גיל 23 כשאביב ברזלי ורון פולונסקי עומדים על ראש הפודיום, ובנוסף אליהם איתן בן שטרית זכה במדליית הארד.

לכתבות נוספות בנושא:
זהב ישראלי כפול! אביב ברזלי ורון פולונסקי זכו בתואר אלופי אירופה U23
מדליית ארד לאדם מראענה באליפות אירופה בשחייה עד גיל 23 
מדליית ארד לאיתן בן שטרית באליפות אירופה U23, ארד גם לשליחים

"אני מאוד שמחה ומתרגשת לזכות בזהב עבור ישראל", סיפרה ברזלי לאחר שקטפה את הזהב ב-200 גב עם 2:11.35 דקות: "יצאתי מאליפות העולם מאוכזבת אחרי שנפסלתי במוקדמות ולא קיבלתי בעצם את ההזדמנות להראות את היכולות האמיתיות שלי. לשמחתי האליפות הזו הייתה סוג של הזדמנות שניה לסיים את העונה בצורה חיובית, אני שמחה שהצלחתי לעשות את זה וזה נותן לי הרבה מוטיבציה לקראת השנה הקרובה והמשחקים האולימפיים".

אביב ברזלי עם דוד גמבורג | צילום: איגוד השחייה

גם עבור ברזלי וגם עבור רון פולונסקי האליפות הזאת הייתה סוג של פיצוי על אליפות עולם פחות טובה, כל אחד וסיבותיו. למעשה, בעקבות העובדה שפסלה באליפות העולם ונותרה ללא דירוג, ברזלי הייתה אמורה לצאת מהסגל של היחידה לספורט הישגי ולהפסיק לקבל תקצוב. כעת, בזכות המדליה והתוצאה הטובה, היא תישאר בסגל הבכיר ותמשיך לקבל מעטפת ותמיכה.

אצל רון פולונסקי, שחווה עונת מכללות נהדרת, ה"פיצוי" בא לידי ביטוי כבר בשליחים, עם זמן ביניים של מתחת לדקה  ב-100 חזה (השני בלבד בהיסטוריה), כשהשיא היה עם הזהב ב-200 מעורב אישי בו זכה בזהב אתמול עם משחה מרשים במיוחד לצד אלוף העולם בבריכות קצרות מאט סייטס. התוצאה, 1:58.07 דקות, רחוקה רק 13 מאיות מהקריטריון האולימפי האוטומטי, אך השיפור שלו בחצי השני של המשחה ודאי יכול להיות בשורה מעודדת לקראת השנה הקרובה.

בסיום סיפר פולנסקי: "לא מזמן חזרתי מאליפות העולם, באתי לפה להתפוצץ ואני שמח שהייתה לי עוד הזדמנות לתת את הכי טוב שיש לי ולהצליח. הייתי קרוב לקריטריון אולימפי – זה יקרה בפעם הבאה, תמיד יש מה ללמוד, נשתפר".

רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אחד המצטיינים של הנבחרת באליפות היה איתן בן שטרית, שסיים עם שתי מדליות ארד, ב-200 חופשי ואמש ב-200 מעורב אישי, עם שיא אישי מרשים של 1:59.47 דקות, החמישי בהיסטוריה של ישראל שיורד מ-2 דקות במשחה זה. בסיום סיפר: "אחרי שנה מוצלחת במכללות, שהסתיימה עם שבר ביד באפריל האחרון וכמה חודשי שיקום, אני שמח שהצלחתי להתעלות על עצמי ולשפר את השיאים שלי באליפות אירופה. זה מאוד מרגש וכיף וכל הכבוד גם לרון על ההישג".

שימו לב לשיפור המדהים שעשה בן שטרית בתוך שנה בלבד במשחה זה. משיא אישי של 2:01.00 דקות אותו קבע באליפות אירופה אשתקד, הוא קיזז יותר משנייה וחצי. השיפור ניכר בעיקר בסגנונות הגב והחתירה. לפניכם השוואת הזמנים המלאה בין המשחים שלו:

יולי 2022 אוגוסט 2023
פרפר 25.81 ש' 25.58 ש'
גב 31.14 ש' 30.17 ש'
חזה 34.94 ש' 35.20 ש'
חתירה 29.11 ש' 28.52 ש'
סה"כ 2:01.00 ד' 1:59.47 ד'

גם בן שטרית צפוי להיכנס לסגל היחידה לספורט הישגי בזכות הישגיו, כאשר עמד באמות המידה לסגל העתודה ההישגית (מדרגה אחת מעל לסגל נוער). יחד איתו, גם אדם מראענה, אריאל חיון וענבר דנציגר רשמו הישגים טובים שצפויים להעניק להם מקום בסגלים ותמיכה לפחות לשנה הקרובה.

איתן בן שטרית עם דוד גמבורג ודייויד מארש | צילום: איגוד השחייה

יועץ העל של איגוד השחייה דייויד מארש סיכם את האליפות: "אביב ברזלי שחתה את אחד המשחים הטובים שלה בקריירה, איתן בן שטרית התאושש נהדר מהפציעה ואני מאוד גאה – הוא נראה מעולה במים. התוצאה של רון פולונסקי הייתה מצוינת, הוא מאוכזב בגלל שלא קבע קריטריון, אבל זו התקדמות עבורו שמוכיחה שהוא בדרך הנכונה. אדם מראענה עשה התקדמות אדירה עם הרבה מסירות ומחויבות. לסיכום – השחיינים והשחייניות שלנו למדו המון בימים האחרונים ואנחנו נהיה נבחרת טובה יותר ורעבה יותר".

ניסויים מוצלחים יותר ופחות
האליפות עד גיל 23, שנערכה לראשונה אי פעם, הייתה גם כר פורה למספר ניסויי כלים של התאחדות השחייה האירופית, חלק היו מוצלחים יותר וחלקם פחות. ראשית, ברור לכל כי לא כל המדורגים הבכירים בקבוצת הגיל הזו הגיעו לאליפות. רבים מהם השתתפו באליפות העולם האחרונה וזקוקים למנוחה, אולם הדברים נכונים גם לגבי אליפויות אחרות לקבוצות גיל צעירות, ובכללן אליפות העולם לנוער שתיערך בישראל בחודש הבא.

אלו שכן הגיעו, זכו לתכנית מקוצרת של שלושה ימים בלבד (אליפות אירופה בדרך כלל אורכת שמונה ימים). השאיפה הייתה יצירת הצגות גמרים מעניינות לצופים, ללא עצירות ארוכות או משחים "משעממים". זה נעשה ראשית בביטול כולל של חצאי גמר – מוקדמות וגמר למשחים הקצרים והבינוניים, גמר ישיר למקצים הארוכים. כלומר, בסוף כל מקצה – יש דרמה, מאבק על ניצחון או על המדליות.

נבחרת ישראל עד גיל 23 בדאבלין | צילום: איגוד השחייה

והמדליות היו כנראה התפנית המרעננת ביותר. במקום טקסי המדליות הארוכים שאנחנו מקבלים בתחרויות גדולות בדרך כלל (כשמונה דקות לטקס), זכינו לטקסים מקוצרים, מיד עם יציאתם של השחיינים מהמים, ללא המנונים וללא גינונים מסביב. סיימת משחה? יאללה – שים חולצה, עלה על הפודיום, קבל מדליה, לחיצת יד וקדימה למשחה הבא. פתרון בהחלט מעניין לאורך הטקסים, ששווה לראות אם ייושם גם בתחרויות נוספות.

משחי השליחים גם הם קיבלו תפנית – רק שניים כאלו נערכו בתכנית המקוצרת – שניהם מעורבים לנשים וגברים – 4X100 מעורב ו-4X100 חופשי. במקום, קיבלנו "העתקה" מליגת ה-ISL הגנוזה דמות משחי סקינס שהם מרתקים במיוחד, גם אם זרים למרבית חובבי השחייה.

רון פולונסקי, אריאל חיון, איילה ספיץ ואדם מראענה | צילום: איגוד השחייה

בגזרת הניסוי שקצת פחות הצליח – פתיחת התחרות לשחיינים מחוץ לאירופה אולי העלתה את הרמה של התוצאות (בעיקר מצד נבחרת ארה"ב ונבחרת דרום אפריקה), אולם יצרה בלבול גדול בקרב הצופים. הלא-אירופיים למעשה לא היו חלק מהתחרות האירופית ולא יכלו לזכות במדליות, ולכן היו משחים בהם היה קשה להבין מי באמת "מוביל" ומי אמריקאי או אפריקאי שלא נאבק על המדליות. ניתן להבין את הרצון של ההתאחדות האירופית לשלב, אך לא בטוח שזו הדרך. כש-12 פעמים במהלך התחרות המנצח או המנצחת במשחה הם לא אלה שזוכים במדליית הזהב, זה יוצר טעם לפגם.

ההצלחה השל תחרויות מסוג זו בג'ודו ובאתלטיקה בוודאי הייתה גורם עיקרי בהחלטה לקיים תחרות כזו גם בשחייה. יש דרישה, הן של השחיינים והן של המאמנים וההתאחדויות, לתת מענה לדור הביניים – זה שהצטיין בגיל נוער (עד 18) אך עדיין לא מספיק טוב להיאבק על מדליות בבוגרים. עבורם, התחרות הזו היא מושלמת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג