זהב ישראלי כפול! אביב ברזלי ורון פולונסקי זכו בתואר אלופי אירופה U23

האליפות בדבלין ננעלה עם ניצחון מרשים של אביב ברזלי ב-200 גב, כשרון פולונסקי עושה זאת ב-200 מעורב אישי כשהוא מתקרב לקריטריון האולימפי, משחה בו איתן בן שטרית הצטרף אליו עם מדליית ארד משלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אביב ברזלי עם דוד גמבורג | צילום: איגוד השחייה

ערב נהדר לשחייה הישראלית באליפות אירופה עד גיל 23 שננעלה בדבלין. אביב ברזלי ורון פולונסקי הוכתרו כאלופת וכאלוף אירופה במשחים ל-200 גב ול-200 מעורב אישי בהתאמה, כאשר לאחרון הצטרף על הפודיום גם איתן בן שטרית עם מדליית ארד וביצוע נהדר.

ברזלי הייתה זו שפתחה את הסכר ואחרי שלוש מדליות ארד העניקה זהב זהב ראשון לישראל באליפות, הנערכת לראשונה. השחיינית בת ה-21 סיימה ראשונה מבין האירופיות במשחה החזק שלה ל-200 גב בזמן של 2:11.35 דקות, כשנייה לאט משיאה הישראלי. מי שניצחה במשחה כולו היא איזבל סטאדן האמריקאית, שכן שחיינים שאינם אירופיים יכולים לקחת חלק בתחרות, אך לא נכללים במניין המדליות. ברזלי הקדימה על הפודיום את לוטה הוספר ההולנדית ואת רקה ניראדי ההונגרייה.

אביב ברזלי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

עבור הישראלית, שכבר העפילה לחצי גמר אולימפי במשחה זה בטוקיו וסיימה תשיעית בעולם לבוגרות אשתקד, מדובר בפיצוי המושלם, אחרי שבאליפות העולם האחרונה פסלה בזינוק במוקדמות ונמנעה ממנה האפשרות להתקדם לשלבים הבאים. ברזלי מתאמנת בשנתיים האחרונות בארה"ב באוניברסיטת טקסס A&M ובארץ מתאמנת באגודת מכבי חיפה.

חיפאי נוסף שעלה על ראש דוכן המדליות היה כאמור רון פולונסקי. גם עבור השחיין בן ה-22 המתאמן באוניברסיטת סטנפורד אליפות העולם הייתה הרבה מתחת לציפיות שלו, אולם הערב הוא סיפק משחה מצוין עם 1:58.07 דקות, רק 8 מאיות משיאו הישראלי ו-13 מאיות מהקריטריון האולימפי האוטומטי לפריז. איתן בן שטרית, שחיינה של מישיגן ובארץ בירושלים רבתי סיים שלישי מבין האירופיים עם שיא אישי נהדר של 1:59.47 דקות ולראשונה מתחת לשתי דקות. הוא משלים ארד שני באליפות אחרי שזכה במדליה גם ב-200 חופשי ומסמן כיוון נהדר לקראת הכניסה לשנה האולימפית.

רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מי שהיה קרוב לעמוד גם הוא בפעם השנייה בתחרות על הפודיום היה אדם מראענה, גם הוא ממכבי חיפה, אשר סיים רביעי מבין האירופיים במשחה ל-100 גב עם שיא אישי של 54.52 שניות. מדובר בשיפור של שתי מאיות לשיאו הקודם מהשנה שעברה, וגם הוא נכנס לשנה האולימפית ברגל ימין. בסך הכל סופרת ישראל חמש מדליות באליפות ומסיימת תשיעית בטבלת דירוג המדליות, הישג מרשים בפני עצמו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג