בעקבות המלחמה: גם הספרטניון נדחה, ללא תאריך חלופי

מרוץ האולטרה מרתון הבינ"ל שהיה אמור להיערך ב-11.1 בת"א ומשמש כקריטריון לספרטתלון לא ייערך בתאריך המקורי. גלעד קראוז: "כל עוד המלחמה נמשכת, איני יכול לקבוע תאריך חדש"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ספרטניון | צילום: תומר פדר Sportphotography

בצל המלחמה, אירועי הספורט הגדולים שאמורים להיערך בישראל ממשיכים להידחות, והיום (ראשון) במרוץ הספרטניון הודיעו גם הם כי מרוץ האולטרה מרתון שנערך בכל שנה בתל אביב יידחה ולא ייערך בתאריך המקורי ב-11 בינואר.

יוזם ומארגן הספרטניון גלעד קראוז ציין בהודעה כי כרגע "כל עוד המלחמה נמשכת, איני יכול לקבוע תאריך חדש. אנו תקווה שהתנאים והמצב ישתנו במהרה כך שנוכל לקיים את הספרטניון, וזאת כאשר כל חטופינו חזרו כבר לישראל בריאים ושלמים בגוף ובנפש. בכל מקרה התכנון הוא לקיים את הספרטניון במועד שיאפשר פרק זמן ראוי להתאמן, לאחר סיום המלחמה".

עוד הוסיף קראוז: "בנימה אישית, איני מצליח להעלות בדעתי מילים שיכולות לנחם הורה, בת/בן, אח/ות, בן/ת זוג. לכן אין לי אלא לאחל לכל מי שנדרש לכך, שימצא את היכולת הפנימית להתמודד עם הקושי הרב. שכל חיילנו ישובו בשלום, יחד עם כל חטופינו ושנדע כולנו ימים של שלווה ושלום".

בהמשך סיפר קראוז לשוונג: "עומרי אלמוג, ממתמידי הספרטניון, איבד חלק נכבד מהמשפחה בעוד חלק אחר חטוף. רם חיון היה הניצול היחידי מהריצה באותה שבת מקוללת. כששוחחתי איתו הבנתי ממנו שבצורה לא ברורה חולצת הספרטניון עמה רץ באופן חריג כנראה הצילה את חייו, היות שהיא לבנה והכדור שקיבל בגב הראה את הדם בצורה קשה, מה שכנראה גרם למחבלים לא לבצע וידוא הריגה כי היו בטוחים שמת. מה שכנראה לא היה קורה אם היה רץ כהרגלו בחולצה שחורה".

גלעד קראוז | צילום: גיא דר

הספרטניון הפך בשנים האחרונות לאחד מרגעי השיא של רצי האולטרה מרתון הישראלים והוא המרוץ היחיד בישראל בו ניתן לקבוע את הקריטריון לספרטתלון היוקרתי. במרוץ נערכים המקצים ל-24 שעות, 12 שעות, 100 מייל, 100 ק"מ, מרתון וחצי ו- 24 שעות שליחים. חלק מהמקצים מוגדרים גם בכל שנה כאליפות ישראל.

כמו כן, עלה בשנים האחרונות הספרטניון גם על מפת האולטורה-מרתון העולמי והפך ליעד נחשק עבור רצים ורצות מכל העולם. השנה, שברה הרצה הפולנייה דומניקה סטלמך את שיא העולם לנשים בריצת 12 שעות, כאשר אשתקד היה זה אלכסנדר סורוקין ששבר כאן בישראל את השיאים לגברים בריצות ל-12 שעות ול-100 מייל.

הספרטניון | צילום: לביא תצלומי אוויר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג