שני שיאי עולם ושיא ישראלי נשברו בספרטניון בתל אביב

הרצה הפולנייה דומיניקה סטלמך שברה את השיא העולמי בריצה ל-12 שעות עם 152.633 ק"מ והוסיפה שיא גם בחצי המרחק. יניב שיינהורן שבר את השיא הישראלי ב-100 מייל עם 14:10:48 שעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דומיניקה סטלמך בסיום. צילום: תומר פדר sportphotography

אחרי שבשנה שעברה זימן הספרטניון שני שיאי עולם, מרוץ האולטרה-מרתון הישראלי לא אכזב גם הפעם. אם אשתקד היה זה אלכסנדר סורוקין הליטאי שרשום על שני שיאים במקצי הגברים, הפעם הייתה זו דומיניקה סטלמך הפולנייה עם שני שיאים במקצי הנשים. סטלמך שברה את השיא בריצה ל-12 שעות, כשקבעה 152.633 ק"מ וניפצה את השיא שהיה שייך לקאמיל הרון ועמד על 149.12 ק"מ.

על הדרך, ניפצה סטלמאך גם את שיא העולם לגיל 44-40 בריצה ל-6 שעות, שיא בו החזיקה בעצמה ועמד על 82.217 ק"מ. בסיום סטלמך סיפרה לשוונג: "אני מאוד שמחה שעשיתי זאת ושהגעתי לכאן, זו פעם ראשונה שלי בישראל, אהבתי את מזג האוויר, אפילו היה טיפה חם מדי לריצה. המסלול לא היה שטוח לגמרי כמו שציפיתי, אבל אני לא אוהבת מסלולים שטוחים לחלוטין אז זה בסדר. הארגון היה נהדר כאן, ואני רוצה להודות לכל מי שעזר לזה שאני כאן ויכולה לרוץ ולפגוש כל כך הרבה אנשים נפלאים.

על הריצה עצמה: "היה לי משבר גדול אחרי 80 ק"מ, וכבר אמרתי לעצמי שאני אסתפק רק ב-120 ק"מ, אבל עם הזמן התחלתי לרוץ טוב יותר, חזרתי לקצב של מתחת ל-5 דקות לק"מ ושוב האמנתי שאני יכולה לעשות את זה, שברתי את השיא הפולני, אחרי זה השיא האירופי ואז הצלחתי לשבור גם את שיא העולם ושמחתי מאוד. בוודאות אחזור לישראל בהמשך, אני רוצה לרוץ בשנים הבאות את האולטרה בים המלח. השנה המטרה שלי היא קומריידס בדרום אפריקה ביוני ו-UTMB במון בלאן בתחילת ספטמבר". נציין כי השיאים הללו עוד כפופים לאישור של האיגוד העולמי.

דומיניקה סטלמך לפני טקס הסיום | צילום: גיא דר

והיה גם שיא ישראלי על המסלול, אותו קבע יניב שיינהורן במקצה ל-100 מייל, עם זמן של 14:10:48 שעות. במקצה המקביל לנשים ניצחה לנקה הוראקובה הצ'כית עם 14:35.48 שעות.  מי שניצח במקצה המפרך מכולם ל-24 שעות היה הישראלי אריאל רוזנפלד, שעבר כ-205.9 ק"מ, כשאצל הנשים עברה את המרחק הארוך ביותר דורה וארגה ההונגרייה עם כ-194.2 ק"מ. עידו דסה ניצח במקצה ל-100 ק"מ בזמן של 8:03:20 שעות, כששימרית שולמן ניצחה מבין הנשים עם 10:22:06 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג