בנה של אסתר רוט שחמורוב: "אמא שלי זקוקה להשתלה כליה כדי להציל את חייה"

ירון רוט מספר על מחלתה של אימו, האתלטית הגדולה של ישראל בכל הזמנים: "סובלת מאי ספיקת כליות חמורה, והיא זקוקה להשתלה כדי להציל את חייה. אני פונה לאזרחי ישראל ומבקש שיימצא תורם כליה לאמי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אסתר רוט שחמורוב | צילום: באדיבות המשפחה

ירון רוט, בנה הבכור של אסתר רוט שחמורוב, האתלטית הגדולה ביותר של ישראל בכל הזמנים, כלת פרס ישראל לספורט וחינוך גופני, ניצולת מינכן 1972, פונה לציבור הרחב בישראל ומבקש למצוא אנשים שיסכימו לתרום לאמו כליה כדי להציל את חייה.

לפני מספר ימים אושפזה רוט שחמורוב בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, והיא מתמודדת עם דחיית הכליה שהושתלה בגופה לפני 14 שנים. לאחר בירור רפואי התברר כי רוט שחמורוב זקוקה להשתלה חוזרת.

אסתר רוט-שחמורוב | צילום: Neukoln, Wikimedia

ירון רוט, ספורטאי עבר בעצמו שהיה גם אלוף ישראל בסיוף, אמר היום: "אמי סובלת מאי ספיקת כליות חמורה, והיא זקוקה להשתלה חוזרת של כליה כדי להציל את חייה. אנחנו במשפחה סובלים ממחלה גנטית של כליות פוליציסטיות ולכן לצערנו אנחנו לא יכולים לתרום לה כליה. בשם משפחת רוט שחמורוב אני פונה לאזרחי ישראל ומבקש שיימצא תורם כליה לאמי אסתר רוט שחמורוב כדי שתוכל לחזור לחיים נורמליים ולתפקוד מלא".

מי יכול לתרום? כל אדם מעל גיל 27, ללא מחלות רקע, שלא נולד פג, אדם ללא משקל עודף שערך ה-BMI נמוך מ-29 ונשים שסיימו ללדת ולא הייתה להן סכרת הריונית. התהליך ילווה על ידי עמותת מתנת חיים בראשותה של הרבנית רחל הבר, כלת פרס ישראל (2023) למפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, שייסדה את העמותה ומעודדת עזרה לחולים הזקוקים לכליה על ידי תרומת כליה מאדם חי.

אסתר רוט שחמורוב ובנה ירון | צילום: באדיבות המשפחה

בכל פנייה למשרדי העמותה חשוב לציין שהתרומה מיועדת לאסתר רוט שחמורוב

לתרומות יש לפנות: לירון רוט: [email protected] או בוואטסאפ למספר 054-2468428 ;

עמותת מתנת חיים 02-5000755 מייל: [email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ענת הגיב:

    חשוב לציין את סוג הדם כדי שאנשים ידעו מראש אם בכלל יש להם סיכוי להתאים

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג