אסתר רוט שחמורוב מאושפזת וייתכן שתזדקק להשתלת כליה

אחת הספורטאיות הגדולות של ישראל בכל הזמנים אושפזה בבית החולים בילינסון ומתמודדת עם דחייה של כליה. מקבלת טיפול תרופתי. עמי ברן יו"ר איגוד האתלטיקה: "מאחלים לה רפואה שלמה ושולחים חיבוק לה ולמשפחתה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אסתר רוט-שחמורוב | צילום: Neukoln, Wikimedia

אחת הספורטאיות הגדולות בהיסטוריה של ישראל, האתלטית אסתר רוט שחמורוב, מאושפזת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ועלולה להזדקק להשתלת כליה.

מדוברות בית החולים בילינסון נמסר אמש (ראשון): "האתלטית אסתר רוט שחמורוב בת ה-71 אושפזה לפני מספר ימים בבית החולים בילינסון. רוט שחמורוב, שבגופה הושתלה כליה לפני 14 שנים, עברה סדרת בדיקות לאחריהן נמצא כי היא מתמודדת עם דחייה של כליה וכרגע היא מקבלת טיפול תרופתי מאזן, בהמשך ייתכן ותזדקק להשתלת כליה במחלקת ההשתלות של בילינסון בניהולו של ד"ר אביתר נשר".

לכתבות נוספות בנושא אתלטיקה

לכתבות נוספות בנושא:
דיווח: האתלטית טורי בואי הייתה בהריון מתקדם בזמן מותה

העולם שייך לצעירים? מה אפשר ללמוד מליגת היהלום בדוחא
מבולט וג'ונסון עד מקלאפלין ופרייזר-פרייס: האתלטים הגדולים מכולם, חלק 1

פרופ׳ רותי רחמימוב, מנהלת היחידה להשתלות כליה במערך לנפרולוגיה של בית חולים בילינסון אמרה: "הגוף של אסתר דוחה את הכליה והיא כרגע מקבלת טיפול תרופתי לטיפול בדחייה, יתכן ובהמשך תהיה זקוקה להשתלה חוזרת".

עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה בהתייחסות למצבה הרפואי של אסתר רוט שחמורוב: "אנחנו באיגוד האתלטיקה מאחלים לאסתר היקרה שלנו רפואה שלמה ובריאות איתנה. שולחים לה ולמשפחתה חיבוק גדול וכמובן שנעמוד לרשותה בכל דבר שתזדקק לו".

רוט-שחמורוב נחשבת לפורצת דרך באתלטיקה הישראלית ובעלת הישגים אדירים בזירה העולמית. במשחקים האולימפיים במונטריאול 1976 הייתה לישראלית הראשונה שהעפילה לגמר אולימפי, עם המקום השמיני בריצת 100 מטר משוכות וסיימה במקום השישי. באולימפיאדת מינכן 1972 הגיעה לשלב חצי הגמר ב-100 משוכות, אבל פרשה לפני שלב חצי הגמר עקב רצח י"א הספורטאים, בהם היה גם מאמנה עמיצור שפירא ז"ל.

היא זכתה בשש מדליות במשחקי אסיה, מהן חמש מזהב, וכן 2 מדליות זהב באליפות אסיה באתלטיקה, יותר מכל ספורטאי או ספורטאית אחרת היא החזיקה בשיאים ישראליים שהחזיקו עשרות שנים. שיאה האגדי ב-100 מטר החזיק 44 שנה, עד שנשבר לפני חמש שנים על ידי דיאנה ויסמן ב-2018, בערב בו גם היא נכחה באצטדיון וירדה לחבק את דיאנה בסיום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג