בלוגר מחפש שם: הדבר האמיתי

ערב יום שישי, הילדים כבר בדרך למיטה, האשה מפהקת מול הטלביזיה ואתה מציץ בשעון. יאללה, כדאי ללכת לישון כי מחר קמים מוקדם, כרגיל בימי שבת בבוקר. "אני יוצא מוקדם מחר בבוקר" אתה אומר לזוגתך המנומנמת, שלא מבינה בפעם האלף מה מביא אותך להמשיך ולהתעלל בגופך ולהחסיר ממנו שעות שינה גם ביום המנוחה היחיד בשבוע. "תרכב בזהירות ואל תחזור מאוחר בבקשה" אומרת השותפה, ואתה מבטיח "משהו קצר" , שתספיק להיות גם עם המשפחה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ערב יום שישי, הילדים כבר בדרך למיטה, האשה מפהקת מול הטלביזיה ואתה מציץ בשעון. יאללה, כדאי ללכת לישון כי מחר קמים מוקדם, כרגיל בימי שבת בבוקר. "אני יוצא מוקדם מחר בבוקר" אתה אומר לזוגתך המנומנמת, שלא מבינה בפעם האלף מה מביא אותך להמשיך ולהתעלל בגופך ולהחסיר ממנו שעות שינה גם ביום המנוחה היחיד בשבוע. "תרכב בזהירות ואל תחזור מאוחר בבקשה" אומרת השותפה, ואתה מבטיח "משהו קצר" , שתספיק להיות גם עם המשפחה

מאת:בועז בר יהודה

אתה יורד למטה, למרתף, שם נמצאת ממלכת האופניים שלך, היכן שנימצאים שלושת הסוסים שלך, נקיים ומצוחצחים ומוכנים לכל משימה שתציב בפניהם. זה לצד זה הם ניצבים דרוכים ומחכים שתבחר באחד מהם כדי לספק את מנת הסם הרגילה של שבת בבוקר. אתה מביט בהם באהבה, ומתלבט במי לבחור  – באופני הכביש עם שילדת הקרבון הקלילה לרכיבת נפח ארוכה, באופני האלומיניום בעלי השיכוך המלא לשבילים וסינגלים טכניים או באלה התחרותיים עם הזנב הקשיח לטיסה מהירה. הבחירה לא קלה ואתה מחליט על השיכוך המלא. טקס הכנת הציוד , שעון מעורר, וקדימה לאגור כוחות…

נסיעה קצרה לקצה היער, פריקת האופניים ואתה ניכנס לשביל. המהמורות נבלעות תחת הגלגלים הגדולים (29, אלא מה…) המשככים פועלים היטב והתענוג הצרוף שלך מתעצם מרגע לרגע. לאחרונה גילית את ההנאות שברכיבות-בדד בשבילים, כשבאוזניך מתנגנת מוסיקת רוק כבד קצבית.

אתה מפדל במהירות כשהשביל נבלע מתחת למכונה המשוכללת שבין רגליך, ואתה חש כמו באותם סרטונים 
ביו-טיוב של הילדים האלה, המשוגעים, שרוכבים כמו מטורפים בשבילי הרים ענקיים, כשפסקול מוסיקת רוק מוצמד לביצועים שלהם.

באותם הרגעים, אתה חש את התרוממות הרוח ומבעד הלמות ליבך הנרגש מעוצמת החוויה אתה מחליט שלא משנה כמה זוגות אופניים יהיו לך, לעולם לא תוותר על השיכוך הכפול, כי זה למעשה "הדבר האמיתי".

ביום שני בערב אתה מחליט על רכיבת שטח קצרה למחרת בבוקר, לפני העבודה. אין הרבה זמן, ולכן אתה מתכנן "לתת בראש" עם הזנב הקשיח התחרותי. היער הוא אותו היער, אבל אתה משנה את המסלול כך שתוכל "לקרוע את עצמך" בעליות טכניות ובשבילים לבנים ("בשביל הדופק"). אתה מגיע לאותה העלייה הטכנית הארוכה המוכרת לך, זו שלא ניגמרת, אותה אחת שאתה ממש יכול לראות את חומצת החלב נוזלת לך משרירי הרגליים, ומתחיל לטפס. מהר מאוד את עובר לפידול בעמידה, נהנה מכל מטר בו השילדה האיכותית מגיבה בקשיחות לתנועות הפדלים הקצביות והאופניים עולות במהירות וכובשות את העליה בהדרגתיות. אתה לא יכול שלא להיזכר כיצד הרכיבה באותו המסלול עם השיכוך המלא היתה מלווה בנדנוד מעצבן, בבובינג הכל כך שנוא עליך, איך חשת שאתה מאבד כוח ואנרגיה וחשבת בלבך "אח, רק אם הייתי עכשיו עם הזנב הקשיח…". העלייה זורמת מתחת לרגליך, ראש הגבעה, ירידה קצרה ושביל לבן מהיר. אתה על הפלטה הגדולה, מגביר מהירות ועובר מישיבה לעמידה לסירוגין.  "לא משנה מה יהיה", אתה חושב לעצמך, בחיים לא תוותר על הזנב הקשיח כי "זה הדבר האמיתי".

צילום אילוסטרציה: Thinkstock


ביום שישי הבא, אתה מחליט להצטרף לקבוצת הכביש (שבה כבר מזמן לא ראו אותך). למען האמת, אתה מתגעגע ללבוש את חליפת הכביש הבהירה ולטוס 35 קמ"ש במרובע עם החבר'ה בדבוקה, וחוץ מזה אתה יכול להישבע ששמעת את אופני הכביש רוטנים קלות על קיפוח מתמשך ועל העדפת השטח על פניהן… אחרי כ-30 ק"מ אתה כבר חם לגמרי, ממוקם עמוק באמצע הדבוקה הדוהרת קדימה, דממה דקה ורק רחש הפדלים והעברת ההילוכים נישמע ברקע. הרכיבה מהירה, חלקה, האופניים חותכים את האויר 20 ס"מ מאחורי הגלגל של זה שלפניך, ואתה בעננים. אין חול, אין סלעים, אין פידול נוקשה ומדשדש ב-15 קמ"ש באיזה שביל דרדרתי מלא חול ואבק, לא צריך לעבוד קשה עם הידיים והגוף, אלא רק לזרום עם הכביש כשהרגליים עולות ויורדות כבוכנות יעילות בתוך המכונה המשומנת הזו. "אחחח…", אתה חושב לעצמך, שטח זה דבר אחד, אבל כבר שכחנו כמה רכיבת הכביש יכולה להיות מהנה. אין תחליף לשקט, למהירות, לעבודה הקבוצתית, לזרימה החלקה. אופני הכביש היו הרבה לפני אופני השטח והם כאן כדי להישאר. אין ספק שאופני כביש – "זה הדבר האמיתי"!

יש כאלה שיגדירו את עצמם כרוכבי שבילים, אול-מאונטן, ז"ק תחרותי או דאון-היל, סינגל ספיד או כביש, וכל אחד ישבע ויגן בחרוף נפש על סגנונו ויגיד שזהו "הדבר האמיתי". האמת היא שזו דילמה לא פשוטה, שרבים מצאו לה דווקא פתרון פשוט: כל המרבה סגנונות ושלדות – הרי זה משובח. הרי ברור שלכל סגנון ולכל סוג רכיבה יש את ההנאה המיוחדת שלו, כזו שבעיצומה של הרכיבה אתה מוכן להישבע שזה "הדבר האמיתי" ואפילו להרהר על מכירת שאר הזוגות… אבל אנחנו יודעים שלא משנה על מה נרכב והיכן, כל עוד יש שני גלגלים ופדלים, אנחנו על גג העולם, ולכל זוג יש את היתרונות והחסרונות שלו, ממש כמו לילדים שלנו.

אפרופו ילדים – השבת אחרי שחזרתי מהרכיבה, סחוט ומותש, הרגשתי רגשות אשמה על העדפת בילוי הבוקר עם האופניים ולא עם הילדים (נשמע מוכר?) "יאללה ילדים, עולים על האופניים לטיול קצר בשביל"  אמרתי, ויצאתי בראש השיירה כאמא אווזה שאפרוחיה מדדים אחריה במרץ. באמצע הדרך, העפתי מבט לאחור כדי לודא שכל השלושה אחרי, בריאים ושלמים. מראה הקטנים על אופניהם, חבושים בקסדות צבעוניות וחיוך של אושר על פניהם מילא אותי בתחושת סיפוק מדהימה.

בסופו של דבר, כך הרהרתי לעצמי בחיוך של אב מאושר, אחרי הכל , זה כנראה "הדבר האמיתי".   
 פוסטים קודמים של בועז בר יהודה:

 אם אהבתם וחשבתם על שם לבלוג נשמח לקבל את המלצתכם למייל – [email protected]

13.1.2013


בועז בר יהודה – רוכב ורץ, מדריך חדר כושר ומוסיקאי חובב, נשוי, אב, עובד ומתמרן בין כל הנ"ל


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג