ביטולים ומדליות: סיכום יממה של מלחמה וההשפעה על הספורט

יממה עקובה מדם בכל רחבי ישראל. מתחילת הלחימה בבוקר, דרך גל הביטולים, גיוס המילואים הנרחב וגם הספורטאים שלנו שממשיכים להניף בגאון את הדגל מעבר לים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ארטיום דולגופיאט והדגל | צילום: איגוד ההתעמלות

מדינת ישראל קמה אתמול (שבת) לבוקר קשה, עם מתקפה משולבת של חמאס בשטחנו. ככל שנקפו השעות, התבררו מימדי הקטל, עם מאות הרוגים וקרוב ל-2,000 פצועים – חיילים ואזרחים כאחד. המצב הקשה השפיע על כל תחומי החיים, וגם על הספורט, אותו אנ מסקרים כאן בשוונג באופן יומיומי.

– ראשית, עוד בטרם יצאה הודעה רשמית מטעם משרד ממשלתי כלשהו, בוטלו כל אירועי הספורט שתוכננו להתקיים במהלך השבת, בהם משחקי ליגת העל בכדורגל ובכדורסל, משחקי טניס ואירועים עממיים שונים.

יירוטים של כיפת ברזל. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

– בהמשך הוכרז רשמית על מצב מלחמה, תחילה עד ל-80 ק"מ מרצועת עזה ובהמשך בכל ישראל, מה שביטל אוטומטית גם את אירועי הספורט שתוכננו לימים הקרובים עד תום המצב המיוחד. משרד התרבות והספורט הודיע: "עקב המצב הביטחוני, משרד התרבות והספורט מודיע כי כל גופי ומוסדות התרבות והספורט מנועים מלקיים כל פעילות בשעה זו ולבטל את כלל האירועים הצפויים ברחבי הארץ. אנא הישמעו להוראות פיקוד העורף".

– גם "אפיק ישראל" – מרוץ האופניים הבינלאומי שהיה אמור לצאת לדרך בישראל השבוע, בוטל בעקבות המצב, כך הודיעו המארגנים.

– בהמשך הודיע משרד הספורט כי “נאסרה יציאת משלחות לחו"ל עד הודעה חדשה".

– צה"ל הכריז על גיוס מילואים נרחב לחיילות השונים. ידוע לנו על לא מעט מחברי הקהילה של ספורט הסיבולת שגויסו גם הם, ואנו שולחים אליהם מכאן את הצדעתנו וחיזוק גדול מכולם.

במקביל, ישנם לא מעט ישראלים שכבר שהו בחו"ל בזמן המתקפה והתחרו בתחרויות בינלאומיות:

– המתעמל ארטיום דולגופיאט זכה בתואר אלוף העולם בתרגיל הקרקע והפך לישראלי הראשון אי פעם שזוכה בתואר אלוף אולימפי, אלוף אירופה ואלוף עולם. הוא עלה אל הפודיום לקבלת המדליה ולהישמע התקווה עטוף בדגל ישראל עליו הדביק שני סרטים שחורים כאות הזדהות עם המצב בישראל.

– השחיינית אנסטסיה גורבנקו והשחיין דניס לוקטב נמצאים בימים אלו בברלין בתחרות גביע העולם בשחייה. גורבנקו סיימה אמש במקום הרביעי במשחה ל-400 מעורב אישי עם זמן של 4:46.41 דקות. התחרות תימשך היום, כששני הישראלים צפויים לזנק פעם נוספת.

– שני רוכבי האופניים הישראלים איתמר איינהורן ועומר גולדשטיין מתחרים בימים אלה בטור של היינאן בסין תחת הקבוצה המקצוענית ישראל פרמייר טק. מיד עם תחילת הלחימה, הוציאה IPT ברשתות הודעת תמיכה בישראל וגינוי לחמאס, כיאה לקבוצה שבסיסה בין היתר בישראל.

– שעות ספורות לאחר תחילת הלחימה, הטריאתלט האולימפי שחר שגיב התחרה בגביע העולם ברומא. שגיב סיים במקום ה-26 מתוך 58 מתחרים במרחק ספרינט, עם זמן של 55:19 דקות.

– עשרות רצות ורצים ישראלים צפויים לזנק היום למרתון שיקגו, אחד מתוך ששת המייג'ורים של עולם המרתון. אמנם נבחרת ישראל והרצים הבכירים לא מתחרים במרוץ, אולם מדובר במרוץ שפתוח כמובן גם לציבור, ולפיכך מזמן רצות ורצים רבים מכל העולם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג