בחירות בפתח: 10 שאלות למיכאל זיו, המתמודד לתפקיד יו"ר איגוד הטריאתלון

יו"ר איגוד הטריאתלון לשעבר, שמתמודד שוב על תפקיד יו"ר איגוד הטריאתלון, מספר על תכניות הפעולה שלו, החזרת הספונסרים, ההשקעה בנוער והקשר שלו לדור הצעיר ולרמי פורטיס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיכאל זיו מתמודד לתפקיד יו"ר איגוד הטריאתלון
מיכאל זיו מתמודד לתפקיד יו"ר איגוד הטריאתלון

בסוף השבוע הקרוב יתקיימו הבחירות לתפקיד יו"ר איגוד הטריאתלון הישראלי כשבנוסף ייבחרו 8 חברי הנהלת האיגוד. יו"ר איגוד הטריאתלון הנוכחי, יובל חץ, יתמודד מול מי שכיהן בתפקיד זה בעבר, מיכאל זיו. לקראת הבחירות הפנינו 10 שאלות זהות לשני המתמודדים. אלו הן התשובות של מיכאל זיו.

מיכאל זיו מתמודד לתפקיד יו"ר איגוד הטריאתלון

מה ה"אני מאמין" שלו? מיכאל זיו | צילום: צלם אותי

בראשי פרקים, מהי תכנית הפעולה שלך לשנת 2016? 

"ייצוב האיגוד מבחינה כלכלית ויציאה מהמשבר בו הוא נמצא; החזרת אמון הספונסרים באיגוד כפלטפורמה מתאימה לפרסום ושיווק; הכנת תחרויות שכל חברי קבוצות הגיל שירצו להשתתף לא יקבלו תשובה שלילית כי מכסת המקומות התמלאה; החזרת הדואתלון ללוח התחרויות. עוד סוג תחרות שייצר הכנסות לקבוצות, לאיגוד, וישמש כרטיס כניסה לאלו שעדיין לא שוחים; תמיכה בספורט ההישגי, ילדים ונוער; שיתוף פעולה ושיקום היחסים עם מארגני תחרויות אחרות. כולנו שותפים באהבה לספורט הזה".

עוד כתבות בנושא איגוד הטריאתלון
בחירות בפתח: 10 שאלות ליובל חץ, המתמודד לתפקיד יו"ר איגוד הטריאתלון
היה היה: עם אורי אליאב, יזם הטריאתלון הראשון בישראל
מיכאל זיו נבחר ליו"ר איגוד הטריאתלון

בשנה האחרונה ראינו היעדר ספונסרים שגרם ככל הנראה להגדלת הגרעון. איך קרה שהתחרויות שהתרגלנו לראות שהיו בשיתוף חברות מסחריות גדולות, ללא ספונסרים?

"כל מי שמצוי בעולם העסקים יודע שמפרסמים באים והולכים. גם בתקופתי היה כך, אך תמיד היו לאיגוד ספונסרים שליוו אותו, מי יותר זמן ומי פחות. כיום, המצב הוא שכולם ללא יוצא מהכלל נטשו. הסיבה יכולה להיות רק אחת. אי שביעות רצון מהדרך בה האיגוד מתייחס לגופים המסחריים אם מבחינת יחסי אנוש, דרישות תמחור לא הגיוניות, אי כדאיות כלכלית לספונסרים. בעידן של גידול בהוצאות, שיתוף פעולה עם ספונסרים הוא חיוני להישרדות".

איך שלא נסתכל על זה הטריאתלון עדיין נתפס כספורט לעשירים. מחירי ההשתתפות בתחרויות, כמו טריאתלון אילת למשל, גבוהים מאוד. מה אפשר לעשות בנדון?

"אני לא בטוח שמחירי התחרויות אכן גבוהים. במיוחד אם בוחנים את מחירי התחרויות בארץ מול מחירי תחרויות בחו"ל. צריך לקחת בחשבון שעלות הפקת התחרויות רק עולה בשנים האחרונות עכב דרישות בטיחות וביטחון, והתמיכות מאידך במגמת קיטון. איגוד הטריאתלון אינו גוף למטרות רווח אך התחרויות חייבות להיות מאוזנות פיננסית, ובשום מצב אסור להן להיות הפסדיות. דרך יצירתית להקטנת העלויות או לפחות להקלה לספורטאים מוכשרים שידם אינה משגת היא גיוס תומכים ספציפיים לקידום הנגשת הטריאתלון לקהילות אלו. אסור לספורטאים מוכשרים בעלי פוטנציאל להיות מוגבלים בשום צורה ובשום אופן בגלל חסם פיננסי".

מיכאל זיו מתמודד לתפקיד יו"ר איגוד הטריאתלון

"אני לא בטוח שמחירי התחרויות גבוהים, במיוחד אם בודקים אותם לעומת תחרויות בחו"ל". מיכאל זיו | צילום: צלמי שוונג

מצבו הפיננסי של האיגוד על פי פרוטקולים מהישיבות אינו טוב. מה אתה מתכנן לעשות על מנת להחזיר אותו לאיזון ואף יותר מכך?

"מצבו הפיננסי של האיגוד אינו 'מזהיר' בלשון המעטה. נדרשת פעילות שיקומית לייצוב מיידי של איגוד הטריאתלון ואני מגיע עם תוכנית ברורה ושלבית לייצוב, ולאחר מכן להעצמת מצבו הכלכלי של האיגוד. יש לי את הניסיון, הידע והרקע הנדרשים להתמודדות זו. בקצרה אגיד שתכנית הפעולה שלי מורכבת ממספר פעילויות דחופות:

  • טיפול בכל הנושאים המשפטיים העומדים על הפרק – הגעה לפשרות ו/או ביטולי תביעות מול הגורמים הרלוונטיים מתוך מטרה להסיר מעל סדר היום עלויות משפטיות שהתנפחו באופן בלתי הולם, בוודאי באיגוד וולנטרי כמו איגוד הטריאתלון. איגוד הטריאתלון אינו צריך להתעסק בעניינים משפטיים.
  • בחינת הוצאות התפעול השוטפות של האיגוד וביצוע התאמה למצב הכלכלי הבעייתי. טיפול בספקים השונים ובחינת חלופות לספקים השונים מתוך עניין לצמצם למינימום עלויות שאינן נדרשות ו/או עלויות גבוהות מדי בהתאם לתנאי השוק.
  • שיקום היחסים עם גופים ממשלתיים ומוסדיים ופנייה לסיוע לאותם גופים מתוך מטרה להגביר את שיתוף הפעולה בין גופים אלו ותמיכתם בטריאתלון הישראלי.
  • החזרת הספונסרים והצבע אל שטחי ההחלפה".

מה לגבי הקטנת מספר התחרויות על פני השנה, על מנת ליצור מספר טריאתלונים קטן יותר אך עם מספר משתתפים גדול יותר וכך גם מושקע יותר?

"חשוב שיהיה תמהיל טוב ושיתן תמורה הולמת לחברי האיגוד. בסך הכל יש תחרויות מאוד אטרקטיביות שנמכרות באופן מלא שזהו מצב פחות אידאלי לאיגוד מכיוון שבמצב כזה, חבר איגוד שמעוניין להירשם אינו יכול עקב מילוי המכסה. זה מצב בלתי נסבל מבחינתי הדורש התייחסות מהירה. בנוסף, צריך להפעיל יצירתיות ושיקול דעת כדי לוודא כי כל תחרות היא מעין 'מרכז רווח' עצמאי שאסור לו להיות הפסדי. צריך גם לזכור שרוב הקבוצות והאיגוד מקבלים הקצבות מהמועצה להסדר ההימורים. תנאי סף הוא השתתפות בלפחות 4 תחרויות. האיגוד צריך לאפשר בחירה בין מספיק תחרויות על מנת לאפשר לקבוצות החברות באיגוד למקסם פוטנציאל הכנסות זה".

מיכאל זיו מתמודד לתפקיד יו"ר איגוד הטריאתלון יחד עם דן ורן אלתרמן

"אסור שספורטאי מוכשר לא יוכל לממש את הפוטנציאל בגלל חסמים כלכליים". מיכאל זיו עם האלתרמנים | צילום: באדיבות מיכאל זיו

עושה רושם שלטריאתלטים צעירים ללא גב כלכלי של המשפחה קשה מאוד להצליח בארץ. יש איך לעזור להם?

"הטריאתלון ובמיוחד הטריאתלון ההישגי מלווה בעלויות גבוהות ביותר עקב הצורך לנסוע לחו"ל לתחרויות. אסור שספורטאי מוכשר ובעל פוטנציאל לא יוכל לממש את הפוטנציאל הטמון בו בגלל חסמים כלכליים. אפעל בכל צורה ודרך על מנת למנוע מצב שכזה, כפי שראינו בשנים האחרונות. בכל מקרה, משאבי האיגוד הקיימים חייבים להיות בתיעדוף של מימון ספורטאים שכאלו על פני כל נסיעה של בעל תפקיד על חשבון איגוד הטריאתלון".

יכול להיות שבקיץ נראה הופעת בכורה של טריאתלט ישראלי במשחקים האולימפיים. האם יש איזושהי דרך למנף את זה כדי לקדם את הטריאתלון?

"אני באמת מקווה ומאחל שנראה בריו טריאתלט ישראלי. כשיקרה, הענף שלנו יקבל חשיפה בלתי רגילה, תמיכה מוגדלת משמעותית מהגופים הציבוריים וכנגזרת – גידול בהכנסות והכנות, כן כבר עכשיו, להצבת טריאתלט וטריאתלטית על קו הזינוק בטוקיו 2020. הנשיא אובמה אמר יפה – yes we can".

מה צריך לעשות בכל הקשור לתשתית, הילדים? איך נשמור על כל הכישרונות ואיך בכלל מאתרים אותם?

"מאוד פשוט, ממשיכים וביתר שאת להקצות משאבים לטיפוח הצעירים הנמרצים וחדורי המוטיבציה שלנו. לא סוגרים את מסגרת הפעילות שקיבלה את השם 'קשת' בשנים האחרונות והפגישה בימי אימון מרוכזים את כל בני 14-17. מחזירים את מחנות האימונים, מעלים ומטפחים את רמת הידע בקרב המאמנים שלנו שמתרכזים בספורט ההשיגי, מרחיבים את שיתוף הפעולה עם איגודים אחרים בחו"ל כדי להגביר את הידע ולחשוף את הנוער שלנו לרמת הטריאתלון העולמי כדי ליישר קו ולאפשר לצעירים שלנו לרכוש נסיון שהוא קריטי להמשך ההתפתחות".

מבלי להיכנס לפרטים, מדוע הטריאתלון הישראלי קיבל יותר כותרות שליליות מחיוביות בשנים האחרונות? 

"לדעתי החלטות אימפולסיביות, שיקול דעת לקוי שאינו לוקח בחשבון משמעויות קצרות וארוכות טווח של החלטות רעות שגורמות נזק כלכלי ו/או ערכי- תדמיתי  ומביא לתקשורת שלילית ותדמית שאינה מייצגת באופן חיובי את הענף המדהים שלנו".

דבר אחד שחברי האיגוד לא יודעים עליך. 

"הצעירים הם העתיד שלנו וצריך לעשות הכל לעתיד יותר טוב כי ההווה לא הכי מוצלח. לכן בנוסף לעיסוק החשוב בספורט, אני גם מורה מתנדב למתמטיקה ואנגלית. אם אפשר שני דברים, וגם אני אוהב את השירים של רמי פורטיס".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג