בדרך ל-TRI כנרת || על השלשה ששום מוגבלות לא תעצור אותה

השבוע בבלוג שלהם אסתר ויאיר קליינמן מספרים על ליאל, אבי ורועי - שלושה מתאמנים עם צרכים מיוחדים שיחברו לשלשה ויתחרו לראשונה יחד בטריאתלון כנרת ב-14 באפריל: "מעוררים השראה בכולנו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יאיר קליינמן עם השלישייה המיוחדת | צילום: אסתר קליינמן

5:30 בבוקר, עדיין חשוך בחוץ. חניית הכורכר של עין מודע בעמק המעיינות מתמלאת במכוניות וקולות של התרגשות לקראת אימון יום שישי, שתמיד הוא קצת מיוחד. הספורטאים שלנו מתחילים להתכנס. הרצים יוצאים לריצת שטח למרגלות הגלבוע, הטריאתלטים בדרך לסימולציית טריאתלון בה הם ישחו בעין מודע, ירכבו וירוצו בפארק המעיינות, ובסיום האימון כולם יתכנסו לשתות קפה ביחד סביב המעיין.

לטורים הקודמים בבלוג של אסתר ויאיר קליינמן:
הכירו את המשפחה הכי טריאתלטית בעמק
על ספורט, משפחה, ומה שביניהם
בין הדואטלון לילדים למחשבות על ייצוג נשי בענף

בין הטריאתלטים בולטת השלשה המיוחדת שלנו, שיעשו טריאתלון לראשונה ב-14 באפריל ב-TRI כנרת:
ליאל השחיין שלנו מבית שאן – בן 22. מוכשר גם בתחום המוזיקה ולומד תיפוף. ליאל מגיע מרקע לא פשוט, יש לו מוגבלות שיכלית קלה, אחות נוספת עם מוגבלות ואבא חולה. למרות כל האתגרים, הוא אחד האנשים הכי שמחים ואופטימיים שתפגשו. מהאימונים איתו כולם יוצאים עם חיוך גדול, חוש ההומור שלו מדבק, אי אפשר שלא לצחוק בקול ולחכות למפגש הבא.

אבי הרוכב שלנו ממנחמיה – בן 34, בחור חרוץ ומרשים. עובד כל יום שעות ארוכות במפעל בבית שאן. למרות העייפות בסוף יום עבודה, המגבלה השכלית ובעיה מורכבת בכפות הרגלים, אבי יוצא לאימוני רכיבה על אופנים חדור מטרה ומלא מוטיבציה להתקדם. יש לאבי צוות מתנדבים מדהים שמלווה אותו בקביעות באימונים. בזכות ההתמדה שלו, בקיץ הקרוב ישתתף במשחקי הספיישל אולימפיקס בברלין, אליהם הוא יגיע עם בת הזוג שלו עירית, גם היא עם מגבלה שיכלית. עירית ואבי הם זוג מעורר השראה, סמל לאהבה, נאמנות וחברות אמת.

אבי הרוכב באימון | צילום: יאיר קליינמן

סוגר את השלשה רועי, רץ מוכשר, בן 23. זמר כישרוני שלא מפספס הזדמנויות ואוהב מאוד להופיע מול קהל. הוא עושה שנת שירות בגן בבית שאן, שם הוא מלמד את הילדים מוסיקה. לרועי יש אוטיזם בתפקוד גבוה, הוא מספר על כך בגאווה ומוכיח כמה רחוק ניתן להגיע גם עם אוטיזם.

ליאל, אבי ורועי חברים בסניף אקים בית שאן והעמקים, שמאפשר פעילות שתומכת במשפחות עם אנשים עם מגבלות שכלית. הם גם שחקנים בהצגה "חלומות פשוטים" בבימויו של עידו וייס, בה הם הופיעו כבר במאות במות ברחבי הארץ.

ענת רגב, אישה מדהימה וצנועה שמנהלת את הסניף בהתנדבות כבר שנים, מספרת: "בסניף שלנו אנחנו מקבלים גם משפחות עם צרכים מיוחדים אחרים כמו אוטיזם, התמודדות נפשית וכל צורך מיוחד".

כל מי שזקוק לנו הדלת שלנו פתוחה לקראתו. במסגרת הסניף הוקמה גם קבוצת הריצה "רצים מהלב" שקהילת המתאמנים שלנו ב"קליינמנס" מאמצת. הרצים שלנו מגיעים בהתנדבות לאימוני הריצה של הקבוצה, באופן קבוע, ומשם צמח הרעיון לשלב אותם גם בעולם הטריאתלון ולתת להם מעטפת מקצועית שתביא אותם להישגים.

בכל אימון אנחנו מרגישים שהמתנדבים הם המרוויחים הגדולים שמסיימים בתחושת התעלות וסיפוק. הספורטאים המיוחדים הם השראה. אם הם יכולים למרות הקושי והמגבלה, לנו אין את הפריווילגיה לוויתור עצמי.

צילום: הקליינמנס

השמועה על אימוני השלשה שלנו לטריאתלון הכנרת פרשה כנפים וקיבלנו בקשה מהדס המאמנת של ספיישל אולימפיקס ישראל לאפשר לספורטאים מיוחדים נוספים להצטרף לתחרות. למי שלא מכיר, ארגון ספיישל אולימפיקס העולמי הוא ארגון שמטרתו העיקרית היא לחשוף לעולם את היכולות האדירות הטמונות באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובכך להביא לשילובם בחברה. מתוך אמונה שכל אדם יכול.

חברת שוונג, מפיקת TRI כנרת, בשיתוף איגוד הטריאתלון, התגייסו לעניין והסכימו לתת הזדמנות נדירה לשלב אנשים עם מוגבלות שכלית בתחרות. ובפעם הראשונה בישראל אנשים עם מוגבלות שכלית יתחרו בתחרות טריאתלון רשמית וגדולה כזו.

קשה לתאר במילים את ההתרגשות שלנו מפריצת הדרך לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים גם בספורט ההישגי. בכדי לאפשר התנהלות מיטבית, הנהלת התחרות סידרה שטח החלפה ייעודי ונפרד למשתתפים המיוחדים, אליו הם יוכלו להיכנס עם המלווים שלהם, לקבל את כל הסיוע שיצטרכו בהחלפה, בכדי למקסם את ביצועיהם על מסלול התחרות והכל בהתנדבות מלאה – המתחרים המיוחדים והמלווים שלהם הוזמנו להשתתף ללא עלות באירוע יוצא הדופן הזה.

על רקע המחלוקות בארץ, טוב הלב שפורץ מכל מי ששומע על הפרויקט המרגש הזה, ממלא אותנו בתקווה לימים טובים יותר. הספורט הוא לא רק אמצעי לחיים בריאים וטובים יותר, הספורט הוא אולי גם המפתח לעשות טוב, לקרב לבבות ולהרבות אהבה ושוויון הזדמנויות לכולם.

להרשמה ל-TRI כנרת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג