בדרך לטוקיו: מתחרים מקצוענים יצברו בסמרתון ניקוד למשחקים האולימפיים

אור דיין בדק מה מצבה של נבחרת אופני ההרים לקראת המשחקים האולימפיים של טוקיו ועל המרוץ הקרוב בו הם יוכלו לצבור ניקוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ישראל היא כר נהדר לרוכבי הרים, בזכות השבילים, המדבר ומזג האוויר שמאפשר לרכוב ברוב ימי השנה. זו כנראה הסיבה שנולד כאן אירוע אופניים כמו ה"סמרתון". מדובר בתחרות רב-יומית של מרתון אופני הרים מדברי קצת אחר. הסמרתון מתקיים משנת 2015 והשנה זאת תהיה המהדורה השישית שלו. לצד "אפיק ישראל", שהוא אירוע אופני ההרים הגדול בארץ, זאת תחרות המרתון הרב-יומית היחידה שמתקיימת בחורף הישראלי בדרום הרחוק, לרוכבי המרחקים בשטח זהו בהחלט יעד שנתי להתכונן אליו.

יוגדר כמרוץ ברמת S2. הסמרתון | צילום: הפקת סמרתון

השנה, תהיה זאת הפעם השנייה ברצף, שהסמרתון יוגדר כמרוץ ברמת S2 והוא יכלול 4 קטעים ויהיה מדורג כמרוץ UCI בינלאומי זה אומר שמתחרים מקצוענים באופני הרים (מהארץ ומחו"ל) יוכלו לצבור בו נקודות חשובות למשחקים האולימפיים של טוקיו 2020 (המנצחים לוקחים 80 נקודות יקרות).

המהדורה של השנה מחולקת לאירוע של ארבעה קטעים, אירוע דו-יומי וגם אפשרויות לרכיבה חד-יומית. היומיים הראשונים (רביעי וחמישי) מוקדשים למסלולים קצרים וטכניים בסגנון קרוס קאנטרי קצר XCO לטובת רוכבי ה-UCI ואילו היומיים הנוספים מתאימים לרוב הרוכבים (שנמצאים בכושר טוב כמובן) בסגנון מרתון XCM וכוללים ביום שישי 71.5 ק״מ על 1,050 מטרים גובה מצטבר, מנקודה-לנקודה – מקיבוץ קטורה לפארק תמנע וביום שבת 51.5 ק״מ על 850 מטרים טיפוס מצטבר מפארק תמנע מסלול מעגלי.

כמו שניתן להבין יש הרבה אווירה והנאה מעבר למרוץ בכפר התחרות המדברי בתמנע, בהיבט המקצועי תחרותי מגיעים הרוכבים המקצוענים המובילים של ישראל: שלומי חיימי (הרוכב האולימפי מריו 2016 חולם לעשות זאת שוב) חבר לרוכב להב דוידזון (לאחר שהשותף המקורי של חיימי, איתן לוי נפצע), גיא זסלר חבר לרוכב הגרמני סיוון סטראלה (Sven strahle) וגילי גונן חבר לתומר זלצמן (צמד רוכבים צעיר ומוכשר מטימשגב). בנשים מתחרות נעמה נוימן וליאן ויתקין כצוות, אך ללא סיכוי ראלי להעפיל כנבחרת לטוקיו 2020.

גיא זסלר שמגיע עם שותף גרמני חזק ביותר הופך בעצם להיות הפייבוריט בתחרות הזאת ויש סיכוי סביר שישיג את הניקוד הגבוה ביותר לפני הרוכב הבכיר שלומי חיימי, זסלר בן 26 נמצא בדיוק בדור שבין שלומי לרוכבים הצעירים יותר והוא גם הרוכב היחידי מהרשימה שניצח את חיימי בעבר. צבירת הניקוד לטוקיו 2020 מתבצעת על ידי מיקום הרוכבים בתחרויות מדורגות עד מאי 2020. נבחרת ישראל ממוקמת כרגע במקום ה-24 בעולם כאשר המקום ממנו מעפילים למשחקים האולימפיים הוא המקום ה-21. ההפרש משאר המדינות הוא משמעותי וגם הם לא נחים על זרי הדפנה, כך נוצר מצב שאנחנו כבר לא תלויים בעצמנו.

הדירוג הרלוונטי עבור ישראל:
21. יוון 2,523
22. סלובקיה 2,440
23. רומניה 2,391
24. ישראל 2,143

צ פ ו || ראיון עם נמרוד כהן על התחרות

וידאו: ערוץ Israel Cycling Network
קטעי וידאו מקוריים מהתחרות באדיבות אבירם פריג׳

סגל הנבחרת נחשב לחזק, אך יש לומר שנבחרת ישראל מתנהלת כבר יותר משנה ברצף ללא מאמן מאז פרישתו של דרור פקאץ' ונשאלת השאלה האם עשו מספיק על מנת להשיג את הניקוד הנדרש? ישנה נקודת אור אחת שתאפשר את השתתפותן של רוכב ישראלי בפעם השניה ברצף – הישגו של שלומי חיימי בזכות עצמו באליפות עולם ב-2019 שם סיים במקום ה-30 מה שמקנה לו גם את הקריטריון של הוועד האולימפי וגם מאפשר לעבור לפי הקריטריון האולימפי כרוכב הטוב ביותר מתוך המדינות שלא השיגו את הקריטריון שנמצאות מחוץ ל-21 הראשונות.

תמונת עמוד הבית: הפקת הסמרתון




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג