ספורטאי השבוע של שוונג || תומר זלצמן

כבר בכיתה ג' הוא ידע שהוא רוצה להיות מקצוען באופני הרים, כיום בגיל 17.5 מאחוריו כבר השתתפות בשני גביעי עולם לנוער ועתיד מבטיח - בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג תומר זלצמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

תומר זלצמן, בן 17 וחצי, גר ביובלים (משגב) תלמיד בכיתה י"ב

התמכר לספורט הזה כבר מכיתה ג' | צילום: באדיבות תומר זלצמן

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"בגיל 8 ההורים שלי רשמו אותי לחוג אופניים במסגרת המועדון טימישגב ומהר מאוד הבנתי שאני לא בא 'בשביל הכיף' כמו רוב הילדים שהיו איתי בחוג ואני רוצה יותר מזה. התחלתי להתחרות בכיתה ג' ולאט לאט התחלתי להתמכר לספורט הזה".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?

"אני חושב שזה אחד מענפי הספורט הכי מעניינים שיש, משלב דרישות גופניות וטכניות ברמה הכי גבוהה שיש. מסלול קרוס קאנטרי מורכב מעליות קצרות יחסית שאותן צריך לטפס הכי מהר שאפשר ואחרי כל עלייה כזאת מגיעה ירידה ברמה טכנית גבוהה שגם אותה צריך לרדת מהר ולהתאושש בה לקראת לעלייה הבאה. בנוסף אין יותר מידי טקטיקה ומשחקים, ומרגע הזינוק כולם רוכבים הכי חזק שהם יכולים עד קו הסיום, רוכבים עם 'קלפים פתוחים'".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?

"אופני הרים, נהנה מאוד גם מסקי וגלישה(גלים ורוח)".

היכן אתה מתאמן?

"אני מתאמן רוב השנה באזור יער שגב, חלק מהאימונים במסגרת הקבוצה – עם רוכבי קבוצה נוספים, חלק מהאימונים אני עושה עם רוכבים מהאזור ורוב האימונים אני מבצע לבד".

"השתתפתי בשני גביעי עולם לנוער" | צילום: באדיבות תומר זלצמן

כמה שעות שבועיות אתה מקדיש לאימונים?

"יש לי שישה ימי אימונים בשבוע ויום מנוחה. מספר האימונים ביום ומספר שעות שבועיות משתנה מאוד לפי תקופה, נע בין 1-3 יחידות אימון ביום, שעות שבועיות נעות בין 10 ל-20".

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?

"השתתפתי כבר בשני גביעי עולם לנוער, אליפות אירופה, אליפות עולם, כמה תחרויות בין לאומיות בחו"ל והרבה אליפויות ישראל ותחרויות מקומיות בארץ".

יש לך שיא אישי מיוחד?

"כרגע אין לי שיא אישי מיוחד, אבל אני גאה מאוד על הביצוע שלי באליפות העולם שנה שעברה, כאשר זינקתי שורה אחרונה מתוך 99 משתתפים וסיימתי במקום ה-36 ובנוסף על התוצאה האחרונה שלי בגביע העולם לנוער שבו זינקתי משורה שביעית למסלול צר בלי הרבה מקום לעקיפות, לא השגתי את המטרה שלי מבחינת תוצאה אבל הייתי מאוד שמח על הביצוע שלי באותו יום".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"האהבה שלי לאופניים, הרצון לשפר את עצמי כל הזמן ולהיות בין הרוכבים הכי טובים בעולם. "Anyone, from anywhere, can do anything".

האם אתה מקפידה על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?

"אין לי תפריט מסוים, אני מגוון את התזונה שלי ומשתדל לשלב סוגים שונים של פחמימות, חלבונים ושומנים, מקפיד על ירקות ופירות בתזונה היום יומית ושומר על תזונה שנכונה לי".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"עוד לא נמצא…".

על מה היית מוותר בספורט שלך?

"יש דברים שבאותו רגע מעצבנים אותי כמו יקיצות בחמש בבוקר לאימון, אבל בסופו של דבר לא הייתי משנה כלום!".

פחות אוהב להקיץ אותי בחמש בבוקר לאימון | צילום: באדיבות תומר זלצמן

שתף את הקוראים בסיפור בלתי נשכח?

"בחודש פברואר השנה התחרתי בקפריסין בטור של ארבעה ימים, הגעתי לשם אחרי תקופה לא קלה על האופניים, מנטאלית בעיקר, שבה לא הצלחתי להביא את העצמי לידי ביטוי בתחרויות בארץ וסבלתי משתי תחרויות גרועות במיוחד עבורי, הגעתי בלי יותר מידי ציפיות לתחרות ורציתי פשוט לתת תחרות טובה – לסיים את התחרות בהרגשה שנתתי את כל כולי, הדגש העיקרי היה על מחשבות חיוביות תוך כדי התחרות והתמקדות בעצמי, להפתעתי זה עבד באופן מושלם וכל יום הרגשתי שאני מתחזק ובזמן שאחרים מתעייפים אני מוצא כוח נוסף, את התחרות ניצחתי בסופו של דבר ואת ההרגשה המתוקה הזאת אני אזכור להרבה זמן".

מי המודל לחיקוי שלך?

"ההורים שלי מגיל צעיר תמיד דחפו אותי לרדוף אחרי החלומות שלי, להיות מצוין במה שאני אוהב, אף פעם לא להתפשר על בינוניות וששום דבר לא עומד בפני הרצון, אז אפשר להגיד שהם המודל לחיקוי שלי".

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?

"אי אפשר לחוות רק תקופות טובות, בתקופות הפחות טובות צריך לשמור על קור רוח ולדעת שזה עניין של זמן עד שהעבודה הקשה תשתלם, בקיצור- תאמינו בעצמכם".

מה היעד הבא בלוח המטרות?

"בחודש אפריל אטוס במסגרת הקבוצה לגביע עולם לנוער שבהיימינג, אוסטריה. שם אנסה לשפר את התוצאה האחרונה שלי בגביע העולם לנוער, מקום 16 ולהשיג נקודות נוספות שיקנו לי עמדת זינוק טובה יותר במרוצים הבאים".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

רוצים גם אתם להתארח במדור ספורטאי השבוע? אתם מוזמנים לכתוב לנו דוא"ל ל[email protected] ואולי גם אתם תופיעו במדור





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג