בבריכה עם מתן רודיטי: אימון לדוגמה של נבחרת ישראל במים פתוחים

נבחרת ישראל בשחייה במים פתוחים נמצאת בימים אלו במחנה אימונים ביוון, ואנחנו קיבלנו הצצה לאחד האימונים המפרכים של השחייניות והשחיינים, כולל הסברים מפורטים ממאמן הנבחרת אמיר עופר. התאימו לנפחים שלכם ונסו בעצמכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתן רודיטי | צילום: באדיבות איגוד השחייה

נבחרת ישראל בשחייה למרחקים ובמים פתוחים נמצאת בימים אלו במחנה אימונים אינטנסיבי במיוחד ביוון. הנבחרת כוללת את השחיין שסיים במקום הרביעי במשחקים האולימפיים מתן רודיטי, אלופת העולם לשעבר אווה פביאן, וכן את יונתן אחדות, זיו כהן, יואב רומנו ואורין גבלן. השחייניות והשחיינים מתכוננים לתחרות הקריטריונים הישראלית שתיערך כחלק מהסבב האירופי באילת בחודש מרץ, לקראת אליפות העולם ביפן בקיץ.

אנחנו זכינו להצצה לאחד האימונים המאתגרים של הנבחרת במחנה, כשמאמן נבחרת ישראל במים פתוחים אמיר עופר מסביר ומכניס אותנו לפרטי האימון. אמנם מדובר על מרחקים גדולים יחסית ורמת ביצוע גבוהה מאוד, אך גם שחייניות ושחייני מרחקים ומים פתוחים המתאמנים לתחרויות מעט פחות גדולות מאליפות העולם, כמו משחה גביע הים האדום לדוגמה, יכולים לקחת משהו מהתרגילים המצורפים ולקבל השראה מהאימון.

הנבחרת ביוון, מימין: אמיר עופר, אווה פביאן, אורין גבלן, יואב רומנו, יונתן אחדות, זיו כהן ומתן רודיטי | צילום: באדיבות איגוד השחייה

עופר מסביר תחילה: "השלב הזה של העונה הוא בעצם תחילת עונת המים הפתוחים, אחרי שהיה לנו את החלק הראשון עד דצמבר. עכשיו אנחנו בונים את הכושר לקראת תחרות הקריטריונים במרץ, אז אנחנו נמצאים בשלב יחסית מוקדם. האימון שהבאתי לפניכם הוא אימון עם נפח נמוך באופן יחסי, כי בהמשך אנחנו מגיעים בשיא העונה גם ל-10 ק"מ ויותר באימון. אז המטרה פה הייתה לשלב באימון גם נפח יפה – אימון של 8.6 ק"מ, הכולל תרגיל מרכזי של כמעט 5 ק"מ, גם שחייה בקצב רגוע ונוח, וגם תרגול של הקצב התחרותי של ה-10 ק"מ – ממהירות שיוט ועד פיניש".

2+1. חימום
"התחלנו בחימום כללי ארוך של 1.5 ק"מ. אנחנו אוהבים להתחיל תמיד בחימום ארוך כדי להיכנס בצורה אירובית לתרגיל, כולל שילוב של שחייה עם ציוד משתנה, סגנונות, רגליים, ידיים ותחושת מים ותרגיל סגנון".

"בחלק השני של החימום, תרגיל 2 מעלים קצת דופק ומחברים את החלקים השונים של הגוף – רגליים, ידיים, טכניקה וספרינט. המרחק הכולל של התרגיל הוא 800 מטר, מה שמביא את החימום כולו לפני התרגיל המרכזי ל-2.3 ק"מ."

3. התרגיל המרכזי
"התרגיל כולל 3 סיבובים (סטים) של 800 מטר פלוס 8 פעמים 100 מטר. ה-800 הוא בשחייה רגועה יחסית, כשצריך לעמוד בזמן היציאה, היה להם שם בין חצי דקה לדקה מנוחה, הם טיפה הגבירו כל סיבוב, אבל זה מוגדר כרגוע, ושחייה בזרימה".

"ה-8 פעמים 100 היה מתגבר – שלושת הראשונים היו תמיד סביב קצב שיוט, 1:06 ד' ל-100 מטר לגברים ו-1:12 לנשים , שזה הקצב הממוצע של שחיית 10 ק"מ בתחרויות ברמה עולמית גבוהה. ואז מגבירים מעט בשלושת הבאים והגברה נוספת ל-2 האחרונים".

"בכל סיבוב זמן היציאה עלה בחמש שניות לכל 100, כדי לאפשר להם טיפה יותר מנוחה, אבל דרשתי מהם לשחות יותר מהר כל פעם את ה-5 האחרונים, ללחוץ יותר על הגז בכל סיבוב. לא ניכנס לזמנים של כל אחד מהשחיינים, אבל המהירים הגיעו בסיום גם ל-57-56 שניות ל-100".

4. תוספת נפח ושחרור



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג