את זה אתם עושים בהליכה…

מרגישים שאתם עדיין לא בשלים לריצה? אז אולי כדאי לכם לעשות את זה בקצב הליכה (מהירה). הנה כל היתרונות המצוינים שתוכלו למצוא בספורט העממי הכי פופולרי בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קל, כיפי ובריא לגוף | צילום: shutterstock

הרשמה למרוץ Hoodies סינגלס RUN

ממש בקרוב תוכלו לזנק (או ללכת) עם עוד אלפי רצות ורצים שיגיעו למרוץ הרווקים והרווקות הגדול בעולם במסגרת Hoodies סינגלס RUN מרוץ האהבה של תל אביב-יפו שיתקיים ב-22 בספטמבר 2022 בתל אביב. אז על מנת שתוכלו ליהנות מהחוויה המדהימה שאנחנו מכינים לכם, אנחנו פותחים גם את האפשרות להשתתף במרוץ גם למי שרוצה לעשות אותו בהליכה מהירה. מלבד שהליכה מהירה היא טרנד שסוחף את עולם האקטיב לייף-סטייל, יש לו יתרונות מעולים לגוף ולנשמה – הנה 10 כאלו שהן לא פחות טובות מריצה.

להרשמה למרוץ לחצו כאן.

1. שריפת קלוריות

אם היינו שואלים לפחות 50% מהאנשים מה הסיבה שהם עוסקים בפעילות גופנית – התשובה שהיינו מקבלים היא "על מנת להוריד במשקל". הליכה מהירה תורמת לשריפת הקלוריות, אולם יש לקחת בחשבון משתנים שונים כמו מרחק, קצב הליכה, דופק וכו׳. אם אתם רק מעוניינים לשרוף קלוריות בלי להזיע יותר מדי – זוהי הפעילות עבורכם אך יש כמובן לשמור על הליכה בקצב דופק גבוה ומהיר.

2. מניעת מחלות לב

אמנם הלב אינו עובד קשה כמו בריצה, אך גם הליכה מפחיתה את הסיכוי לחלות במחלות לב. על פי מחקרים שפורסמו, הליכה של כ-30 דק׳ רצופות ביום מפתיחה בשיעור של 19% את הסיכוי לחלוב במחלות לב. האחוזים עולים בצורה ניכרת כאשר מבצעים הליכה לאורך זמן יותר ממושך.

3. איזון רמות הסוכר בדם

יתרון נוסף שיש בהליכה הוא איזון ברמות הסוכר בדם. מחקרים שונים שבוצעו מצביעים על כך כי הליכה של כ-15 דק׳ לאחר ארוחה (בוקר, צהריים וערב) מועילים יותר מאשר הליכה רציפה של 45 דק׳. עם זאת, חשוב כמובן להתמיד בפעילות זו ולא לבצע אותה מדי פעם או באופן אקראי.

4. הקלה בכאבי מפרקים

מרבית האנשים המבוגרים סובלים מכאבי מפרקים. זאת, הודות, כמובן לגיל וחוסר פעילות ספורטיבית. הליכה מקילה לעתים על כאבי מפרקים, מהסיבה שבזמן פעילות זו מתחזקים השרירים התומכים במפרקים. עוד נוסיף כי הליכה של כ-6 ק"מ בשבוע מפחיתה את הסיכוי לחלות בדלקת פרקים.

5. חיזוק המערכת החיסונית

אנחנו עדיין בימי מגפת הקורונה, כשכל הסימנים מצביעים על כך שככל שהמערכת החיסונית חזקה יותר – סיכויו של הגוף להילחם בנגיף עולים. הליכה משפיעה באופן ישיר על המערכת החיסונית וממחקר שבוצע, אנשים שהתמידו בהליכה לפחות 45 דק׳ מדי יום נחשפו פחות למחלות זיהומיות ודרכי הנשימה. בנוסף הסימפטומים של אותם האנשים היו קלים יותר גם אם חלו בסופו של דבר וזאת בהשוואה לאנשים שמרבים לשבת ולא לבצע כל פעילות גופנית.

6. העלאת רמת האנרגיה

אם פעם כוס קפה היה מעורר, אנחנו חיים היום בעידן שבו שהליכה מעוררת וממריצה אף יותר. בזמן הליכה מופרשים לגוף קורטיזול ואפינפרין – הורומונים המסייעים לגוף בהעלאת האנרגיה – דבר התורם לערנות, חיוניות וביכולת לתפקד לזמן ארוך יותר בעבודה.

7. שיפור מצב הרוח

בעקבות העלאת האנרגיה על ידי הפרשת ההורמונים, מצב הרוח גם עשוי להשתפר באורך פלא. הדבר עשוי לסייע בהערכה העצמית, הפחתת לחץ חברתי ועוד. על מנת ליהנות מהיתרונות הללו, כל שעליכם לעשות הוא ללכת 30-45 דק׳ מדי יום בעצימות בינונית.

8. הארכת החיים

באופן ישיר להפחתת הסיכוי למחלות לב, עולים גם הסיכויים להאריך את החיים. על פי מחקרים שפורסמו, הליכה מאריכה את החיים ומונעת מוות מוקדם בכ-20 אחוז בקרב האוכלוסייה המבוגרת, כאשר הליכה בקצב מהיר יותר מעלה את שיעור האחוזים כבר ל-24.

9. חיזוק שרירי הרגליים

ההליכה מחזקת בצורה משמעותית את שרירי הרגליים, כשבין היתר הדבר מסייע לאחר מכן בעליית מדרגות. על מנת לחזק אף יותר את שרירי הרגליים, מומלץ לשלב את ההליכה עם ריצה, רכיבה על אופניים וטיפוס.

10. חשיבה מחוץ לקופסה

אמנם מדובר מבחינתו בהפתעה, אך הליכה משפרת את יכולת הפרודוקטיביות והחשיבה. במחקר שבוצע בעבר וכלל ארבעה ניסויים, המשתתפים שהרבו ללכת, בעיקר בשטחים פתוחים, חשבו בצורה יותר מרחיקת לכת והעלו רעיונות יותר מאלו שלא ביצעו הליכות. בזמן הליכה המוח פנוי למחשבות "נקיות" על החיים האישיים, תכנונים יומיים ומחשבות על היום שיבוא או על היום שהיה. נסו את זה, זה עובד.

הרשמה למרוץ Hoodies סינגלס RUN



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג