אפריל הגדול

חודש אפריל הוא חודש עמוס במרתונים מסביב לעולם, ביום אחד צפויים להתקיים בו זמנית 5 מרתונים גדולים: רוטרדם, פריז, וינה, מילנו וציריך. דפנה שב מביאה את הרשימה המרגשת של המרתונים הגדולים בעולם המתוכננים לחודש האביב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


חודש אפריל הוא חודש עמוס במרתונים מסביב לעולם, ביום אחד צפויים להתקיים בו זמנית 5 מרתונים גדולים: רוטרדם, פריז, וינה, מילנו וציריך. דפנה שב מביאה את הרשימה המרגשת של המרתונים הגדולים בעולם המתוכננים לחודש האביב

מאת:דפנה שב


אפריל הוא חודש האביב הרשמי כמעט בכל מדינה בעולם. בהתאם לכך כמעט כל המרתונים הגדולים מתרחשים בחודש זה. אחרי תקופת המרתונים של הסתיו חודש אפריל מרכז בתוכו מרתונים גדולים, איכותים ומהירים וגולת הכותרת שלהם הוא מזג האוויר הטוב.


מרתון בוסטון / צילום: יואלה

מרתון רוטרדם 11.4.2010

עם כמעט שבעת אלפים רצים שסיימו ועם מנצח בזמן של 2:04:27, מרתון רוטרדם יכול לספק חוויה מעניינת ומהירה במיוחד. מצד אחד הוא אינו נחשב למרתון גדול אבל המסלול הוא מהיר ואם נופלים על יום ללא רוחות ועם קצת מזל גם ללא גשם אפשר להפיק ממנו את המירב. רוטרדם נחשבת ליעד קרוב וכזה שבהחלט אפשר לשלב עם נסיעה משפחתית.

מרתון פריז 11.4.2010

ממש באותו היום של מרתון רוטרדם, ציריך, וינה ומילאנו מתקיים מרתון פריז. מרתון פריז הוא מרתון ענק שמשך אליו השנה מאות רצי מרתון ישראלים בעקבות הדחייה של מרתון תל אביב. אולם הישראלים גילו אותו עוד לפני שקמו מחלוקות בארץ, כאשר רצי העילית רצו בו על מנת להשיג מינימום לאליפות העולם ולאולימפיאדה. למרתון פריז השנה יגיעו ארבעים אלף רצים ובינהם מתוכננת לרוץ קבוצת רצי העילית של ישראל, בינהם: אלוף ישראל זוהר זמירו, דסטאו סוונך, וובה בריהון (מרתון בכורה) ,זבדיה וודג' והיילה סטאין.

מרתון וינה 11.4.2010

מרתון וינה ידוע בארגון המדוייק שלו, המסלול המרהיב ושוב, יעד יחסית קרוב. כל נושא שיווק המרתון מתבסס על היופי של העיר וההסטוריה התרבותית שלה. ביום המרתון ניתן לראות המון עידוד לאורך המסלול וכן הרצים זוכים לאזורי זינוק וסיום מרשימים במיוחד. גם מרתון זה נחשב למרתון יחסית מהיר כאשר בשנה שעברה המנצח סיים בזמן של 2:08 ובנשים 2:31:31. גם השנה צפויים להשתתף כמעט עשרת אלפים רצים במקצה המרתון ויחד עם שאר המרחקים יהיו קרוב לשלושים אלף משתתפים.

מרתון מילנו 11.4.2010

מרתון מילנו עבר שדרוג לאחרונה והוא עבר ממועד מרוצי הסתיו (עד שנה שעברה נערך בנובמבר) והצטרף למרוצי האביב. זכיתי לרוץ במילנו בגירסת הסתיו ועל דבר אחד אי אפשר להתווכח: האיטלקים יודעים לארגן מרתונים מכל הלב. זהו לא מרתון ראשון שלי באיטליה ואני ממליצה בחום לשלב עם טיול. המרתון נחשב למרתון מהיר, אולם לגבי המסלול ונופיו יש על מה להתווכח. מרכז העיר של מילנו מדהים ביופיו אולם המסלול לאחר הסיבוב הקל במרכז יוצא אל פרברי העיר ושם מעט התאכזבתי.

מרתון ציריך 11.4.2010

מרתון קטן, עם מספר רצים העומד בין חמשת אלפים לששת אלפים מדי שנה ועם שלושה רצים שסיימו בשנה שעברה בשלושת המקומות הראשונים בתוצאה של 2:10 במספר שניות בזה אחר זה. כמו וינה ומילנו גם מרתון ציריך מספק לאירופאים מרתון איכותי בעונה הטובה ובמרחק נסיעה ממדינות האזור. גם לרצים מרחבי העולם מרתון ציריך ממוקם ביעד מבוקש ומעניין לטיולים.

מרתון בוסטון 19.4.2010

מרתון בוסטון הוא בין המרתונים הוותיקים בעולם וכבר הרבה נאמר עליו. הרבה רצים שואפים להגיע לבוסטון רק בשל העובדה שהוא מצריך מינימום כניסה עם תוצאה ממרתון אחר לפי מדרג גיל. מרתון בוסטון הוא מרתון עם המון הסטוריה מעולם הריצה והמון מסורת מעולם הריצה האמריקאי. זכיתי לרוץ בבוסטון ועד היום אני ממליצה בחום לכל אחד, אם אתה יכול לנסוע, תיסע! העידוד במהלך הריצה הוא עידוד נדיר בכמות החום והאהבה שאנשי בוסטון מעניקים לרצים. על הארגון אין מה להוסיף, עבור שלושים וחמישה אלף הרצים לא חסר דבר, אקספו ענק ומסלול קשה ומאתגר במיוחד. מרתון בוסטון הוא אחד מחמשת המרתונים הגדולים (ניו-יורק, ברלין, שיקגו ולונדון) המשתתפים בסדרת ליגת המרתונים לרצי העילית.

מרתון המבורג 25.4.2010

גרמניה יודעת לספק מרתונים איכותיים לכל אורך השנה. אפשר לומר שהמבורג נחשב ל"ברלין של הסתיו" אף על פי שהמבורג אינו מסלול מהיר כמו ברלין. בהפרש של ימים מהמבורג מתקיימים עוד מרתונים בכל אזור גרמניה אבל המבורג מושכת אליה את מירב תשומת הלב. זכיתי ללוות את קבוצת הריצה שלי בברלין למרתון המבורג, אך לא השלמתי את המסלול כולו. אנ יכולה לספר שהמבורג היא עיר יפה ויחסית אינה יקרה למטיילים, זוהי עיר נמל ולכן החלק היפה ביותר במסלול הוא לאורך הנמל לצד שוק הדגים (שם גם יש המון עידוד והרבה רעש). בדרך חולפים ליד האגמים הגדולים של העיר והמראות הם יפים אך יש גם ריצה באזורים שקטים יותר בשכונות בפרברי העיר. המבורג נחשב למרתון מהיר למרות מספר עליות וירידות מתונות מאד בהתחלה ועלייה לא פשוטה בסיום. בעבר כבר מספר רצים ישראלים בכירים ניסו להשיג בהמבורג מינימום לאולימפיאדה, בינהם: נילי אברמסקי, אסף בימרו והיילה סטאין. השנה נוכל לעקוב בהמבורג אחרי אלופת ישראל הטרייה לוריס מנדלוביץ.

מרתון מדריד 25.4.2010

השנה לכבוד מרתון מדריד ה-33 הוסיפו למרתון מקצה של 10 ק"מ ובו ישתתף היילה גבריסליאסי, שיאן העולם בריצת המרתון. גם השנה ישתתפו כמעט שמונת אלפים רצים, מספר יפה בהחלט עבור העיר הספרדית. העיר עצמה מהווה מרכז תרבותי והסטורי גדול ושילוב של המרתון עם טיול מומלץ ביותר.

מרתון אנטוורפן 25.4.2010

מרתון אנטוורפן כמו מרתון מדריד מציע נסיעה לעיר מעניינת ביותר. באנטוורפן, מרכז העיר הוא יפה ומעניין ונעים לטיול גם עם ילדים. אם רצים מרתון בבלגיה חשוב בסיום לקנח עם צ'יפס בלגי אמיתי וכמובן וופל בלגי בתוספת של גלידה וקצפת. מלבד התפאורה הזאת, מרתון אנטוורפן מציע מסלול מישורי במזג אוויר נעים, רוב ימות השנה יורד גשם בבלגיה אולם זה סיכון שיש לקחת. מרתון אנטוורפן הוא מרתון אינטימי של לא יותר מאלפיים רצים. הוא אינו מושך אליו רצים רבים מרחבי העולם אלא דווקא את הרצים המקומיים, דווקא בגלל זה המרתון יכול להיות חוויה.

מרתון לונדון 25.4.2010

עם מעל לשלושים וחמישה אלף מסיימים בשנה שעברה ועם שלושה מנצחים בתוצאה של 2:05 וכמה שניות בזה אחר זה, גם השנה המרתון הגדול ייצא לדרך. אולם למרתון לונדון יש הגרלת כניסה בדומה למרתון ניו-יורק. עבור רצים רבים זהו התגשמות חלום לרוץ במרתון לונדון, הן בשל המסלול המהיר והן בגלל העיר האטרקטיבית. גם מרתון לונדון הוא אחד מ"חמשת הגדולים" וגם הוא ככזה מושך אליו את רצי המרתון הבכירים בעולם.

לרשימת המרתונים המלאה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג