אליסון פליקס הכניעה את נייקי וזכתה בניצחון ענק לנשים בספורט

אליסון פליקס לא הסכימה שנייקי תהיה זכאית לעצור את תשלומי החסות שלה בזמן הריון. היא העדיפה להיפרד מענקית ביגוד הספורט, ונחשו מה קרה? נייקי התקפלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני כשבועיים סיפרנו כאן איך אליסון פליקס, שהיתה ספורטאית חסות של נייקי ומחזיקה ב-9 מדליות אולימפיות, הוציאה לאור את הסירוב הקטגורי שמסרה לענקית ביגוד הספורט, כאשר נייקי הודיעה (במהלך מגעים לחידוש חוזה), שבכוונתה להקפיא את תשלומי החסות לפליקס אם וכאשר תידרש פליקס לקחת הפסקה מתחרויות לצורך הריון.
פליקס, החליטה שאין בכוונתה להשלים עם הגזרה, נפנפה לנייקי לשלום והבהירה שהמותג שאותו היא ייצגה במשך כעשור, חייב יהיה לתת דין וחשבון.

אומרת שלום לנייקי. אליסון פליקס במסגרת ליגת היהלום בלונדון | צילום: Richard Phipps

נייקי דרשה "להקפיא את החסות של אליסון פליקס

ההודעה של פליקס פורסמה בניו יורק טיימס, ובהמשך במספר רשתות אמריקאיות, ובישראל באתר שוונג.
לא חלף שבוע, וענקית הביגוד העולמית הציגה התקפלות (אמנם חלקית) שהדהדה בעולם כולו. במכתב שהגיע למערכת שוונג (מצורף בסוף הכתבה), הודיעה נייקי לספורטאיות חסות שלה ברחבי העולם כי היא מוסיפה, חד צדדית ובאופן מיידי, לחוזים של כל ספורטאיות החסות, סעיף הקובע כי: "אם הספורטאית נכנסת להריון, נייקי אינה רשאית ליישם הפחתות הנגזרות מביצועים (אם בכלל), לתקופה של 18 חודשים שתתחיל 8 חודשים לפני תאריך הלידה המיועד של הספורטאית. באותו פרק זמן, נייקי גם אינה רשאית להפעיל זכות הפסקת התקשרות (אם בכלל) כתוצאה מכך שהספורטאית אינה מתחרה עקב הריון".

העמידה האיתנה של אליסון פליקס על זכותה להגשים את רצונה ללדת מבלי להיפגע מכך כלכליות, וחשיפתה את העימות עם נייקי, תיזכר עוד שנים רבות, כצעד ענק לקידום השוויון לספורטאיות בכלל, ולספורטאיות אולימפיות בפרט.
בשעה שעיוותים כלכליים רבים ממשיכים להתקיים במגוון רחב של ענפים אולימפיים בארה"ב, צעד אחד גדול נעשה על ידי אלופה אולימפית אחת נחושה, שמורשתה תיזכר הרבה מעבר לאותן תשע מדליות אולימפיות בהן זכתה.

עד פרסום מועד הכתבה לא התקבלה תגובת נייקי בישראל.

המזכר שהוצא על ידי נייקי ובו הסעיף החדש שהתווסף לחוזים של כל ספורטאיות החסות שלהם




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • JJK הגיב:

    עיתונות ספורט שקשובה לספורטאיות? כבוד למגזר.

  • גגק הגיב:

    זהו ניצחן נהדר שיביא הפסד אדיר לנשים, מעתה חברות כאלו יחשבו 10 פעמים עם לתת ספונסרשיפ לאישה ואיכשהו העניין הזה שכדאי יותר להשקיע בספורטאי גבר יונצח לעד.
    בשונה מספורט בעסקים כח לא עובד טוב לאורך זמן, ההשפעה שלא היא ממש לטווח קצר.

    1. ספורטאית חובבת הגיב:

      אתה באמת חושב לשלם לכמה ספורטאיות במשך תקופת ההריון עולה לחברה "יותר מדי"?
      תחשוב שוב כמה תעלה להם הירידה במכירות אם יחליטו להתעלם מ 50% מהשוק.
      לי באופן אישי יש כבר אנטי למותג בגלל סיפורים כאלה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג