אליוד קיפצ'וגה שוב ניצח בלונדון, ויויאן צ'ריוט ניצחה את קייטאני

המרתוניסט הטוב בעולם ברח לשורה קיטאטה בקילומטר ה-39 ודהר לניצחון בזמן של 2:04:16 שעות, פראח סיים שלישי עם שיא בריטי. צ'ריוט ניצחה בנשים עם התוצאה הרביעית בכל הזמנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליוד קיפצ'וגה כבר הוכיח מספר פעמים בשנים האחרונות שהוא רץ המרתון הטוב בעולם, והיום (ראשון) הוא הוכיח זאת שוב כשניצח בפעם השלישית בקריירה במרתון לונדון. גם הפעם התייצבו מולו השמות הגדולים ביותר כיום בריצת המרתון, אבל זה לא מנע מקיפצ'וגה לנצח את המרתון השמיני ברציפות שלו.

אליוד קיפצ'וגה רץ מרתון

הבלתי מנוצח. אליוד קיפצ'וגה | צילום: Erik van Leeuwen

הפעם קיפצ'וגה לא התקרב לשיא העולם, גם תנאי מזג האוויר שהיה חם מהרגיל לא אפשרו זאת. זמן הניצחון שלו היה 2:04:16 שעות, שזה רחוק בקרוב לדקה וחצי משיא העולם של דניס קימטו. עם זאת, הדרך שלו היתה מרשימה כמו בכל פעם. במהדורה הנוכחית של מרתון לונדון, קנניסה בקלה שהיה יריבו העיקרי, נותר מאחור בשלב מוקדם יחסית.

אחרי חצי המרחק, קיפצ'וגה הוביל את המרוץ ביחד עם הגיבור המקומי מו פראח (שפתח את קריירת מרוצי הכביש שלו) ועם טולה שורה קיטאטה האתיופי בן ה-21, שניצח במרתון פרנקפורט באוקטובר האחרון. אחרי כ-25 קילומטרים, קיפצ'וגה וקיטאטה ברחו לדבוקה ונותרו לבד. בקילומטר ה-39 באופן לא מפתיע בכלל, קיפצ'וגה לחץ על הגז באלגנטיות בדרך לעוד ניצחון מרשים בקריירה.

קיטאטה דהר אל המקום השני בדרך לשיא אישי של 2:04:49 שעות, ופראח שאיבד כוחות בקילומטרים האחרונים, סיים בסופו של דבר במקום השלישי עם שיא בריטי חדש, 2:06:22 שעות.

במרוץ לנשים, מארי קייטאני הקנייתית ששברה בשנה שעברה את שיא העולם (במרתון בהשתתפות נשים בלבד) קיוותה לנצח את מרתון לונדון בפעם הרביעית בקריירה וגם לשבור את שיא העולם של פולה רדקליף בריצה עם מכתיבי קצב גברים, שהועמדו לטובתה ולטובת יריבותיה הפעם. השיא של רדקליף מחזיק מעמד משנת 2003 ועומד על 2:15:25 שעות.

כוכבת חדשה במרתון. ויויאן צ'ריוט | צילום: Agência Brasil

קייטאני הובילה עד לקילומטר ה-36 אבל איבדה כוחות ולא הצליחה לעמוד בקצב שהכתיבו לה. בת ארצה ויויאן צ'ריוט, שלפני שנה רצה מרתון בפעם הראשונה בלונדון, ניצלה את זה כדי לעקוף את קייטאני 6 קילומטרים לסיום. לפני שנה צ'ריוט רצה בזמן של 2:23 שעות, ובאוקטובר האחרון הורידה שתי דקות כשניצחה במרתון פרנקפורט. הפעם היא נהנתה מהופעת חייה בקריירת מרוצי הכביש הקצרה שלה וניצחה בזמן של 2:18:31 שעה כשהיא מקצצת 2:30 דקות משיאה האישי. צ'ריוט בת ה-34 היא גם האלופה האולימפית בריצת 5,000 מטרים מריו 2016.

בריגיד קוסיי הקנייתית סיימה שנייה בשיא אישי של 2:20:13 שעות וטדלש בקלה האתיופית סיימה שלישית, גם היא בשיא אישי של 2:21:30 שעות. קייטאני המותשת נעקפה ברגע האחרון על ידי גלדיס צ'רונו וסיימה בסופו של דבר חמישית בזמן של 2:24:27 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג