אליוד קיפצ'וגה מוכן לטוקיו, ניצח היום במרתון בהולנד

רץ המרתון הטוב בעולם ניצח את המרתון המאולתר בשדה התעופה בטוונטה עם התוצאה הרשמית השביעית בקריירה שלו, 2:04:30 שע'
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליוד קיפצ'וגה מאוד לא רצה לנסוע בקיץ ליפן כדי להגן על התואר האולימפי שלו במרתון, ללא תחרות הכנה ראויה. לאור המצב בעולם בשנה האחרונה, המרוץ היחיד של קיפצ'וגה עד היום היה מרתון לונדון באוקטובר האחרון בו סיים שמיני כשלמעשה זו היתה ההופעה הרעה ביותר שלו מאז שהתחיל לככב בריצות הכביש ב-2013.

"תיקון" אחרי המקום השמיני לפני חצי שנה בלונדון. אליוד קיפצ'וגה | צילום: shutterstock

עוד כתבות בנושא
קיפצ'וגה נותר מאחור, קיטאטה ניצח במרתון לונדון 
כיצד עזר המדע לאליוד קיפצ'וגה לרדת משעתיים? 
קיטאטה: "למרות שניצחתי אותו, אליוד הוא המלך שלנו"

היום (ראשון) זינק קיפצ'וגה למרתון מיוחד שארגנה סוכנות האתלטים ההולנדית אליה הוא משתייך, ושהתקיים בשדה התעופה של העיר טוונטה שבהולנד. המרתון הזה יועד גם עבור קיפצ'וגה כסוג של חזרה גנרלית לקראת המשחקים האולימפיים של טוקיו וכמובן שעבור עוד עשרות רצים אחרים מרחבי העולם שקיוו להשיג קריטריונים אולימפיים במסלול מהיר ובמזג אוויר קריר (בסביבות 5 מעלות בזינוק).

פתח את המרתון בקצב מהיר

קיפצ'וגה, שלפני חצי שנה בלונדון חווה בסך הכל את המרתון הרשמי השני מתוך 13 שבו לא ניצח (ולראשונה גם היה רחוק מהפודיום), פתח בקצב מהיר את המרתון ההולנדי שהיה מורכב מ-8 הקפות של 5 קילומטרים ועוד תוספת של 2.195 ק"מ בסיום. את 15 הקילומטרים הראשונים הוא רץ לצדו של בן ארצו ג'ונתן קוריר ועוד שני מכתיבי קצב, כאשר הקצב היה לא רחוק מקצב שיא העולם הרשמי שלו (2:01:39 שע') שנקבע ב-2018 בברלין. אלא שבהמשך, עוד לפני חצי המרחק, המובילים האטו את הקצב ולא ממש היה מישהו שימשוך את קיפצ'וגה להישאר בקצב כל כך מהיר.

לחצי המרחק הם הגיעו בזמן של 1:01:43 שעה ועם מכתיב קצב אחד, וכמה קילומטרים לאחר מכן גם קוריר (בעל שיא אישי של 2:06:51 שע') כבר לא עמד בקצב, ובסופו של דבר ובאופן לא מפתיע קיפצ'וגה נותר לבדו עוד לפני הקילומטר ה-30.

בקילומטרים האלה הוא איבד מהירות ולקראת הסיום הצליח להאיץ, אך בסופו של דבר סיים בתוצאה של 2:04:30 שע'. זו התוצאה הרשמית השביעית באיכותה שקיפצ'וגה קבע עד היום וגם הפעם השביעית בקריירה שהקנייתי ירד משעתיים ו-5 דקות במרתון רשמי. ראוי להזכיר שבריצה לא רשמית למרחק של 42.195 קילומטרים קיפצ'וגה הוא האדם הראשון בהיסטוריה שהצליח לרדת משעתיים במרחק הזה עם 1:59:40 שעה שקבע בוינה ב-2019.

זו היתה ריצת המרתון האחרונה של אליוד קיפצ'וגה לפני שינסה לשמור על התואר שלו כאלוף אולימפי במרתון שיתקיים ב-8 באוגוסט בסאפורו שביפן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג