אלופת העולם נשפטה ל-12 שנות מאסר בבלארוס

השחיינית הבלארוסית אלכסנדרה הרסימניה, בעלת שלוש מדליות אולימפיות וזהב מאליפות העולם, הורשעה ב"פגיעה בביטחון הלאומי הבלארוסי". כל רכושה במדינה הוחרם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלכסנדרה הרסימניה על הפודיום בריו 2016 | צילום: Shutterstock

השחיינית הבלארוסית אלכסנדרה הרסימניה, אלופת העולם לשעבר ומדליסטית אולימפית שלוש פעמים, נשפטה אתמול (שני) ל-12 שנות מאסר על ידי בית המשפט הבלארוסי. לפי כתב האישום, היא הורשעה בין היתר בגין: "קריאה לפעולה אסורה" וכן "כוונה לפגיעה בביטחון הלאומי הבלארוסי".

הרסימניה בת ה-36 נשפטה שלא בנוכחותה, שכן היא ברחה מבלארוס מוקדם יותר השנה בעקבות פעולותיה נגד הממשלה. היא הייתה מהמתנגדות של נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו וכן מהמקימות של "תנועת הסולידריות הבלארוסית בספורט" (Belarusian Sport Solidarity Foundation), שהציעה סיוע כלכלי ומשפטי לספורטאים שנפגעו מפעולותיו של הנשיא ורשויות ממשלתיות נוספות.

התנועה שהקימה פנתה לוועד האולימפי הבינלאומי בדרישה להשעות את הוועד האולימפי הבלארוסי בשל הפרות זכויות אדם כנגד ספורטאים שהשתתפו במחאות נגד הנשיא סביב בחירתו מחדש לתפקיד. כיום, היא מתגוררת בפולין יחד עם ביתה בת השלוש ובעלה, השחיין האולימפי יוהן טסורקין ולפיכך לא תרצה את עונש המאסר כל עוד לא תשוב למדינה, אולם כל רכושה במדינה, כולל דירתה, רכבה וחשבונות הבנק שלה, הוחרמו.

אלכסנדרה הרסימניה. לא תרצה עונש מאסר בפועל | צילום: Shutterstock

הרסימניה היא שחיינית עתירת הישגים, שהתמחתה בעיקר בספרינטים בסגנון החופשי וכן בגב ובפרפר. הישגי השיא שלה היו שתי מדליות כסף במשחים ל-50 ו-100 חופשי במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, מדליית הארד במשחה ל-50 חופשי במשחקים בריו, 4 מדליות מאליפויות העולם, כולל זהב בשנגחאי ב-2011, וכן 15 מדליות באליפויות אירופה השונות (בריכות קצרות וארוכות), מהן שתיים מזהב. היא גם הייתה בישראל והתחרתה באליפות אירופה בבריכות קצרות שנערכה בנתניה ב-2015, שם זכתה במדליית ארד במשחה השליחים מיקס.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג