איתמר אשד נעל את העונה עם מקום 20 בסבב גביע העולם בצ'ילה

הטריאתלט הישראלי סיים את העונה עם תחרות הספרינט בדרום אמריקה ומדורג מעט מחוץ למקום המעניק השתתפות במשחקים האולימפיים: "החודש הכי מטלטל שעברתי בקריירה הספורטיבית שלי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איתמר אשד ב-TRI כנרת | צילום: צלמי שוונג

הטריאתלט הישראלי איתמר אשד סיים השבוע (ראשון) במקום ה-20 בתחרות מסבב גביע העולם שנערכה בצ'ילה (מתוך 54 מתחרים) ובכך נעל את עונת התחרויות לשנת 2023. התחרות נערכה למרחק ספרינט (750 מטר שחייה, 20 ק"מ רכיבה על אופניים ו-5 ק"מ ריצה). כאשר המים היו קרים במיוחד, 13.7 מעלות צלסיוס, ודרשו שחייה עם חליפות, וגם מזג האוויר היה קריר מחוץ למים, עם כ-13 מעלות בזמן הזינוק.

לכתבות נוספות בנושא:
בעקבות המצב: צ'אלנג' ישראמן 2024 נדחה ל-1 במרץ
בין מלחמה לסיכום עונה: הגר כהן כליף בראיון
מקום 32 לאביב לוי בגביע העולם בטריאתלון ביפן, מקום 34 לאיתמר אשד

אשד היה בדבוקה צפופה במיוחד מעט אחרי המובילים, כשסיים יחד עם טריאתלט אמריקאי וטריאתלט יפני באותו הזמן בדיוק והצליח להקדים כמה מתחרים נוספים בפיניש המהיר. הוא סיים בזמן של 51:54 דקות, מרחק 55 שניות מהפודיום. מי שניצח בתחרות היה מנואל מסיאס הברזילאי, סגן אלוף משחקי דרום אמריקה המדורג 13 בעולם, עם 50:48 דקות.

אשד מסיים בכך רצף של תחרויות בסבב העולמי, בהן שאף להשיג כמה שיותר ניקוד אולימפי במטרה להיכנס למשחקים בפריז בקיץ הקרוב. בתחרות בצ'ילה הוא צבר כמה נקודות נוספות, אולם הוא נועל את השנה מעט מחוץ לרשימת 55 הספורטאים שכרגע נמצאים ברשימת המוזמנים למשחקים (בחישוב מספר משתתפים מקסימלי למדינה וכרטיסים חופשיים).

איתמר אשד | צילום: צלמי שוונג

כעת הוא יוצא יחד עם כל סבב הטריאתלון המקצועני לפגרה שמסתיימת בסוף חודש פברואר. בחצי השנה שנותרה עד למשחקים צפויות לו עוד מספר תחרויות בעלות ניקוד רב, באמצעותן ישאף להתקדם ולהיכנס לרשימה הסופית, בה נמצא כעת שחר שגיב במקום ה-41.

איתמר אשד סיפר לשוונג לאחר התחרות: "התחרות עצמה הייתה בסופו של יום עם תוצאה לא כמו שציפיתי עם כמה נקודות חיוביות, אבל ללא ספק מגמה טובה הרבה יותר מהמסע באסיה בחודש האחרון, שללא ספק היה החודש הכי מטלטל שעברתי בקריירה הספורטיבית שלי. להיות רחוק מהבית ולבוא ולשים את עצמך ב-100% כל סופ"ש מחדש זאת משימה לא פשוטה. בחלק מהפעמים הצלחתי ובחלק לא. הכי חשוב בשבילי זה שהיו איתי האנשים שקרובים אליי ושהצלחתי לדבר איתם ולהבין מה אני צריך לעשות כדי להביא את עצמי למצב שאני מתחרה ב-100% בצ'ילה. אני שמח שהצלחתי להתעלות על עצמי למרות כל הסיטואציה ולסיים את החודש וחצי הזה עם טעם יותר טוב בפה
עכשיו מעט מנוחה בארץ ואח"כ חוזרים לעבוד.

ליאור כהן, המנהל המקצועי של איגוד הטריאתלון, הוסיף: "בשעה שכל יתר ספורטאי נבחרת ישראל בטריאתלון סיימו את העונה שלהם לנוכח המצב, הוחלט כי איתמר אשד (ספורטאי של המאמן אורי זילברמן) ימשיך את המרדף שלו אחר ניקוד אולימפי חשוב ביותר. על אף העובדה שהמיקום הסופי של איתמר בתחרות לא העניק לו ניקוד אולימפי משמעותי, משמח מאוד לראות את ההתקדמות, הבגרות והיכולת של איתמר להתחרות ברמות הכי גבוהות בימים קשים אלה לעם ישראל. הספורטאים שלנו הם השגרירים הכי טובים שלנו וגאים לייצג את המדינה בכל עת ובעיקר בימים אלה. עם סיום התחרות של איתמר סיימו כלל ספורטאי נבחרת ישראל בטריאתלון את העונה הבינ"ל שלהם לשנת 2023".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג