איש הברזל והישראמן סא"ל רועי יוסף נפל בקרבות בעזה

רועי יוחאי יוסף מרדכי בן ה-31 מת"א, ששימש כמפקד בנח"ל, נפל בהיתקלות עם מחבלים. סיים פעמיים ישראמן מלא ועוד שלל תחרויות סבולת לאורך השנים. בעבר כתב: "למדתי שהחלומות והשאיפות יקחו אותי לקו הסיום ושהגוף הוא רק כלי שמתעייף מהר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רועי יוסף ז"ל בישראמן | צילום: צלמי שוונג

אבל כבד בעולם הסבולת לאחר שאמש (שבת) פרס דובר צה"ל כי סגן אלוף רועי יוחאי יוסף מרדכי, בן 31 מתל אביב, נהרג בקרב בצפון רצועת עזה. יוסף, שהועלה בדרגה אחרי מותו, שימש כמפקד מגמה בבא"ח נח"ל, אך עוד לפני כן היה ספורטאי סבולת וטריאתלט בולט ומוכר, אשר סיים שלל תחרויות במרוצת השנים, בהן פעמיים ישראמן מלא, ב-2020 וב-2022.

לפי הפרסום, בקרב שבו נהרג סא"ל יוסף מרדכי, לוחם בגדוד 931 של חטיבת נח"ל נפצע באורח קשה. השניים נפגעו במהלך היתקלות עם מחבלים. כמו כן, רועי יוסף הוא חתנו של אלוף במיל' יואב (פולי) מרדכי, שכיהן בין היתר כמתאם פעולות הממשלה בשטחים, ראש המנהל האזרחי ודובר צה"ל.

רועי יוסף ז"ל בישראמן | צילום: צלמי שוונג

בשנת 2020 סיים לראשונה איש ברזל מלא בישראמן בזמן של 14:12:59 שעות וסיים תשיעי בקטגוריה האיכותית של גיל 34-18. שנתיים לאחר מכן התחרה שוב באיש הברזל המלא בישראמן וקיזז יותר משעה ורבע בתוצאתו כשקבע 12:55:56 שעות וסיים במקום השביעי בקטגוריה.

בין לבין, התחרה בשלל מרוצים, בהם מספר פעמים במרתון תל אביב, מרתון ירושלים ומרתון טבריה, כולל בשנה שעברה בה קבע 3:18 שעות במרתון המלא. כמו כן, השתתף בשלל טריאתלונים, כולל טריאתלון גן שמואל, טריאתלון נתניה ואיירונמן טבריה, שם התחרה ב-2021 בחצי המרחק וקבע 5:16 שעות וסיים במקום ה-13 לגיל 29-25.

באופן מצמרר, בפעם הראשונה שסיים את הישראמן, רץ עם חולצה עליה הכיתב "לנצח אחים". זוגתו של רועי, נטע, שיתפה אז בפייסבוק קטע שכתב על המשמעות של התחרות עבורו: "לפני כשנתיים יצאתי לירושלים להשתתף באזכרה של שלושה מחבריי למחזור שנרצחו בפיגוע בישיבת מרכז הרב, מסרו את נפשם על רוח ועל דרך. בדרכי לירושלים נקלעתי לתאונת הדרכים הקשה של פלס"ר גולני דקות אחרי ההתנגשות הקטלנית, לאזכרה לא הגעתי באותו הערב.
בימים שלאחר מכן קראתי קטע יומן שכתב אחד משלושה שנהרגו בתאונה, סמ"ר אשטו טספו ז"ל -"להיות תמיד יותר חזק מהתירוץ שלך". פשוט ולא מתפשר כאחד".

רועי יוסף ז"ל בישראמן | צילום: צלמי שוונג

"כשהחלטתי להכנס לאתגר איש הברזל ידעתי מה המוטו שלי ומי הולך ללוות אותי בכל רגע. התחרות הזו היא כולה להיות יותר חזק מהתירוץ שלך, זו מהותה, ניצחון הרוח והרצון על הגוף והיכולת האנושית. זו תחרות שלך נגד עצמך.
במהלך ההכנות המפרכות והתחרות הארוכה, למדתי שהחלומות והשאיפות יקחו אותי לקו הסיום ושהגוף הוא רק כלי שמתעייף מהר. הבנתי שהתנועה המתמשכת לא מתישה אלא מחזקת ובונה כוחות נפש שלא הכרתי. כל שנותר הוא להקדיש את ניצחון הרוח על החומר לאלה שנתנו הכל, לזכור אותם ולהמשיך לנוע קדימה, לחיות, לחלום ולשאוף, לאורם".

יהי זכרו של סגן אלוף רועי יוסף ברוך.

רועי יוסף ז"ל בישראמן | צילום: צלמי שוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רחמים אברהם הגיב:

    יהיה זכרו ברוך חבל עליו. משתתף באבל המשפחה היקרה .

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג