אישה קפה וקמטים

אפשר בלי קפה? "כשאנחנו אוכלות נכון, מבינות מה אוכל אותנו, מקשיבות למדריך הפנימי ומנהלות אורח חיים בריא, אנחנו מאפשרות לקוסמטיקאית הפנימית לעבוד"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אפשר בלי קפה? "כשאנחנו אוכלות נכון, מבינות מה אוכל אותנו, מקשיבות למדריך הפנימי ומנהלות אורח חיים בריא, אנחנו מאפשרות לקוסמטיקאית הפנימית לעבוד"

מאת:מירה כהן שטרקמן


אנחנו משתדלות לאכול נכון ולחיות בריא, להתמיד בפעילות גופנית הולמת, להתלבש נכון, לחיות באיזון וליהנות מהחיים. מפגשים "על כוס קפה" הפכו להיות חלק מהנאות החיים. בתרבות העירונית המודרנית הקפה הוא חלק אינטגרלי מחיי היומיום, מהכיף, מהאתנחתה. אבל עצרתן לחשוב מה זה עושה לנו?
בהשקפת הרפואה הטבעית – הקפה ההפוך הופך את כל מה שהשתדלנו עבורו.
 
בתקופות הקדומות, כשרק גילו את פלאי הקפה, נעשה בו שימוש כצמח מרפא מעורר, משפר סירקולציה של הדם, מייצב לחץ דם נמוך ועוד. מכשפים ומרפאים עשו בו שימוש לעורר אקסטזה שהביאה אותם להבנות עליונות – אבל במציאות של היום אנחנו כבר יודעים יותר. אפשר לעורר אקסטזה עם פעילות יוגיסטית מיוחדת, ריקוד ועוד. כשחושבים על אופציית הקפה, כדאי לשים לב לכמה דברים חשובים.

 
חשיבות הספיגה! פגיעה בספיגת ויטמינים ובחילוף חומרים
לא די לאכול מזונות בריאים, ירקות טריים, פירות וכיוצ"ב המכילים ויטמינים ומינרלים למכביר. חשוב כיצד הגוף סופג את חומרי החיים. הקפה פוגע בספיגת ויטמינים מסוג B1 ,B2 ולכן פוגע באיזון מערכת העצבים, גורם לערנות יתר, לכעסנות ואפילו להשמנה!
ויטמינים אלו מצויים בקטניות ובדגנים מלאים, כגון חיטה מלאה, גריסי פנינה, דוחן, שעועית ועוד.
שינויי מצב הרוח מלווים את האישה מגיל צעיר והדביקו לנו "אכסיומות" המתייחסות לחוסר יציבות – של "לפני וסת", של "גיל המעבר" וכיוצ"ב . אפשר גם אחרת – לעתים הכול עניין של ספיגה.
ויטמין B1 – חיוני לתפקוד תקין של מערכת העצבים ולחילוף החומרים של הפחמימות ולכן חשוב לשמירה על מצב הרוח ומשקל תקין.
ויטמין B2 – חיוני לחילוף חומרים של חלבון, לצמיחה ולהתפתחות, להפיכת חומצה פולית לצורתה הפעילה. צריכה מוגברת של הקפאין עלולה לפגוע בהתפתחות העובר ולכן אינה מומלצת לנשים בהיריון. באופן כללי, פגיעה בחילוף חומרים תוביל להשמנה.
הקפה מעלה באופן מיידי את הערנות, אבל לטווח ארוך פוגע ביכולת האדפטוגנית, יכולת הגוף להסתגל למצבי החיים ולאתגרי היומיום ומייצר תלות.
 
מערכת עצבים מאוזנת
החיים המודרניים מאתגרים את מערכת העצבים של האישה. היום אנחנו בכל מקום: בית, ילדים, משפחה, בן זוג, קריירה, בריאות ומה לא. האישה של היום הפכה כמעט ביונית. הקפה מסייע להמרצה ולעמידה במירוץ, אבל בסופו של דבר הוא מחבל בהומיאוסטזיס.
תרופות לאיזון מערכת העצבים הופכות פופולאריות וניתנות לעתים ביד קלה ע"י רופאי המשפחה. בנטילת תרופות כאלו מומלץ להימנע מקפה מאחר והוא ממריץ את המערכת וגורם לחוסר מנוחה שמקלקל לנו את המראה הטוב של העור.

הפנים קורנות מבפנים, מהלב. האור של העור קורן מנפש האישה. כשאנחנו מרגישות טוב, שלמות ונינוחות – הקמטים מתיישרים מאליהן, אנחנו מצעירות בזכות ההרגשה של החיוניות שבאה מבפנים, מהמדריך הפנימי שלנו. כשאנחנו כועסות או עצובות, כמו בשיר: "כשאת בוכה את לא יפה!" – העור מתחיל להיחרץ בקמטים. לא שהבכי אינו מומלץ, כדאי להבחין בין בכי בלתי מוסבר ובין בכי שבא מאיזון אנרגטי ורוחני.
 
לשמור על חומציות תקינה ולהיראות צעירה
הקפאין שבקפה מעלה את רמת החומציות בתאי הגוף, משבש את מאזן החומציות בגוף, פוגע ביכולת התפקודית של תאי הגוף ומזרז הזדקנותו. שתייה מרובה של קפה תגרור עור אפרפר, מקומט וחסר חיות. כדאי לתת לגוף להפעיל את מנגנוני הקוסמטיקה הטבעיים. מייקאפ אינו מחליף איזון. הקפה מעורר, אבל אינו מצעיר. יותר קפה משמעותו יותר קמטים.
 
כלי הדם מובילי נוזל החיים
מהרגע שנולדנו ה"קורוזיה" של כלי הדם מתחילה. הדם הוא נוזל החיים ומוביל את חומרי ההזנה לכל הגוף מהקודקוד על קצות הבהונות. זרימה טובה ומאוזנת אפשרית כאשר כלי הדם גמישים ו"נקיים". זרימה טובה של נוזל החיים מאפשרת חשיבה רעננה, יצירתיות ועור זוהר. שתייה מרובה של קפה גורמת לכיווץ כלי דם ולעלייה של לחץ הדם – הנזק נגרם בשקט.
 
למה את כועסת? יצירת "סטרס"
הקפה הוא מעיין שוט ממריץ לבלוטת יותרת הכליה ולכן בסופו של דבר מעייף את הגוף. שתייה מרובה של קפאין מעודד ייצור הורמוני מתח בבלוטת יותרת הכליה והם מפריעים לחילוף חומרים תקין בגוף. הגוף אינו מפנה בצורה תקינה את החומרים המיותרים ואוגר אותם בתאי שומן. לכן, עלול בטווח הארוך להוביל להגברה של מיגרנות, בעיות בעור, עלייה במשקל. כל זאת לצד עור ג'לי־צלוליטיס – ואז את במתח פעמיים!
 
אלכוהול וקפה
שילוב של קפה עם אלכוהול הוא התשובה המודרנית לעייפות. שניהם מעוררים, אבל גם מגבירים מתח. הקפאין גורם לשחרור אדרנלין ולכן מעלה את רמת המתח. המתח מביא את הגוף לייצר רעלים הפוגעים בחיוניות וגורמים למחלות. תהיה פגיעה משמעותית ביכולת של הגוף לאדפטציה (הסתגלות) לשינויי מזג אוויר, שינויי עונות בשנה, ומעברים אחרים האופייניים בעיקר לחיי האישה – וסת חודשית, היריון ולידה, "גיל המעבר" ועוד.
 
אבץ, ברזל ומערכת החיסון
הקפאין מפחית ספיגת מינרלים מסוג אבץ וברזל ביותר מ־50% ולכן עלול להחליש את המערכת החיסונית, כלומר יותר הצטננויות ושפעת ועוד כל מיני אי נעימויות.
הברזל חשוב מאוד לנשים בגלל אבדן דם חודשי, לידות וכיוצ"ב. אנחנו אוכלות בשר עם סלט עלים או הרבה פטרוזיליה ושותות מיץ עשב חיטה וחושבות שקיבלנו הרבה ברזל. אבל כדאי לדעת שאם מסיימים "ארוחת ברזל" בשתייה קפה ארומתי, פגענו ביכולת ספיגת הברזל שחיוני לתהליכי החמצון בתאי הגוף. הברזל משפר את תפקוד מערכת החיסון. חוסר במינרל זה יגרור תשישות, דפיקות לב מוגברות במאמץ, אפטות בפה, ירידה בצמיחה וחוסר חומציות בקיבה שיוביל לפגיעה בספיגת רכיבי תזונה חשובים.
האבץ חיוני להגנה על המערכת החיסונית ולתקינות חוש הריח והטעם. קפה עם סיגריה עלול לפגוע בחושים חשובים אלו בגלל אבדן אבץ. לכן, נראה לעתים נשים שמעשנות כבד ומפזרות ענני בושם יקר. בכך הן מייצרות הרבה מסך על החיים האמיתיים.
 
מארג אנרגטי
הפילוסופיה של הרפואה הסינית המסורתית בודקת את מארג האנרגיה בגוף ואת הזרימה של הצ'י- אנרגיית החיים. קפה עלול לגרום לחסימת צ'י ודם בכבד ולפגיעה ביכולת הגוף לסנן רעלים. וזה הדבר האחרון שנשים רוצות: שמירה על הרעלים באה לידי ביטוי בכתמים על העור, קמטוטים וקמטים, חוסר גמישות של העור, עיגולים שחורים מתחת לעין, צלוליטיס ועוד.
פגיעה בכבד תגביר כעס ומשם ישירות לפגיעה לבבית. אישה כעסנית לא נהנית מהחיים והופכת קורבן לעונות המעבר בחייה.

אפשר בלי קפה?
אפשר גם אפשר. כשאנחנו אוכלות נכון, מבינות מה אוכל אותנו, מקשיבות למדריך הפנימי, מנהלות אורח חיים בריא – אנחנו מאפשרות לקוסמטיקאית הפנימית לעבוד. החיוניות הטבעית היא המרץ של החיים.

ומה בבית קפה?
אפשר מים חיים מוגזים טבעי (סאן פלגרינו, סאן בנדטו ועוד) עם פלח לימון או עלי נענע או לואיזה.
מיצים טבעיים כגון:
מלון – גם טעים וגם מסייע לשמירה על תקינות מערכת העצבים, העור, העיכול והשתן
גזר עם סלק – לשיפור תפקוד הכבד
בטטה טרייה עם גזר – לתמיכה במערכת הנשימה ולחיזוק השיער
תפוח עץ או גויאבה או אבטיח – לשמירה על חיוניות וצעירות העור

והעיקר, שהחיוניות ושמחת החיים תגענה מבפנים.

צילום שער: Devy
————————————————————————————————-
מירה כהן שטרקמן – נטורופתית (N.D.) (R.Na). מתמחה בטיפול בצמחי מרפא, תזונה טבעית, פרחי באך ואיזון גוף נפש. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג