איפה כדאי לרוץ בחו"ל כשרוצים לעשות אולטרה מרתון?

מתכננים לרוץ בחו"ל אולטרה מרתון במהלך 2017? מתקשים לבחור בין היצע מדהים? בואו להכיר את סבב האולטרה העולמי שמבטיח לרצים ולרצות חוויה ספורטיבית מקצועית ובינלאומית. נתראה בנתב"ג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סובב עמק? כבר רצנו, המרתון המדברי? צחיח, עמק המעיינות? יכול להיות, מרתון ירושלים, תל-אביב טבריה? עוד פעם? נכנעים למחשבה שתאלצו לרעות בשדות זרים, אתם מתיישבים מול המחשב ומתחילים לגגל: "מרוצי שטח בחו"ל 2017". תוצאות החיפוש מתעתעות. לצד אירועים שנראים מדהימים, נגלים מרוצים שכוחי אל, ולצד תחרויות יוקרתיות, אתם מוצאים את "סובב כורדיסטאן" שמתקיים למרגלות חוות חזירי בר. כל מי שאי פעם חשב, מתישהו, על ריצה בחו"ל, ודאי מצא עצמו בשלב המעט מתסכל הזה. המבחר כאן אצלנו קטן ושם בעולם – רק לבחור ולבוא לרוץ. הכל כל כך קרוב, ואפילו לא כל כך יקר.

4

איך יודעים אם המרוץ באמת שווה את ההשקעה? | צילום: NO WORDS Productions

עוד כתבות בנושא
זיו צויגהפט באולטרה טרייל לברדו
לרוץ אולטרה ולהרגיש בעננים
תכנון תזונה ושתייה באולטרה

אז איך בוחרים מרוץ במבחר המשוגע הזה? איך יודעים שהמרוץ שהתבייתנו עליו באמת שווה את ההשקעה ושלא תמצאו עצמכם לצד כמה חברים שארגנו "ריצה עממית" וגם החליטו להעלות עבורה אתר – "בשביל הצחוקים"? העצה שלי לאלו שרוצים ללכת (או לרוץ) על בטוח – בדקו את רשימת המרוצים של סבב האולטרה העולמי שפורסמה בשבוע שעבר. בקיצור, תתחילו לשנן: Ultra trail World Tour. אז מה זה בכלל? ה-UTWT הוא ארגון עצמאי שהוקם בשנת 2013 על ידי כמה ממארגני המרוצים המוכרים והטובים בעולם, ביניהם ה-UTMB, מרתון דה סבלה במרוקו, טרנס-גראנקנריה בספרד, ה-Western States בארה"ב ועוד. מטרת המארגנים היתה ליצור סדרת מרוצים עם סטנדרט ארגון אחיד, בכל אחת מיבשות העולם, תוך הקפדה על רמה גבוהה וערכים סביבתיים וחברתיים משותפים בהם: שוויון, כבוד עצמי ולאחרים, ושמירה על איכות הסביבה.

3

מה המדד להצלחתו של מרוץ? | צילום: NO WORDS Productions

נותן תנופה למרוצי אולטרה בשטח

לפי המארגנים, הסבב העולמי נועד לתת תנופה למרוצי שטח בינלאומיים, לקדם מגוון מרוצים המותאמים לכל רמות הרצים, להזמין ספורטאים (חובבים ומקצוענים) לטייל בעולם ולעזור לקהילת רצי העילית להגיע לאותם מרוצים ולהגשים את שאיפותיהם הספורטיביות. כדי לקבע סטנדרט אחיד, הוחלט שעל מנת להיכלל בסבב, המרוצים חייבים לכלול את חמשת הקריטריונים הבאים: בינלאומיים – כוללים מקצים של לפחות 100 ק"מ, נערכו לפחות פעמיים ברציפות, באתרים יוצאי ייחודים ויוצאי דופן ומשתתפים בהם לפחות 400 רצים. בנוסף, בעת איתור המרוצים הרלוונטיים, שמו ב-UTWT דגש על תחרויות ייחודיות ומפרכות במיוחד המאפשרות לרצי הסבב לחוות שבילים מגוונים הדורשים איכויות ויכולות שטח שונות. לפי החזון, הרצים ב-UTWT אמורים על פי הכתוב באתר שלהם: "לטפס אל גבעות המון בלאן, להתפעל מהשבילים בקליפורניה, לרוץ בחופי וביערות הונג קונג ולדהור בדיונות הלוהטות של מדבר סהרה".

%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%a0%d7%92-%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%95%d7%9c

לתחרות הבאה שלכם לחצו כאן

וכך, בגיבוי נותני חסות מכובדים כמו The North Face, SALOMON ויצרנית הסוליות VIBRAM, הוזנק ב-2014, סבב האולטרה הראשון שכלל 10 מרוצי עילית הנפרשים מינואר ועד אוקטובר ואשר מהווים, עד היום, את חוט השדרה של הסבב העולמי: ינואר – הונג קונג 100; מארס – טרנס-גראנקנריה באיים הקנריים שבספרד ו-טארוורה 100 בניו-זילנד; אפריל – מרתון דה סבלה במרוקו ואולטרה הר פוג'י ביפן; מאי – אוסטרליה 100; יוני – לאברדו אולטרה טרייל באיטליה ו-ווסטרן סטייטס 100 בארה"ב; אוגוסט – UTMB בצרפת, שוויץ ואיטליה; ואוקטובר – דיאגונל דה פו באי ראו'ניון. בשנת 2015, הוסיפו המארגנים לסבב את Eiger 101 UT שנערך מדי יולי בשוויץ, ואילו ב-2016 נוסף לסבב, האולטרה שנערך מדי אפריל באי מדיירה (K115) שבפורטוגל.

1

קיימת שיטת ניקוד ודירוג ייחודית | צילום: קרדיט: TRANS GRANCANARIA

לקראת הצגת הסבב העולמי לשנה הקרובה, עמלו מארגני ה-UTWT על רשימה חדשה ועדכנית שכוללת מספר רב יותר של מרוצים (22) ביותר מדינות, בהן: ארגנטינה, דרום אפריקה וספרד. מהרשימה שפורסמה בימים האחרונים, ניכר שהמארגנים לא התפשרו ואיתרו מרוצים שניתן להתחיל ולהזיל ריר רק ממבט באתרי האינטרנט שלהם. הציצו למשל באתר של UT HARRICANA שייערך בספטמבר בקנדה, באתר של Cappadocia UT שייערך בתורכיה באוקטובר וגם באתר של ה-MIUT במדיירה. כמובן שאפשר להרחיק עד ארגנטינה או אוסטרליה, אבל כשיש כל כך הרבה אפשרויות מעולות פה קרוב, למה להתרחק?!

2016-09-10_fgagnon_002-large

למרבית המרוצים יש גם מקצים קצרים יותר | צילום: UT HARRICANA

בשורה התחתונה: אם אתם מחפשים מרוץ מאתגר ומהנה, באווירה ספורטיבית בינלאומית וברמת הארגון הגבוהה ביותר, אני ממליץ בחום להעיף מבט ברשימה המלאה של המרוצים שפורסמה בשבוע שעבר ופשוט לבחור. שימו לב שלמרבית המרוצים, מקצים קצרים יותר (מ-30 ק"מ ועד 80 ק"מ ומעלה) שיכולים לאכלס רצים ברמות משתנות. אגב, אם אתם רוצים ללמוד על שיטת הניקוד והדירוג הייחודית של ה-UTWT, שהורכבה בשיתוף ITRA – הכינו מחשבון וכנסו לקישור כאן. אם אחד המרוצים מעניין אתכם – מומלץ לבדוק את תנאי הרישום ולהיערך בהקדם. כל מרוצי הסבב זוכים לפופולריות גדולה והכניסה אליהם הופכת, אט אט, למשימה לא פשוטה – מניסיון. נתראה בנתב"ג.

%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%a9%d7%a2%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%a0%d7%92-%d7%a9%d7%95%d7%a4

באנר שעונים שוונג שופ – לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן


יש לכם שאלות על מרוצי האולטרה העולמי? השאירו שאלה בתגובות כאן למטה ואיתמר חושן יענה לכם במהרה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג