"אין ספק שמודיעין הופכת להיות משמעותית בתחום הטריאתלון"

לקראת טריאתלון הילדים במודיעין פגשנו את מנהל התחרות, שרון מעוז, לראיון על הנגשת הענף לכלל האוכלוסייה ומה מהוות התחרויות עבור הילדים עצמם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

זו תהיה השנה השלישית שבה יתקיים "טריאתלון מודיעין" במסגרת ליגת הילדים של השנה הזו. הטריאתלון בכל הארץ צובר מעמד לאורך השנים וליגת הילדים נועדה למעשה, לצד היותה כמובן פעילות ספורטיבית המשלבת שחייה, רכיבה וריצה, להצמיח מתוכה את הדור הבא של הטריאתלטים.

צילום: שגיא גולצמן

המאמן שרון מעוז, מקבוצת "מעוז טריאתלון", שמחזיק גם בתפקיד מנהל התחרות שתתקיים ב-3 באפריל אומר בראיון לשוונג כי, המטרה למעשה העומדת מאחורי טריאתלון הילדים במודיעין היא בראש ובראשונה העצמה והקניית הרגלים ואורח חיים נכון. "זה מתחיל ממשמעת, אחריות, הצבת אתגרים, נחישות והתמדה וממשיך במנהיגות וחינוך לערכים. המועדון שלנו למשל, מהווה לא פחות ממסגרת חברתית ובית עבור הרבה מאוד ילדים שלא מוצאים את המסגרת החברתית בבית הספר. בנוסף זה המקום לצאת מהבית ומהמסכים ולהוציא אנרגיות".

יש טיעון שהטריאתלון הוא ספורט למשפחות אמידות. כיצד ניתן להנגיש אותו דרך הילדים לכלל האוכלוסייה?
מעוז: "אני מסכים עם הטענה. אני מודע להוצאות הרבות של המשפחות עבור הספורט הזה. מדובר בענף המורכב משלושה ענפי ספורט, להם נדרש ציוד רב, יש להוסיף על כך הגעה לאימונים רבים ומחנות אימונים וזה כרוך בעלויות גבוהות. ניתן וצריך להנגיש את הענף לכלל האוכלוסייה על ידי סבסוד עירוני וציבורי ואולי אפילו לשלב את האימונים במערכת החינוך. התשתית המצריכה הכי הרבה משאבים כספיים זה הבריכה וכאן העיריות צריכות לאפשר למועדוני טריאתלון ילדים ונוער להתאמן בהן. המצב הוא שלרוב ניתנת עדיפות למנויים וחוגי לימודי שחייה וכך המועדונים נדרשים לשלם עלויות גבוהות לשימוש בבריכה. בנוסף, ענף הטריאתלון נזקק לגוף חזק שייצג אותו אל מול ספקי הציוד. אנחנו כוח קנייה מהותי אולם נטול ייצוג הולם אל מול היבואנים והמשווקים בתחום, כך שעלות חליפת טריאתלון לילד מגיעה למאות שקלים, ציוד רכיבה יכול להגיע לאלפי שקלים וכל הנטל הזה נופל על המשפחות".

צילום: שגיא גולצמן

האם שילוב הילדים בתחרות כמו טריאתלון מודיעין תורם להישגים שלהם?
"בתפיסתי כן. חשוב שיהיה לילדים אתגרים שהם מציבים לעצמם. חשוב שיתכוננו אליהם מתוך למידה ולא לשם תוצאה בלבד. התחרויות מהוות עבורן אבני דרך אליהן הם מתכוננים וההכנות עצמן מקנות להם הרגלים וערכים".

מהם המקצים שיש בתחרות במסגרת טריאתלון מודיעין?
"השנה יש לנו מקצים רבים, החל מאפרוחים לגילאי 6 עד 8, דואתלון עממי לגילאי 9 עד 13 ומקצים תחרותיים מגילאי 8 ועד 15. ייתכן ונפתח מקצה עילית לבני נוער ובוגרים וזאת לאור בקשת נבחרת ישראל. אנחנו בוחנים את הנושא ונעדכן כשנדע סופית".

צילום: שגיא גולצמן

איפה אתה רואה את טריאתלון מודיעין בעוד 5 שנים מהיום?
"אין ספק שמודיעין הופכת להיות משמעותית בתחום הטריאתלון עם למעלה מ-300 ילדים ובני נוער שעוסקים בענף שלא לדבר על מבוגרים בעיר. השאיפה שלי שטריאתלון מודיעין יתקיים בסטנדרטים הכי גבוהים תוך הנגשה של התחרות לילדים ובני נוער שטרם חוו את הענף. כל שנה אנחנו ממציאים את עצמנו מחדש".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלון הגיב:

    עם כל הכבוד למאמן של מעוז טריאתלון דבר ראשון שיתקנו את המסלול. המסלול הוא מעגלי עם פנייה בכיכר שהיא מאוד מסוכנת אישית בתחרות אחת בלבד שם ראיתי 10 התרסקויות והיו עוד יותר מזה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג