איך מתמודדים עם שחייה בים בחורף?

הדר גליק לא ממש מתחברת לרעיון של חליפת שחייה, אבל היא לא מוותרת על שחייה במים פתוחים בחורף וגם בגשם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הדר גליק שחייה במים פתוחים
הדר גליק שחייה במים פתוחים

לשחות בחורף? בואו נעבור ישר למסקנה הסופית, התשובה היא כן. קודם כל שחייה במים זה בבחינת ככל המרבה הרי זה משובח. מה זה משנה אם קיץ או חורף, אם תחושת המים עושה לכם טוב על הלב ואתם נהנים מהאתגר, אז טיפת גשם לא אמורה להרתיע אתכם. אמורה, לא בטוח שזה עובד באמת.

חליפה זה סוג של אתגר. הדר גליק | צילום: באדיבות הדר גליק

עוד כתבות בנושא 
מה אנחנו מפספסים בשחייה במים פתוחים?
כל מה שצריך לעשות לפני שנכנסים לשחות בים
אסטרטגיות שחייה במים פתוחים

אם נדייק ונשים את הדברים על השולחן, החורף הישראלי הוא לא בדיוק סיביר. כן, כבר נהיה קריר אבל עד לאחרונה רובנו עדיין הלכנו לעבודה בחולצה קצרה ואני אגלה לכם סוד – משוגעים כמוני לפעמים ליוו את הלבוש בכפכפים או סנדלים.

חליפה, עולם שלם סובב סביבה. בגדול החליפה נועדה לבודד מהקור בחורף ויש לה שני משתנים עיקריים, עלות ותועלת. עלות שנעה בין כמה מאות לחליפות יד שנייה או יותר ליד ראשונה, חברה מוכרת פחות או יותר ותועלת שכוללת מנעד רחב שהחשובים שבהם הם ציפה וגמישות. לפני כמה שבועות התלבטתי בין חליפות בחנות וקיבלתי חליפה להתנסות בשחייה בים. הסבירו לי איך ללבוש אתה, לדחוס את כל הגוף כשכל הזמן צריך לדאוג למשוך את החליפה למעלה, שעד שתגיע לשלב שבו הידיים נכנסות, עדיין יהיה לך בד להיכנס אליו. פה טמון האתגר האמיתי בשחייה בחורף. קודם כל צריך לכוון שעון מעורר קודם כי דרושה לפחות רבע שעה ללבוש אותה, יש שיאמרו להיאבק בה, עד שתגיע למצב שאפשר לרכוס אותה. כל מי שהתייעצתי אתו על חליפה חייך כממתיק סוד, אולי כי אף אחד לא רצה להגיד שאחרי ששמת אותה היא גורמת לך להרגיש קצת כמו האדם הביוני. בשלב הבא צריך להבין איך שוחים עם חליפה. פרויקט בפי עצמו.

הגיע הבוקר המיועד והגעתי עם החליפה לחוף. חוץ מהעובדה שצריך חבר מתנדב, לפחות לפעם הראשונה, שיעזור לסגור ולעשות התאמות אחרונות – הכל זרם. נכנסנו למים. התחושה הכי מוזרה שיש, כל הציפה שלך משתנה. הרגליים עולות למעלה, האגן צף גבוה והידיים סתם תוהות לאיזה כיוון לחתור, אבל לא נראה לי שזה קשור לחליפה…

כנראה שלא סתם לכל "גיבור על" יש חליפה. היא אמורה להיות צמודה לגוף ולהוות בעצם עור שני. שחייה עם חליפה עוזרת להגברת המהירות. הציפה היא החלק הכי משמעותי שהרגשתי, ברמה כזאת שהיא קצת בלבלה אותי עם הטכניקה שאני מכירה ושוחה. מצד אחד שוחים יותר מהר, מצד שני בגלל התחושה שאתה דחוס הרגשתי שהתנועות הופכות קצרות במקום ארוכות וגולשות. כל השחייה באופן כללי מרגישה יותר מסורבלת ולוקח זמן להתרגל לזה. אחרי שעה מעניינת הבנתי שחליפה זה אחלה, אבל כל עוד אפשר בלי אז עדיף. מצד שני מתחיל להיות קר ואם החליפה תעזור לי להיכנס למים בכל אחת מעונות השנה אז עם.

בפעמים הבאות שהגעתי ניסיתי להימנע מהחליפה כי היא דורשת התארגנות לוגסטית יותר מורכבת, משנה את השחייה שלי ובעיקר כי עוד לא התקרבנו מספיק האחת אל השנייה. לטובת ההתמודדות הוספתי חולצה טרמית ארוכה שלגמרי עזרה. בפעמיים הנוספות שכן שחיתי עם חליפה הבנתי כמה נקודות חשובות, אבל העיקרית שבהן היא שזה עניין של הרגל, ככל שלובשים אותה יותר, קל יותר לשים ולהוריד אותה ובכלל להתנהל אתה. ככל ששוחים אתה יותר לומדים שאפשר לשחות אתה כמו ששוחים תמיד, פשוט צריך להקפיד ולכוון את המוח, לא לכעוס על חוסר הגמישות, להאריך את התנועה ולא לוותר על כל הכללים שכבר מכירים.

בעולם השחייה יש חבורה גדולה של אמיצים. אלו שנכנסים למים כל עונות השנה בלי חליפה. בגד ים, משקפת, מצוף קשור למותן וכובע כמה שיותר צבעוני, כדי שיזהו אותך למרחקים. אותם אנשים עושים זאת גם מטעמי נוחות וכיף וגם כי יש בזה תעודת כבוד לשחיין, זה הרבה יותר מאתגר, לשחות ללא שום אמצעי שעוזר או מקדם אותך. בשבועות האחרונים השחייה בים הייתה מוגבלת, בגלל גובה הגלים, אבל כשכן הצלחתי לשחות ניסיתי בלי חליפה. המים נעימים, טוב לא נעימים אבל לגמרי סבירים. ב- 100 עד 200 המטרים הראשונים צריך לנשום עמוק ולא להילחץ מהקור. נשמע קל, בפועל הרבה יותר קשוח. מיליון מחשבות רצות לך בראש בזמן הזה, כשתמיד עולה השאלה העיקרית: למה? או בשביל מה? מחשבות תוך כדי שחיה, זה כנראה נושא לטור אחר, אבל בינתיים התחושה היא שהאיברים הפנימיים שלך מתחילים לקפוא. אחרי מרחק מסוים וכמה דקות במים הגוף עושה לעצמו מעין השוואת טמפרטורות והשחייה במים הקרים הופכת לנעימה.

אחת החוויות הכי מדהימות בעיני היא דווקא השחייה בגשם. להוציא את הראש לנשימות כל 3 תנועות ולקבל טפטופים על הפנים. נכון, לא מדובר על גשם זלעפות, אבל אז זה בדיוק הזמן לעצור לרגע כדי להשתהות על הפלא הזה בהתגשמותו, לשחרר צעקת כיף לאוויר ולהמשיך לחייך. ולשחות. ואם יתמזל מזלכם אולי תזכו גם לקשת בענן שתגיע עם סיום הגשם.

חורף וגשם, לא אומר בהכרח שחייה בכל מחיר. תמיד לבדוק את התחזית, בסוף אנחנו שחיינים ולא גולשים ואם יש התלבטות, עדיף לבוא פיזית, לעמוד מול הים, להסתכל בעיניים ולקבל החלטה. כבר קרה שקבענו כמה חברים שחיינים, הגענו, הסתכלנו על הים, כמעט חצי שעה של דיונים עברה ומצאנו את עצמנו שותים תה לצד עוגיות בספסל. בסוף, אנחנו רק אורחים בים.

החלק הבעייתי הפך להיות היציאה מהמים | צילום: הדר גליק

פתאום החלק הבעייתי הפך להיות היציאה מהמים. בחוץ קר יותר מבתוך המים והגוף צריך להתרגל בחזרה. בגד הים רטוב, הבגדים יבשים, הרגליים כבר מלאות חול ונראה שיש רק פתרון אחד באוויר – מעיל שהוא חלוק ומגבת ובפנים פליז מפנק. מבט מהיר על עונות השנה אומר שהחורף בים הוא בערך עד אפריל. אז כבר אפשר לשחות בלי חליפה ולהתרגל למים בחזרה.

ולסיום, שווה להתעכב רגע על ציוד לחורף או אופנת החורף. האופנה שכוללת את הצעקה האחרונה בדמות כפכפי "הוואינס" וגרביים מפנקות היא לגמרי טרנד ידוע ומקובל בגזרת השחיינים. עוד ניתן למצוא תיקי שחיה עטופים בשקיות זבל כדי למנוע מהמים לחדור לתיק, כובעי צמר משלימים לוק של בגדי ים, כובע טייסים מכסה אוזניים יעודי לשחייה בים, כוסות תרמיות עם תה להתחממות של אחרי ותור ארוך במלתחות, בכל זאת, לוקח קצת יותר זמן להפשיר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יויו הגיב:

    איך מתמודדים עם ריצת מרתון? – לוקח אופנוע.
    לשחות עם חליפה זה לא להתמודד עם שחייה במים פתוחים בחורף.
    בהצלחה לכל המשוגעים שנכנסים לים בחורף.

    1. עע הגיב:

      נראה לי שלא קראת את הכתבה, רק את הכותרת… אז הפתעה: גם עם חליפה, זה כן להתמודד עם שחייה במים פתוחים בחורף.

  • רומק הגיב:

    כתבה טובה משעשעת מעניינת.
    מזכירה לי את חל"ת הקורונה במרץ אפריל, שחיתי בים בקור מקפיא ללא חליפה כמובן, אבל כייף גדול.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג