איך מתחילים: טיפים אחרונים לקראת טריאתלון ראשון לציון

מזנקים לטריאתלון הראשון שלכם? המאמן שוקי סרויה עם מקבץ טיפים שיעזור לכם להפיג את ענני הדאגות מהראש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ראו גם: איך מתחילים: מה זה הדבר הזה "טריאתלון"? | מדוע חשוב להתאמן על בסיס תכנית אימונים בטריאתלון?


לקראת התחרות הקרובה חשוב לזכור כמה דגשים שיעזרו לכם להפיג את החששות, במיוחד אם מדובר בטריאתלון הראשון שלכם. המורכבות של התחרות מחייבת טריאתלטים מתחילים וגם כאלו שאינם, לחזור ולשנן מה מצופה מהם ולהתארגן על מכלול הציוד לפני התחרות. על מנת להקל עליכם הכנתי רשימה שתעזור לכם להתמקד בדברים החשובים לקראת הזינוק הראשון שלכם לתחרות טריאתלון.

1. חימום

לפני תחילת הטריאתלון חשוב מאוד לעשות חימום במשך 10-15 דקות. ניתן לעשות חימום באמצעות ריצה קלה על zone 1 או באמצעות שחייה באזור היציאה בתחרות. שחייה באזור היציאה תעזור לכם לבחון את זרמי המים ולהיות בקיאים בדרך בה אתם יוצאים מהמים במהירות.

2. ניווט בשחייה

כדי לא לבזבז זמן מיותר על שחייה בכיוון הלא נכון, יש לחפש ולהתמקד במבנה גבוה קרוב ליציאה. מבנה גבוה יקנה נקודת אחיזה בה אפשר להתמקד בכל מקום מהמים. שחייה נכונה היא שחייה עם הראש כלפי מטה, כל פעם שהראש יוצא מהמים, יש להגניב מבט מעלה לאותו מבנה שסימנתם בהתחלה ובכך להתמקד ולשחות אליו.

הקפידו לעשות חימום לפני הזינוק | צילום: pixabay

3. מיקום בזינוק

חשוב להכיר את יכולות השחייה שלכם – אם קצב השחייה שלכם הוא איטי, יש לתת לשחיינים המהירים לצאת ראשונים ולצאת אחריהם. ככה ניתן להימנע מדחיפות, מכות מיותרות ומה שמכונה באופן כללי "מכבסה". במידה וישנם גלים גבוהים יש לעבור מתחת לגל ולא מעליו. מתחת לגל יש זרימה חלשה יותר שתאפשר התקדמות מהירה יותר.

4. שטח החלפה

חשוב להכיר את שטח ההחלפה על כן עשו סיור ובדקו איפה הכניסה לשטח ההחלפה לאחר השחייה והיכן נמצאת היציאה לרכיבה ולריצה.

באופן כללי שטח ההחלפה בנוי כך שנקודת הכניסה והיציאה של שטח ההחלפה נמצאים בקצוות השונים של השטח – מאחר וכל הספורטאים חייבים לעשות את אותו מרחק שווה בתוך אזור שטח ההחלפה.

החלפה ראשונה T1:

1. הכינו את האופניים בזווית כזו שיהיה לכם נוח לצאת לרכיבה

2. סמנו את האופניים כך שתוכלו לזהות אותם כאשר אתם רצים מהים את שטח ההחלפה ובו יש מאות זוגות אופניים בתפזורת.

3. על האופניים להיות מוכנים בהילוך המתאים בהתייחס לכך אם היציאה לרכיבה היא במישור או עלייה על מנת להתעסק רק בדיווש ולא במציאת ההילוך המתאים

שטח החלפה T2:

1. יורדים מהרכיבה לפי קו הסיום ורצים עם האופניים לאזור האישי שלך – אסור לפתוח ולהוריד את הקסדה בטרם הגעתם לאזור זה (עלול לגרום לפסילה).

2. סדר פעולות לאחר הגעה לשטח האישי: יש להוריד את קסדה. לאחר מכן יש להוריד את נעלי הרכיבה ולעבור לנעלי ריצה. כעת סובבו את מספר החזה קדימה. חבשו משקפי שמש וכובע וצאו לדרך.

3. ביציאה משטח ההחלפה נמצא שופט שבוחן שהנכם עולים על האופניים רק לאחר הקו המסומן. כמו כן סיום הרכיבה צריך להיות לפני קו הסיום. הירידה מהאופניים לאחר הקו אסורה ועלולה לגרום לפסילה.

4. בזמן הרכיבה שמרו על קצב רגליים יעיל של 90 סיבובים לדקה – כיוון שקצב סיבובים נמוך יותר גורר למאמץ גבוה יותר.

זכרו היכן שמתם את האופניים | צילום: pixabay

5. בדיקה כללית

1. לחץ האוויר באופניים צריך להיות 110-120 למשקל בין 60-80 ק"ג. ככל שלחץ האוויר גבוה יותר מהתקן הוא יכול ליצור יותר התנגדות מאשר יעילות.

2. הקסדה צריכה להיות פתוחה והפוכה וממוקמת על ידית ההילוכים, על מנת שברגע שתגיעו תוכלו להניח אותה ישר על הראש. את משקפי השמש ניתן להניח בתוך הקסדה. עד לתחרות בצעו דמיון מודרך ותרגלו כיצד אתם מתנהלים בטריאתלון מרגע הזינוק, דרך המשימות בשטחי ההחלפה ועד קו הסיום.

3. נעלי רכיבה מומלץ שיהיו פתוחות וקרובות לאופניים – מומלץ לתרגל על יבש לפני התחרות.

4. את מספר החזה הניחו על המגבת שמונחת על הרצפה. לאחר מקצה השחייה קחו אותו והעלו למעלה על גופכם כאילו אתם לובשים מכנסיים וסובבו את המספר לאחור.

5. בדיקת גלגלים: הרימו את הגלגל ובדקו שהוא מסתובב באופן נכון ואינו קרוב למזלג או לרפידות הבלמים על מנת לזהות פגמים, תקרים ותקלות לפני הזינוק.

6. שתייה: חייב להיות מונח במקום המיועד לו על האופניים – אל תוותרו על שתייה גם במרחק הקצר.

7. לא לשכוח חומרי סיכה בכל האזורים המיועדים לשפשופים כמו אזור הצוואר ובית השחי.


שוקי סרויה | מאמן טריאתלון




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג