איך לבחור חטיף חלבון? ואיך לשלב אותו נכון בתפריט היומי?

מה חשיבותם של חטיפי החלבון ועל איזה צורך הם עונים בפעילות הגופנית שאתם עושים? הנה המדריך המפורט שלאחריו תהיו חכמים יותר ויתכן שאף שבעים יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שיפור הבריאות, האנרגטיות והביצועים באימונים כמו גם שיפור בהרכב הגוף, ירידה במשקל, והעלאת מסת שריר – תלויים במידה רבה בתזונה ובתפריט היומי. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מצאו שתפריט יומי המבוסס על צריכה מספקת של חלבון והגבלה באיכות ובכמות הפחמימות והשומנים – נקשר לבריאות טובה יותר, למשקל והרכב גוף תקינים ולתחושת שובע ושליטה במערכת היחסים עם האוכל. בהתאם להנחיות ועובדות אלו תמצאו בשוק הדיאטות המון גישות ושיטות אשר מתמקדות בצריכת חלבון.

כל מה שרציתם לדכל מה שרציתם לדעת על חטיפי אנרגיה עת על חטיפי אנרגיה

מי צריך את זה ומתי? | צילום: thinkstock

ההמלצה לצריכה יומית של חלבון משתנה בהתאם לנפח האימונים ונעה בין 0.8 גרם חלבון לק"ג משקל גוף לאדם אשר אינו מתאמן. 1.2 גרם חלבון לק"ג משקל גוף למתאמנים עד 3 פעמים בשבוע. ועד כ-2.2 גרם חלבון לק"ג משקל גוף למפתחי גוף.

עוד כתבות בנושא 
למה חייבים חלבון ופחמימה בסוף האימון? 
כל מה שרצית לדעת על חלבון ולא העזת לשאול
כיצד לקרוא נכון את תוויות המזון של החטיפים? 

כמו כן, יש השפעה מכרעת לפריסה וחלוקה נכונה של ההמלצה היומית לצריכת חלבון על פני הארוחות. ההמלצה כוללת 5-6 ארוחות ביום, כאשר כמות החלבון בארוחה תנוע בין 15 ל-30 גרם. צריכה גבוהה מזו בארוחה תיאגר במאגרי השומן. חטיפי החלבון בהחלט יכולים להוות פתרון יעיל, זמין ונגיש כחלופה לארוחה אולטימטיבית בסדר היומיום הלחוץ שלעתים מתמשך ולא מתכונן בעיכובים עד לארוחה מסודרת. הם גם משמשים כארוחה נהדרת לפני או מיד בתום האימון בחלון ההזדמנויות החיוני לשיפור וזירוז התוצאות, ההתאוששות והביצועים באימונים.

קיימים בשוק היום שלוש קטגוריות שחשוב להכיר על מנת להתאים את החטיף הנכון ביותר עבורכם. בהתאם למטרה האישית: ירידה במשקל, העלאת מסת השריר, כחלופה לארוחה עיקרית, ארוחת ביניים ובהתאם לתזמון האימון: לפני או אחרי. על גבי אריזת החטיף תמצאו את טבלת הערכים התזונתיים בה תוכלו לראות את כמות החלבון, פחמימות ושומן בחטיף. לרוב, הטבלה תשקף ערכים עבור 100 גרם מוצר בעוד החטיף הוא 50 גרם.

קטגוריה 1: חטיפי חלבון המהווים חלופה לארוחה

חטיפי חלבון מקטגוריה זו יכילו לרוב כ-350 עד 500 קלוריות לחטיף (כמות המומלצת לארוחה), 25-35 גרם חלבון, 40-60 גרם פחמימות ו- 10-20 גרם שומן. כמות הקלוריות ויחס אבות המזון המקבילים לארוחה מלאה מומלצת. בנוסף, החטיפים מועשרים בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרליים חיוניים.

חטיף חלבון

לפעמים זה טוב גם בשביל הגיוון. חטיף חלבון

חטיפים מקטגוריה זו יתאימו בעיקר למי שמעוניין להעלות מסת שריר, למי שאינו מצליח להתפנות לארוחה עיקרית מסודרת (בוקר, צהריים או ערב) או בוחר לגוון את התפריט בחטיף בטעם מועדף. חטיפים אלו לא כדאי להצמיד לאימונים בשל תכולה גבוהה של השומנים.

קטגוריה 2: חטיפי חלבון דלים בשומן

חטיפי חלבון מקטגוריה זו יכילו לרוב כ-200 קלוריות לחטיף, 15-20 גרם חלבון, 15-20 גרם פחמימות וכ-1.5 גרם שומן. חטיפים מקטגוריה זו יהוו פתרון אולטימטיבי לארוחות של לפני ואחרי אימון. תכולה נמוכה של שומן, ויחס נכון בין החלבון לפחמימות אידאליים עבור רוב המתאמנים וענפי הספורט.

קטגוריה 3: חטיפי חלבון דלים בפחמימות

חטיפי חלבון מקטגוריה זו יכילו לרוב כ-200 קלוריות לחטיף, 15-20 גרם חלבון, 15-20 גרם פחמימות (מתוכם עד 2 גרם סוכרים) וכ-5 גרם שומן.

חטיפים אלו יתאימו בעיקר למי שמעוניין לרדת במשקל, לחטב את הגוף ולשמור על תפריט דל פחמימות לרבות סוכרתיים או מי שרמות הסוכר שלו בדם גבולית. כמו כן, הם יתאימו כארוחה בתום האימון כאשר המטרה העיקרית היא ירידה במשקל.

לסיכום, בעידן המודרני בו אנו חיים אשר מאופיין בריצות, לחץ, מחויבויות, שינוי בזמנים, פקקים ועיכובים, אין זה אומר שעלינו להתעלם מצורכי הגוף, מהזנה נכונה ותזונה בריאה. כמו כן, לעתים בא לנו חטיף טעים מבלי לפגוע בבריאות שלנו. חטיפי החלבון עונים על הקריטריונים של חטיפי בריאות בתכולתם ונועדו לעזור לנו לגוון ולשפר את התפריט התזונתי שלנו. אין להחס יר מהגוף ארוחות מגוונות, ירקות ופירות. לבניית תפריט תזונה מאוזן והתאמה של חטיפי החלבון באופן הבריא ביותר, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.

לרכישת חטיפי חלבון בשוונג שופ 


רעות בר-לב | נטורופתית ומומחית לצמחי מרפא



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Arry הגיב:

    Public Enema – ha! Excellent! And of the comments, it's a toss up between Shaving Private Ryan and Four Weddings End a Funeral – which bested my Dour Weddings and a Funeral.The best of my creative thinking:When Harry Met WallyMove ActuallyCried Green TomatoesDivine Secrets of the Ga-Ga Sisterhood Germs of EnoeermantMonsdon WeldingBride and PrejudiceFun exercise! Much creative problem solving to you in 2010, Dr. Deb.

  • איריס לוי הגיב:

    137 . האמת שאני מעדיפה לקבל את החלבון שלי ממקור טבעי יותר ממוצרי חלב מעוף. אני הכי אוהבת לאכול ריקוטה מבחינתי מקור מצוין לחלבון זמין ואיכותי . על הדרך מקבלת גם סידן והכול עם אחוז שומן נמוך -5% . טעים וגם בריא

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג