כך תקנו את נעלי הריצה שלכם

מאחר וקיימים מאות דגמים של נעליים בחנויות, בחירת נעל ריצה היא משימה לא קלה והיא מצריכה ידע מקדים. אז למה בכל זאת צריך לשים לב כשנכנסים לחנות או קונים באינטרנט?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריצה, מרתון
Runners at a Marathon thinkstock

איך בוחרים נעלי ריצה שיתאימו כמו כפפה? מסתבר שמדובר בתורה שלמה ולנעליים יש חשיבות מכרעת בנוחות הריצה, בביצועי הריצה ובחוויית הריצה הכוללת. אז לפני שאתם מתחילים בחיפושים ומבזבזים זמן וכסף על הנעל הלא נכונה, חשוב שתכירו כמה עקרונות לבחירת נעלי ריצה מקצועיות, נכונות ומתאימות.

יש לוודא כי יש מרחב תנועה לאצבעות | צילום: pixabay

עוד כתבות נעליים בשוונג
מילון מושגי הנעליים: מה זה דרופ, מינימליסטיות, מתקנות ומייצבות?
איך קונים נעלי שטח – טיפים, כלים ועצות לדרך
האם כדאי לכם לקנות נעלי ריצה ברשת?

בבחירת נעל ריצה מקצועית, עלינו להתחשב במספר משתנים חשובים אשר ישפיעו על בחירת הנעל והם:

1. סוג כף הרגל: על מנת להתאים את הנעל המתאימה, עליכם להתחשב בכלל הנתונים הפיזיים של כף רגלכם: רחבה/צרה, ניטרלית/או עם קריסה (פרונציה) וכו'.

2. מטרת השימוש: משתנה נוסף המסייע בבחירת הנעל המתאימה טמון בהגדרת אופן השימוש בה: האם מדובר בנעל המיועדת למטרות הליכה או ריצה? האם זוהי נעל המיועדת לאימון בחדר כושר, אימון מרתון, ריצת שטח, תחרות או אימון פונקציונלי? בהתאם לכך נוכל לבחור את הנעל הנכונה לנו.

3. מידת כף הרגל: כאמור, חשוב מאוד להתאים את הנעל למידת כף רגלכם, בייחוד כשמדובר בנעל המיועדת לריצה, שכן במקרה כזה, יש לוודא כי יש מרחב תנועה לאצבעות (של כחצי מידה יותר, מכיוון שכלי הדם בכף הרגל נוטים להתרחב במהלך הריצה). בנוסף, חשוב לדעת כי ייתכן שוני בין מידות, דגמים ובין מותגים שונים.

4. התאמה: הנעל המתאימה ביותר, היא הנעל העונה על מרבית הצרכים והדרישות שלכם מבחינה מקצועית, אך כמו תמיד חשוב גם לתת משקל למוניטין של החברה המייצרת.

5. שירות: מומלץ לקנות אצל משווק מורשה, אשר יוכל להעניק לכם שירות מלא במקרים של פגמים או בעיות העשויות להתעורר בנעל. בכל שאלה, חשוב להיעזר בייעוץ מקצועי המוצע בחנויות המקצועיות המובילות.

6. אופנה: מעבר לאופנה, חשוב שהנעל תהיה נוחה ותתאים כמו כפפה לרגל.

יוטיוב | טיפים לקניית נעלי ריצה

סוגי הנעליים הקיימים

ישנן מספר קטגוריות עיקריות של נעלי ריצה הקיימות בשוק, אשר יסייעו לכם לבחור את הנעל המתאימה:

1. נעלי ריצה (כביש): נעלים המתאימות לריצה למרחקים, שמטרתן להעניק תמיכה ובלימת זעזועים, לפי רמות השיכוך (רכות בולמי הזעזועים) והדרופ (היחס/השיפוע בין העקב לנקודה הכי פנימית בנעל) השונים.

2. נעלי שטח: נעליים הבנויות לריצת שטח. הגפה העליונה עשויה מחומרים עמידים יותר (שלא נקרעים בקלות ועמידים בפני סלעים וחפצים שונים) ובעלי בולמים "אגרסיביים" יותר. על מנת לשרוד ולתת מענה לתנאי השטח השונים, הסוליה חזקה יותר והופכת את הריצה בשטח לחוויה.

3. נעלי תחרות: נעליים קלות, לרצים המעוניינים לנוע בקלילות ובמהירות. הנעל שוקלת פחות ועשויה מחומרים קלים ובטכנולוגיה חדישה. הנעל מתאימה גם לאימוני אצטדיון ומהירות, הסוליה הדקה מאפשרת זמן תגובה מהיר ובמלים אחרות, נעלי תחרות, המיועדות לרצים מנוסים, שמוכנים לנוע במהירות על חשבון הנוחות (דרופ נמוך).

4. נעל תמיכה: נעל המיועדת לאנשים בעלי מבנה כף רגל המאופיין בקריסה פנימית (פלטפוס). הנעל תהיה בעלת בולם זעזועים, זהה לנעלי ריצה, כאשר השינוי, בא לידי ביטוי בחלקה הפנימי של הנעל, המשמש כ"חומה" על מנת להגן על הרגל מלקרוס פנימה ובדרך כלל מסומן בצבע אחר או הטבעה באזור הקריסה.

5. נעל לאימון פונקציונלי: נעל מינימליסטית או דרופ נמוך, אשר מאפשרת למתאמן להיות קרוב לקרקע. הנעל בנויה עם גפה עליונה חזקה במיוחד כדי לתת מענה כפול הן לאימון המצריך בעיטות בשק אגרוף או טיפוס על חבלים והן לריצה.

לסיכומו של עניין, חשוב להבין כי כל אדם נולד עם מבנה כף רגל ייחודי לו, עובדה המצריכה התאמה מדוייקת של הנעל למבנה הרגל. לפיכך, מומלץ לבחון, להכיר ולדעת את מכלול הנתונים, הצרכים והפרמטרים של כף רגלנו, על מנת שנוכל לרכוש את הנעל המתאימה שתעניק לנו את התמיכה, היציבה והביצועים הנדרשים לנו, במיוחד, כשמדובר בנעליים המיועדות לריצה בתחרויות מרתון.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • amos הגיב:

    חשוב לציין , להגיע למדוד נעל לאחר ריצה , אני גיליתי (לפני שהזמנתי נעלים מחו"ל שהמידה גדלה ב -2 מספרים, מ 43 ל -45 .
    כמו כן חשוב להגיע למדידה ולא ל"הינעל" מראש על מותגים, מה שמתאים לאחד לא מתאים בהכרח שני, חשוב שהנעל תהיה נוחה

  • שחר הגיב:

    ולא לשכוח כלל ברזל: הנעל חייבת, אבל חייבת, להיות נוחה עד בחנות. מה שלא נוח במדידה יהיה קטסטרופה בריצה. ועוד יש לזכור שלכל כלל יש יוצאים מן הכלל, למשל זה שיש לך פלטפוס לא אומר שאתה חייב נעל עם ״תמיכה״. לי למשל יש פלטפוס קשה, אבל אני כבר שנים רץ עם נעליים נייטרליות, כי הנעליים עם התמיכה פשוט הורגות לי את הרגל. יש לזכור שחצי מאינפורמציה המלומדת בענף נעלי הריצה, מקורה בחברות הנעליים עצמן, שחייבות להציע מגוון עצום של דגמים כדי למכור יותר. יש גם טרנדים משתנים (מישהו אמר ״נעליים מינימליסטיות״?). לא למותר להזכיר את המחקר המקיף שנעשה בצבא ארה״ב, שמצא למרבה הפליאה שדווקא התאמת הנעליים לרגלי החיילים הגדילה את כמות הפציעות, לעומת נעליים נייטרליות לכולם (תמצאו אותו בגוגל). ענף הריצה, כמו כל תחום, חשוף להרבה מניפולציות ודיסאינפורמציה, וצריך לקרוא כל דבר בביקורתיות. בקיצור, כשזה נוגע לרגליים שלכם, פשוט תרוצו עם מה שנוח.

  • אורי הגיב:

    שחר. מסכים!!!
    חשוב מאוד לציין. אין אף מחקר שמראה או מוכיח כי יש משמעות לנעל מתקנת, או לצורך להתאים נעל מראש לפי מבנה הרגל. אין אף מחקר שמראה שנעל כזאת רו אחרת מפחיתה פציעות ביחס לנעל אחרת. הדבר הכי חשוב הוא נוחות הנעל. מעבר לזה כמובן שצריך לבחון ולהתאים אישית לאותו רץ כמו לדוגמא אם יש קיצור משמעותי של גיד אכילס מומלץ לא לרוץ עם דרופ נמוך וכד' אבל לומר או להגיע למסקנה כוללת או סוחפת על נעל כזו או אחרת, חברה כזו או אחרת, או דגם ספציפי, זה לא מומלץ ולא מבוסס

  • אילת הגיב:

    זה כל כך outdated. הראו במחקרים שאנשים עם פרונציה שנעלו נעליים תומכות רק נפצעו יותר.
    נעליים צריך לבחור לפי הנוחות. רצוי שיהיה הרבה מקום לאצבעות וכדאי לשאוף להנמיך את הדרום של הסוליה.
    אין קשר בין סוג כף הרגל לפציעות
    תתעדכנו 🙂

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג