איגוד השחייה העניק צמיד זיכרון מיוחד למשפחתה של עדן נימרי ז"ל

צמיד זיכרון בצבע שחור עם תאריך השבת השחורה עליו הופק ויוענק לכל שחייני נבחרות ענפי השחייה וכן לשחייני העוטף והדרום. משפחתה של השחיינית שנפלה בגבורה בקרבות הייתה הראשונה לקבלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משפחת נימרי עם צמיד הזיכרון | צילום: איגוד השחייה

יוזמה מבורכת של איגוד השחייה בימים אלו של מלחמה. במלאת חודש לשבת השחורה ולמתקפת החמאס ב-7 באוקטובר, הפיק האיגוד צמידי זיכרון מיוחדים. הצמידים בצבע שחור ועליהם מוטבע התאריך של הטבח 7.10.23, לצד לוגו האיגוד, כאשר הראשונים לקבל את הצמידים היו בני משפחתה של השחיינית סרן עדן נימרי ז"ל, שנפלה בגבורה בקרבות על מוצב נחל עוז, תוך שהיא מצילה רבות מהחיילות במוצב.

לכתבות נוספות בנושא:
השכול לא מרפה: עדן נימרי, שחיינית וקצינת צה"ל, נפלה בקרב
הכוח המרפא של המים: על חוויות ההתנדבות עם ילדי העוטף || טור אישי
השחייה הישראלית מתגייסת לטובת ניצולי עוטף עזה

"חשבתי על השחייניות והשחיינים שלנו שיוצאים לייצג את ישראל בעולם", משתף מי שיזם את הרעיון נצר שומר שלום: "רציתי שתהיה להם האפשרות לקחת איתם משהו עד למשחה בעצם, שיעזור להם לזכור ולהרגיש. המטרה שהם יהיו עם זה לפחות שנה, כמו שנת אבל".

עדן נימרי במשחה נדב | צילום: פרטי

נצר היה לפני עבודתו כמנהל הפיתוח באיגוד השחייה מאמן במכבי פ.מ רעות, ובין היתר אימן את נימרי: "אימנתי את עדן באופן ישיר ארבע שנים וחצי ובאופן עקיף עוד שנה וחצי. זה היה לי קשה מאוד, כמו לרבים במדינה. בקושי קם בבוקר, שורד מיום ליום. ניסיתי למצוא משהו שיהיה גם לזיכרון וגם להנצחה ועלה לי הרעיון של הצמיד השחור. את הצמידים הראשונים הענקנו למשפחה של עדן אתמול ובשבוע הקרוב ניתן אותם לכל שחייני הנבחרות ולשחיינים של אגודות העוטף והדרום, שאיבדו כל כך הרבה. הייתי צמוד איתם בשבועיים הראשונים אחרי שפונו וראיתי את הכאב".

מחר (שישי) ב-11:00 תעלה משפחתה של עדן לקברה בבית העלמין במודיעין במלאת 30 יום לקבורתה. עדן התאמנה והתחרתה כשחיינית כל צעירותה ונעוריה עד הצבא ואף המשיכה להתחרות גם לאחר גיוסה. היא התמחתה במשחים הארוכים הדורשים סיבולת גבוהה, כמו 800 ו-1,500 חופשי ואף התחרתה במים פתוחים, וכן שחתה 400 מעורב אישי ו-200 גב, משחה בו אף זכתה בתואר סגנית אלופת ישראל לנוער ב-2017.

עדן נמרי עם נבחרת תיכון מור ברעות יחד עם נצר שומר שלום | צילום: פרטי

כמו כן, היא הייתה חלק אינטגרלי בקבוצות השליחים של האגודה, בפרט במשחה ל-4X200 חופשי. היא ייצגה את ישראל באליפות אירופה לנוער במים פתוחים ב-2018, ועוד קודם בגביע קומן לקדטים. עדן הייתה גם חלק מנבחרת השחייה של בית ספר מור ברעות, שניצחה את אליפות בתי הספר הארצית וייצגה את ישראל באליפות בתי הספר העולמית.

עדן גדלה במשפחת שחייה, כאשר מלבדה גם אחותה נגה היא שחיינית, אביה מיכאל שחיין מאסטרס ויחד עם אשתו שרון – שניהם שופטי שחייה מתנדבים בתחרויות הארציות והמקומיות. עדן התגייסה לקורס טייס, ובסופו של דבר הגיעה ליחידת רוכב שמיים, יחידה מובחרת העוסקת בהפעלת מזל"טים. היא יצאה לקורס קצינים וחזרה כדי לפקד על צוות ביחידה. בזמן התקפת המחבלים הגנה בגופה על חלק מהתצפיתניות ושאר לוחמות הצוות שלה ובזכותה ניצלו חייהן.

עדן נימרי | צילום: פרטי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג