אחרי החגיגות עולים על המסלול: אליפות ישראל ב-5,000 מטר תיערך בהדר יוסף

שבועיים לאחר האליפות ל-10,000 מטר, מגיע הקרב על התואר בחצי המרחק באצטדיון בהדר יוסף. האם טדסה גטהון והדר אופיר פורר ישלימו דאבל ואולי אפילו נראה איום על השיא הישראלי הוותיק של גזאצ'ו יוסף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טדסה גטהון. ישבור את השיא הישראלי? | צילום: Maxim Dupliy

אליפות ישראל בריצה ל-5,000 מטר תיערך ביום חמישי הקרוב באצטדיון בהדר יוסף (הכניסה חופשית), בדיוק שבועיים אחרי האליפות למרחק הכפול. האירוע יתחיל כבר בשעה 18:00 עם מקצים ל-2,000 מטר לצעירים (עד גיל 16), אחריו מרוץ שליחים מעורב עד גיל 14 וב-20:15 רגעי השיא עם מקצי האליפות לנשים ולגברים.

האלופים הטריים ב-10,000 מטר, טדסה גטהון והדר אופיר פורר ינסו להשלים דאבל, כאשר אצל הגברים צפוי לגטהון קרב לא פשוט מול אדיסו גואדיה, גודאדאו בלאצ'או, דרבה איילה ודרג'ה צ'קולה. גם הרצים האולימפיים מנבחרת הפליטים ג'מאל עבדלמג'יד ותחלואיני מלקה ייקחו חלק בריצה, אליה הגיעו גם שלושה מושכי קצב מאתיופיה.

שיאו של טדסה גטהון עומד על 13:40:14 דקות, ונקבע בשנה שעברה, והוא מדורג במקום השלישי בהיסטוריה של ישראל במרחק זה, רק כתשע שניות מהשיא הישראלי הוותיק של גזאצ'ו יוסף מ-2009, שעומד על 13:31:45 דקות. ייתכן שהתעלות שלו, בתוספת הכתבת כתב טובה של הרצים (אשר לא הגיעה במרחק הכפול) ואף נראה איום על השיא.

אצל הנשים, בהיעדרן של הבכירות לונה צ'מטאי סלפטר וסלאמוויט באיולין טפארי, תנסה הדר אופיר פורר להשלים דאבל גם היא. מולה יתמודדו בין היתר המרתוניסטית ביטי דויטש (לידר ירושלים) והרצות הצעירות הלה עזרן, שמנסה לקבוע קריטריון לאליפות אירופה U20 שתתקיים בקיץ בירושלים, אילה הריס ונעמי בן דוד.

איתי מגידי, המנהל ההישגי של איגוד האתלטיקה, אמר לקראת התחרות: "הריצות הארוכות תמיד מהוות חגיגה ומדגישות את האיכות והעומק שיש בענף. תהיה ריצה מעניינת, שתכלול בתוכה כמה דורות של רצים. אין מועמד ודאי לניצחון ותהיה תחרות פתוחה לגמרי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג