רץ ללא הפסקה: מדוע אשתתף במרוץ למשך 24 שעות?

האולטראיסט אריאל רוזנפלד מתכנן מסע חדש לאחר שניצח את אולטרה "חומת ברלין" והתחרה עד כה שלוש פעמים בספרטתלון, ויספר בבלוג אישי כיצד הוא מתכונן לתחרות ~ כתבה 01 בסדרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המאמן אריאל רוזנפלד, ישתף אתכם בחודשים הקרובים בתהליך ההכנה שלו לקראת מרוץ 24 שעות ובכל פרק יתמקד בנושא אחר הקשור להכנה המורכבת למרוץ


פרק 01 בסדרה | פרק 02 | פרק 03


בחודשים הקרובים אשתף ב"זמן אמת" את תהליך ההכנה שלי לקראת מרוץ 24 שעות שיתקיים ב-9 לינואר 2020, מרוץ הספרטניון, שיהיה גם אליפות ישראל למרחק זה. התהליך נגזר מהיכרות עמוקה של המאמן שלי, ליאור זך-מאור, עם ניסיוני הקודם, עומסי האימונים אליהם אני מורגל, מרחקי הריצה שהתאמנתי והתחריתי בהם, עשרות משובי אימון שבועיים (ולפעמים גם יומיים) והמטרות שלי מהמרוץ עצמו. בכל פרק אתמקד בנושא אחר הקשור להכנה המורכבת למרוץ.

הקפת הכינרת בלילה למרחק 65 ק"מ עם ליז מלכה | צילום: שחר ממן

רקע רב שנתי

נכנסתי לראשונה לעולם הריצות למרחקים ארוכים לפני כ-10 שנים, ליתר דיוק בשמונה באוגוסט 2008, ביום בו רצתי לראשונה 20 ק״מ לקראת המרתון הראשון שלי (טבריה 2009). כ-3 שנים אחר כך, בתאריך קוסמי אחר, ה-11 בנובמבר 2011, סיימתי לראשונה אולטרה מרתון במרוץ (סובב עמק 61 ק"מ). בשנים 2011-2014 השתתפתי (וניצחתי) במרוץ סובב עמק למרחקים 61-100 ק"מ. לאחר מכן, בשנים 2015-2018 מרוץ המטרה שלי היה ארוך במיוחד ובחו״ל: ספרטתלון ב2015, 2017 ו-2018 ו-100 מייל חומת ברלין ב2016. במהלך 2019 חזרתי למרחקים "קצרים" יותר, של עד 100 ק"מ ואני מרגיש שוב "רעב" למרחקים ארוכים יותר.

למה בחרתי במרוץ הזה?

אני ״פוזל״ לכיוון מרוצי 24 שעות כבר מספר שנים, וזאת בעיקר כי שמעתי עליהם מרצים ורצות אחרים שהשתתפו איתי בספרטתלון ובברלין. במידה מסוימת המרוצים הללו משתייכים לאותו ה״ז׳אנר״ של מרוצי אולטרה שרובם נעשים בריצה ולא בהליכה (וזאת בניגוד למרוצים אולטרה שבהם מטפסים משמעותית יותר).

הסיבות העיקריות שבחרתי במרוץ הזה כמטרה הקרובה שלי הן:
אתגר מקצועי: המרוץ יבוצע בהקפה שטוחה של 1.5 ק"מ ולכן יאפשר מרחק ארוך יחסית. בספרטתלונים שהשתתפתי גמאתי מרחק של כ-202-204 ק"מ במהלך ה24 שעות הראשונות של המרוץ ואני מאמין ומקווה שאוכל לרוץ יותר בתנאי המרוץ הזה.
אתגר מנטלי: אני מקווה לרוץ כ-150 הקפות (225 ק"מ). אני מניח שלא צריך להוסיף יותר על החלק המנטלי.
אתגר התנהלותי: הפרמטרים העיקריים לתכנון ההתנהלות במרוץ הזה הם – קצב ועצימות הריצה, עצימות ההליכה והיחס בין הליכה/ריצה. אתאמן הרבה על הפרמטרים הללו עד שאגיע לרמת הדיוק הרצויה.
קריטריון לספרטתלון: במידה וארוץ 225 ק"מ, אשיג את קריטריון הכניסה האוטומטי לספרטתלון (25% מעל לקריטריון הרגיל של 180 ק"מ) ל-3 שנים הקרובות. כן, יש לי כוונה לחזור.

עם ליז מלכה וניר עזיזה במסגרת הכנות לספרטתלון | צילום: שחר ממן

איך מתאמנים למרוץ כזה?

כמו בכל יעד אחר שאנחנו מבצעים לראשונה, ליאור ואני מתחילים מלימוד. קראתי ושאלתי קולגות בתחום ויש לנו כיוון ראשוני. כמובן שנתרגל את כל האלמנטים הקשורים לריצה הזו – עצימויות נכונות, הליכה וריצה, תזונה ושתייה, יום ולילה. בנוסף, מאחר ואנחנו יודעים בדיוק היכן יתקיים המרוץ, אתרגל הרבה מאוד את ההקפה של ה-1.5 ק"מ עד שתהפוך ל"בית שני".

מרוצי ביניים

בחצי הראשון של השנה רצתי 8:41 שע' למרחק 100 ק"מ (קצב של 5:13 ד/ק"מ) באימון עצמאי כך שנקודת הפתיחה למרוץ נשענת על בסיס אירובי טוב. בספטמבר אשתתף במרוץ תנ״ך-תש״ח למרחק 100 ק"מ ובנובמבר בשלשה באולטרמן למרחק 85 ק"מ. למרות שמרוצי הביניים הם שונים באופי, אוכל לתרגל בהם אלמנטים שונים הרלוונטיים גם ל-24 שעות (למשל – משך ולילה) ולגוון את שגרת האימונים. בנוסף, השנה אני מאמן את ניר עזיזה וליז מלכה לספרטתלון ובמהלך אוגוסט מתלווה אליהם לאימונים המרכזיים הקשים במיוחד.

מה הלאה ?

בפרקים הבאים בבלוג שאכתוב כאן בשוונג אחת לחודש אתייחס בין היתר לנושאים הבאים: כיצד מתכוננים למרוץ שהוא לפי זמן ולא מרחק, שילוב הליכה וריצה במרוצים ארוכים במיוחד, אימונים לדוגמה ועוד. מוזמנים כמו תמיד לשאול אותי שאלות כאן למטה בתגובות.


0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עינת הגיב:

    הי אריאל ובהצלחה,
    אני אשמח אם תשתף בשגרת התזונה שלך במהלך התקופה, בזמן האימונים ובתחרות עצמה.

    תודה ובהצלחה !

    1. אריאל הגיב:

      הי עינת
      תודה רבה
      בהחלט אשתף
      בינתיים את מוזמנת לקרוא את הפוסטים הקודמים שכתבתי בנושא התזונה שלי בבלוגים של ההכנות לספרטתלון וברלין. יש לפחות שלושה כאלו.

      אריאל

  • Ariel הגיב:

    Hi Ariel
    How can I contact you to ask you few questions ?

    1. אריאל הגיב:

      Hi.
      The best way is to ask here so that everyone will be able to see both the questions and the answers. You can also send me an email to [email protected]

      Ariel

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אל תוותרו לעולם. הפסד או דחייה הם רק הצעד הראשון בדרך להצלחה". ג'ים ולואנו



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

פרוייקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
פרוייקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
02:13
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='12'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.