רון דרמון: "הבנתי שאני מסוגל להרבה יותר, וזה נתן לי טעם של עוד"

רגע לפני שהוא מזנק לתחרות בסבב הטריאתלון העולמי בקייפטאון, תפסנו את רון דרמון לשיחה כדי להבין מה בדיוק צריך לקרות כדי שהוא יעמוד בקריטריון לריו 2016 ויהפוך לטריאתלט האולימפי הישראלי הראשון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רון דרמון טריאתלט ישראלי

זו התקופה הכי סוערת בקרב הספורטאים האולימפיים. החודשים אפריל-מאי בשנה האולימפית הם החודשים שבהם רוב הספורטאים ידעו אם הם מגשימים את החלום או לא. רבים מהם נהנים מהליווי והתמיכה של אנשי מקצוע שמלווים אותם, יש כאלה שאפילו יזכו לעידוד של קהל ביתי. ויש כאלה שמנסים בשקט בשקט והרחק מכאן לעשות היסטוריה. אחד מהם הוא רון דרמון, בעוד שלושה שבועות וחצי ידע יחד עם כולנו אם הוא הטריאתלט הישראלי הראשון במשחקים האולימפיים. בינתיים זה נראה טוב, אבל הדרך עוד ארוכה.

רון דרמון טריאתלט ישראלי

בינתיים זה נראה טוב, אבל הדרך עוד ארוכה. רון דרמון | צילום: באדיבות רון דרמון

נתן פייט צמוד בריצה מול מריו מולה

נתחיל בלעשות סדר בקריטריון האולימפי הדי מסובך שיש בטריאתלון. כדי להגיע למשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו, דרמון צריך לעמוד בקריטריון בינלאומי וישראלי. הקריטריון הישראלי אומר שהוא צריך להיות מדורג במקום ה-55 בדירוג האולימפי של התאחדות הטריאתלון הבינלאומית, כשאת הניקוד בדירוג הזה צוברים בתחרויות בסבב העולמי, בין אם זה סבב הטריאתלון הבינלאומי או סבב גביע העולם שם התחרויות פחות גדולות. הקריטריון הבינלאומי מקל קצת משום שהוא פותח מקום נוסף למתחרה מכל יבשת שמגיע ממדינה שהשתתפה או עדיין לא השתתפה בטריאתלון במשחקים האולימפיים, ובקריטריון הזה דרמון עומד כרגע.

עוד כתבות בנושא 
רון דרמון סיים במקום השביעי בצ'ינגדאו 
רון דרמון סיים במקום השביעי בניו פליימות' 
צפו בשחיינית זוהר שיקלר משיגה את הקריטריון לריו 2016 

ובכל זאת המטרה שלו היא להתקדם שלב אחד בדירוג ובשביל זה הוא נרשם לעוד שלוש תחרויות בינלאומיות גדולות בשלושת השבועות הקרובים: הראשונה תתקיים ביום ראשון הקרוב בקייפטאון במסגרת הסבב העולמי היוקרתי, השנייה שבועיים לאחר מכן באיטליה והשלישית כעבור שבוע נוסף ביוקוהמה שביפן. כל זה אחרי שבשבוע שעבר הוא סיים במקום השביעי בצ'ינגדאו שבסין וצבר נקודות יקרות.

"אני כרגע יושב על 2,310 נקודות בדירוג האולימפי", אומר דרמון בשיחה אישית עם שוונג מקייפטאון ומוסיף: "אני חושב ש-2,500 נקודות יבטיחו כניסה לאולימפיאדה. זאת אומרת שאני זקוק ל-200 נקודות ב-3 תחרויות. ב-3 התחרויות האחרונות השגתי 313.5 נקודות בכל אחת, אז אני מאמין שרק צריך להמשיך במה שעשיתי עד עכשיו וזה יספיק".

על פניו זה נראה טוב, אבל צריך לזכור ששתיים מבין 3 התחרויות הקרובות של דרמון יהיו במסגרת הסבב הגדול יותר, עם השמות הכי נוצצים בטריאתלון. בקייפטאון למשל יתחרו לצדו האחים אליסטר וג'ונתן בראונלי מבריטניה, כמו גם מריו מולה הספרדי שמוביל בסבב. אמנם כל 50 המסיימים הראשונים צוברים ניקוד, אבל במקומות הנמוכים יותר הניקוד זניח יחסית, כך שדרמון יצטרך לבנות על טופ 10 בתחרות באיטליה, או על מיקומים מרשימים שהוא טרם השיג בסבב הטריאתלון העולמי. מצד שני, הוא כבר הוכיח שהוא קפץ מדרגה בצורה רצינית השנה כשבאחת התחרויות הוא גם נתן פייט צמוד בריצה למריו מולה עצמו לפני שסיים בסופו של דבר שביעי.

"מתחרה במטרה לנצח"

"האמת היא שאני לא נוטה ממש להסתכל על רשימות המתחרים כיוון שאי אפשר לחזות מה יהיה בתחרות. אני מעדיף לזנק למים ולראות לאן דברים מתפתחים משם", אומר דרמון שנראה השנה הרבה יותר טוב, אחרי שבשנה שעברה כל התכניות התפספסו לו בגלל נפילה מהאופניים בתחרות בניו זילנד, שהובילה לניתוח והשבתה למספר חודשים. "אני חושב שכל עוד אני מתחרה במטרה לנצח ובלי לשים לעצמי מטרה ספציפית של מיקום אז זה אפשרי. בכל התחרויות האחרונות לקחתי שליטה והתחריתי לפי הנקודות שבהן אני חזק, לא נתתי לאף אחד להכתיב לי את התחרות וזה מה שעשה את ההבדל. אני בא בדיוק עם אותה גישה גם לקייפטאון", מסביר דרמון, שמתייחס להבדל בין השנה הנוכחית לשנה שעברה: "אני חושב שהשנה שעברה לימדה אותי הרבה, לא היה לי פשוט לחזור לעצמי אחרי הנפילה והניתוח וברגע שהפסקתי לנסות לרדוף אחרי הניקוד והתוצאות וחזרתי להתפקס על עצמי דברים התחילו להתחבר. במולולאבה (תחרות באוסטרליה בה דרמון סיים השנה שביעי והיה קרוב לפודיום – ד"ב) לפני התחרות השתעשעתי עם המאמן שלי ואמרתי שאני ארוץ עם מריו מולה קילומטר אחד, רק אחרי התחרות הבנתי שאני מסוגל להרבה יותר מזה, וזה נתן לי טעם של עוד לתחרויות הקרובות".

רון דרמון טריאתלט ישראלי מאחורי טריאתלט ניו זילנדי

לא ממש מתעניין במתחרים שלו. רון דרמון (מאחורה) | צילום: באדיבות רון דרמון

עם הטעם הזה של העוד יצא דרמון למסע המשמעותי של קריירת הטריאתלון שלו. אחרי סבב התחרויות באוקיאניה הוא סיפק את הסחורה גם עם המקום השביעי בסין, שם הוא נפרד ממאמנו האוסטרלי והמשיך עם הפסיכולוג הצמוד שלו למסע של 40 שעות בגלל טיסות שנדחו אל דרום אפריקה ואל טריאתלון מיוחד במינו שיוזנק במזג אוויר קריר ביום ראשון הקרוב בשעה 16:30 שעון מקומי (17:30 שעון ישראל). "את העונה תיכננו לפי כמה ניקוד אצטרך בהשערה כדי להגיע לרשימה האולימפית. אני אישית התמקדתי בכל תחרות בנפרד אבל אחרי השנה שעברה לא נותרה לי יותר מדי ברירה מבחינת בחירת התחרויות שלי עד סיום התקופה האולימפית אז אני חייב לעשות את כולן. המסע קצת מטורף ועשיתי הכנה מאוד טובה בחורף שהיה הקיץ האוסטרלי. אז אני גם דואג להתאושש כמה שיותר טוב בין תחרות לתחרות ולא מתאמן חזק בתקופה הזו. אף פעם לא עשיתי סבב כזה של תחרויות, אבל בינתיים הגוף שלי עומד בזה כמו שצריך", מספר דרמון.

בנוסף לפסיכולוג הספורט דניאל קסל שמצטרף אליו בקייפטאון, דרמון מתכונן לתחרות יחד עם חברו מברבדוס ג'ייסון וילסון שעשה איתו את הדרך הארוכה בשנים האחרונות שהחלה בפרויקט פיתוח של טריאתלטים מוכשרים מטעם ההתאחדות הבינלאומית שכלל אימונים ומגורים באוסטרליה, שם הוא נשאר להתאמן לפחות בעונת הקיץ מדי שנה עד היום. חוץ מזה דרמון כבר מרגיש בקייפטאון את האווירה לקראת התחרות, כשצמרת הטריאתלטים העולמית נפגשת וכולם מתאמנים יחדיו. הוא דווקא נהנה ממזג האוויר הקריר בדרום אפריקה, מצפה למים קרים בים והמחשבות על ההצלחה קוטעות אפילו את המחשבות על החג שכולנו נערכים אליו. בדרך כלל ספורטאים ישראלים בגולה תמיד מוצאים מקום חם לעשות בו סדר פסח, אבל לוח הזמנים של דרמון לא יאפשר זאת בסוף השבוע הקרוב. "בזמן הסדר אני אהיה בתדרוך החובה למתחרים, ולאחר מכן אנחנו מחויבים להיות נוכחים גם בארוחת הערב".

רון דרמון טריאתלט ישראלי

יעשה לנו חג? רון דרמון | צילום: באדיבות רון דרמון

אין ספק שהאווירה החגיגית ביותר שהוא ירגיש תהיה מיקום טוב בקייפטאון, שיספק ניקוד חשוב להמשך הדרך הקצרה שנותרה לו. ציבור הטריאתלטים בארץ יעקוב אחריו ביום ראשון כדי למצוא עוד סיבה לחגוג, לא רק את ההצלחה האישית של הטריאתלט הישראלי הטוב ביותר, אלא את האפשרות להפריח את הענף המופלא הזה, שעדיין רחוק מאוד ממיצוי הפוטנציאל שלו בארץ. טריאתלט אולימפי ישראלי בהחלט יכול לתרום לשינוי כזה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג