יוצאים מהקופסה: 10 מרתונים בחו"ל שאולי אתם לא מכירים

כבר עשיתם את מרתון פאריס, רומא וברצלונה? אולי אתם פשוט מחפשים משהו קטן אבל עם אווירה אירופאית? או שבכלל חשקה נפשכם במרתון אקזוטי במזרח באביב הקרוב. המדריך האלטרנטיבי למרתונים שכנראה לא חשבתם עליהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון שטוקהולם
מרתון שטוקהולם

באביב מתקיימים כמה מהמרתונים הגדולים שכולם מכירים וחלק נכבד מהמרתוניסטים הישראלים מכירים גם מקרוב. מדובר במרתונים של פריז, רומא, ברצלונה, וגם רוטרדאם, וינה ופראג שהצטרפה לאחרונה לרשימת היעדים החמים עבור מרתוניסטים ישראלים, שמחפשים עיר אטרקטיבית עם מסלול שטוח. מצד שני, יש רצים רבים שמחפשים יעדים אחרים.

הדבוקה במרתון טבריה 2015

מרתון טבריה מאחורינו ומרתוני האביב לפנינו. מרתון טבריה | צילום: עופר ביידה

חלקם כבר סימנו וי על הערים שהוזכרו כאן, חלקם מעדיפים לבקר שם כתיירים בלבד, ויש גם כאלה שמעדיפים מרתונים פחות המוניים ואפשר להבין אותם. לצורך העניין, ריכזנו עבורכם 10 יעדים באירופה וגם מחוצה לה, שלא בטוח שחשבתם עליהם כיעדי המרתון הבאים שלכם. בשביל זה אנחנו כאן, לעזור לכם לחשוב מחוץ לקופסה.

1. מרתון 261 – מרתון הנשים במיורקה 

מתקיים: בחודש מארס כל שנה

עלות הרשמה: 60 יורו

עיר: פלמה דה מיורקה (ספרד)

למי שמחפש, או יותר נכון למי שמחפשת מרתון בחו"ל עם קונספט – זה הדבר. אידיאלי לטיול פלוס מרתון של חבורת נשים שרוצות לחגוג את היותן נשים שרצות מרתון. הסיפור מאחורי השם של המרתון הזה הוא מיוחד מאוד. 261 היה מספר החזה של קתרין סוויצר, האשה שב-1967 "התפלחה" למרתון בוסטון שבו הורשו להשתתף גברים בלבד, ונרדפה על ידי מארגן המרוץ שניסה לקחת ממנה את מספר החזה. כיום סוויצר נותנת חסות למרוץ הזה, שמיועד מן הסתם לנשים.

המסלול הוא שטוח ומהיר, מזג האוויר צפוי להיות נוח, האנרגיה הנשית צריכה להיות מאוד מיוחדת כיאה למרוץ נשים והחסרון היחיד הוא שהמסלולו בחלקו חוזר על עצמו במספר הקפות.

2. מרתון בלגרד 

מתקיים: בחודש אפריל כל שנה

עלות הרשמה: 30 יורו (עד סוף ינואר)

עיר: בלגרד (סרביה)

בעיה שכיחה שתיירי המרתון נתקלים בה היא תשישות ביום המרתון כתוצאה משוטטות ארוכה בעיר ביום שלפני. זה בדרך כלל מה שקורה בפריז או ברומא, אז למה לא לנצל את ריצת המרתון כדי לבקר בערים שנחשבות לפחות אטרקטיביות ולגלות אותן דרך הריצה?

מרתון בלגרד הוא דווקא מרוץ ותיק, שלא התקיים באופן רציף בעידן המודרני בגלל המלחמה. גם מי שיצא לו להשתתף במרתון הזה לפני מספר שנים דיווח (לפי ביקורות גולשים ברשת) על ניסיון נחמד אבל על מרתון שרחוק מסטנדרטים מערב אירופאים. עם זאת, בבלגרד מבינים את החשיבות של מרתון גדול ורציני וכן רוצים לעשות צעדים במטרה להתקרב למערב אירופה. זו הסיבה שהסרבים מכנים את מרתון בלגרד "אירוע הספורט הגדול במדינה" ומשנה לשנה נעשים מאמצים לשפר אותו, כשגם רצים מהירים מאפריקה מוזמנים כדי לשפר את שיאי המסלול, שהוא שטוח ומהיר. מה שעוד יפה במרתון הזה, הוא עירוני לגמרי ועובר בכל המקומות המשמעותיים בעיר כך שזו הדרך הטובה ביותר לטייל בה. חווית של מרתון מהשורה הראשונה בעולם לא תמצאו כאן, אבל כן תוכלו לבנות על טיול יפה ואולי גם על שיא אישי.

3. מרתון האנובר 

מתקיים: בחודש אפריל כל שנה

עלות הרשמה: 55 יורו

עיר: האנובר (גרמניה)

גרמניה היא ככל הנראה מדינת המרתונים באירופה ובעונות המרתון רק תזרקו מטבע ותמצאו מרוץ. כשמדובר במרתונים בגרמניה אי אפשר שלא לציין את הסדר המופתי שכל כך מאפיין את העם הזה, וכשהסדר הזה בא לידי ביטוי במרתון שנסעתם במיוחד כדי להשתתף בו, כנראה שתצאו מרוצים. אז ביחס למרתונים כמו ברלין וגם המבורג או פרנקפורט, מדובר במרוץ קטן יחסית עם כמות משתתפים של כ-2,500 במרתון וכ-5,000 בחצי המרחק.

אז דווקא עבור מי שמחפש מרתון פחות צפוף אבל עם אווירה אירופאית חמה, האנובר זה גן עדן. ביום נעים יהיו שם ככל הנראה 100 אלף איש שיעודדו לצדי הדרך. חוץ מזה, המסלול בהאנובר הוא שטוח ומהיר, על אף שיש בו לא מעט פניות. משהו שאפשר להגדיר כחסרון זו העובדה שבחלק מהקטעים במסלול רצי המרתון נפגשים עם רצי החצי, אבל זה קורה גם אצלנו בתל אביב.

4. מרתון אורלן בורשה 

מתקיים: בחודש אפריל כל שנה

עלות הרשמה: 21 יורו

עיר: ורשה (פולין)

אז איך שלא נסתכל על זה, מבחינה סטטיסטית אנחנו הישראלים מבקרים בפולין בעיקר כדי ללמוד על ההיסטוריה שלנו ושוהים שם בסיטואציה לא הכי נעימה. אבל בבדיקה המקיפה הזאת שאנחנו עורכים על המרתונים האביביים, נראה שורשה היא המפתיעה הגדולה. המרתון בבירת פולין עבר שדרוג רציני ובמהדורה הקודמת שלו ב-2014 הוא זכה לשבחים גדולים על ידי עיתונאים ובלוגרים מכל העולם.

אז מה יש לנו שם? מסלול שטוח ומהיר, כ-7,000 רצים במרתון המלא, מדווחים על ארגון מופתי ועל אפס חוסרים לרצים, אקספו מרהיב, קו התחלה וקו סיום באותו האזור, בסמוך לאצטדיון הכדורגל החדש שנבנה עבור טורניר יורו 2012, מסלול שטוח ומהיר (שיא מסלול 2:06.55 שעות) שכמו בלגרד גם יעשה לכם היכרות עם כל מה שהיסטורי ואטרקטיבי בעיר ורשה. אז ממה שעצם צריך לחשוש? שתישארו שם לבד בקור?

5. מרתון אנטוורפן

מתקיים: בחודש אפריל כל שנה

עלות הרשמה: 55 יורו

עיר: אנטוורפן (בלגיה)

מי שמבקר בבלגיה מבין שבמקרים רבים זו מדינה מפוספסת, הרבה אנשים "מתקבעים" על צרפת והולנד שמסביב אבל גם בלגיה היא אטרקטיבית ועל אחת כמה וכמה העיר אנטוורפן, שאם תשאלו כל ישראלי שחי בבלגיה הוא יגיד לכם שזו העיר מספר 1. היא יפה, היא מצוינת לשופינג, היא שטוחה עבור המרתוניסטים וגם יש בה קהילה יהודית גדולה עבור רצים מסורתיים שירצו לעשות שבת לפני אותו יום ראשון של המרתון.

בלגיה היא כמובן אחת מארצות השפלה וכך גם המרתון של אנטוורפן. הוא שטוח ומהיר והוא גם יחסית קטן. האירוע עצמו הוא ענק, אבל רוב הרצים שיגיעו לאנטוורפן ביום הזה ישתתפו במרוץ ל-10 מייל (16 קילומטר), בעוד שלמרתון עצמו נרשמים אלפים בודדים בלבד. מדובר במרתון מאוד מומלץ עבור מי שרוצה לקבוע שיא אישי.

6. מרתון דיסלדורף 

מתקיים: בחודש אפריל כל שנה

עלות הרשמה: 72 יורו

עיר: דיסלדורף (גרמניה)

הנה סיבה מצוינת לגלות את אחת הערים היותר אטרקטיביות בגרמניה. את הסדר המופתי של הגרמנים כבר הזכרנו מקודם, אז כמובן שזה גם חל על מרתון דיסלדורף, שהוא קצת יותר גדול ממרתון האנובר שהוזכר כאן עם כמות משתתפים של כ-3,000 במרחק המלא.

היתרונות הן שמזג האוויר צפוי להיות נוח, רצים בעיר יפהפיה ועל גדות נהר הריין שזה מאוד אטרקטיבי ובנוסף להכל המסלול שטוח ומהיר. החסרונות – מבצעים שתי הקפות של חצי מרתון (למרות שיש כאלה שדווקא יראו בזה יתרון), אין ארוחת פסטה מסורתית ומי שחושק בחולצת המרוץ יצטרך לרכוש אותה בתוספת תשלום. מצד שני הקהל הגרמני נמצא שם כדי לקרוא לכם בשמכם. רצים רבים שהשתתפו במרתון הזה שיבחו אותו ברשת וממליצים עליו בחום.

7. מרתון זלצבורג 

מתקיים: בחודש מאי כל שנה

עלות הרשמה: 50 יורו

עיר: זלצבורג (אוסטריה)

הרבה מטיילים יגידו לכם שזלצבורג היא אחת הערים הקטנות היותר יפות באירופה, ויהיה קשה להתווכח אתם. אז למה לא לרוץ מיד לזלצבורג? אחרי הכל מזג האוויר צפוי להאיר פנים וקצת גשם לא יהרוג אף אחד. אולי בגלל שמרתוניסטים רבים שרוצים את אוסטריה כבר מעדיפים לנסוע למרתון וינה ההמוני באמצע אפריל. סיבה נוספת היא שמרתון זלצבורג שלעומת וינה הוא "מרוץ בוטיק" הוא למעשה מסלול בן שתי הקפות, שבחלקים גדולים שלו יוצא מתוך העיר אל היערות שבאזור. מצד שני, הוא גם עובר בכל הארמונות והמבנים היפהפיים שהעיר מציעה.

לא פחות חשוב, בגלל שמדובר במרוץ קטן האווירה היא מאוד חמימה, תושבי העיר יוצאים לרחובות כדי לעודד ולעזור והמשתתפים שמגיעים ממדינות רבות בעולם (כי מי לא רוצה לראות את הבית של מוצרט) נהנים ממסלול שטוח ומהיר שמאפשר גם קביעת שיאים אישיים.

8. מרתון שטוקהולם 

עלות הרשמה: 108 יורו

עיר: שטוקהולם (שבדיה)

נראה שהסיבה היחידה שלא לנסוע למרתון הזה היא יוקר. גם של ההשתתפות במרתון, גם של הטיסות לשבדיה (אין טיסות ישירות) וגם של השהות שם. אם נשים לרגע את כל זה בצד, נקבל מרתון שיכול להיות מושלם אם רק נופלים על יום טוב מבחינת מזג אוויר ויש סיכוי טוב שזה יקרה בבירת שבדיה בסוף מאי.

מרתון שטוקהולם הוא ללא ספק אחד היפים באירופה, מכיוון שהוא מתקיים באחת מערי הבירה היפות ביבשת והמסלול עובר ברובו בתוך תחומי העיר. עוברים דרך ארמון המלוכה, הפרלמנט, בניין העירייה, כל המבנים המרכזיים של שבדיה וגם הרחובות המרכזיים של העיר. כ-20 אלף רצים צפויים להשתתף בגרסה של 2015, והמסלול הוא שטוח ומהיר כי כל העיר הזאת נמצאת למעשה על הים ובנויה על מספר איים המחוברים זה לזה. עבור מי שהפך את המרתונים בחו"ל לתחביב, עושה רושם שזה מרתון חובה. לכל האחרים, מדובר בתענוג יקר אבל שווה ואפשר לבנות גם שם על שיא אישי.

9. מרתון פוקט 

עלות הרשמה: 77.5 יורו

עיר: פוקט (תאילנד)

לתאילנד אנחנו נוסעים בדרך כלל כדי לנוח, להתפנק ולקבל מסז'. אז יש כאלה שמגיעים לשם כדי לסבול, להזיע, אבל עדיין אפשר לקבל מסז'. מרתון פוקט הוא די מבוקש בקרב התיירים המערביים הפוקדים את תאילנד, והוא גודל משנה לשנה, לכן המארגנים גם מרשים לעצמם לגבות מחיר מופרז יחסית למחיר המחייה בתאילנד.

זה מסלול שטוח, והזדמנות מצוינת להכיר את האי מקרוב. מצד שני, אל תבנו על שיא אישי במרתון פוקט. מאחר ואפשר לצפות מראש שהלחות במרתון הזה היא גבוהה מאוד, הזינוק הוא כבר בשעה 4:30 לפנות בוקר. מי שרץ מרתון ביותר משלוש שעות, שלא נדבר על חמש שעות – יזיע מאוד בסוף הדרך שלו. מצד שני, מרתוניסטים רבים אוהבים לסבול וזה לא מה שמפחיד אותם. אם נספר לכם שתיירי מרתון ברשת מדווחים על מרתון מתוקתק ומאורגן להפליא, ונוסיף שזו הזדמנות מצוינת לרוץ מרתון ולהישאר לאחר מכן לפינוק של שבועיים בחוף תאילנדי – לא תשקלו את זה?

10. מרתון מפלי ויקטוריה

מתקיים: בחודש יוני כל שנה

עלות הרשמה: 30 יורו

אזור: מפלי ויקטוריה (זימבבואה וזמביה)

מי שרוצה לשלב מרתון עם טיול מעניין במקום מאוד מתויר באפריקה, יכול ללכת על האופציה הזאת. אחרי הכל, אף אחד מאיתנו לא קופץ עד לדרומהשל היבשת השחורה לסוף שבוע כפי שאנחנו עושים באירופה. מצד שני, זו הזדמנות פז לרוץ מרתון לא שגרתי, במקום יפהפה כשהמסלול חוצה את מפלי ויקטוריה דרך שני הפארקים הלאומיים שמסביב – האחד בזמביה והשני בזימבבואה.

חסרונות – קודם כל מדובר במרתון קטן מאוד עם כמה מאות משתתפים מדי שנה כך שתוכלו למצוא את עצמכם לבד במסלול. בנוסף, תיירי מרתון ברשת דיווחו שהמסלול אמנםמרהיב ביופיו, אבל רק בחצי הראשון שלו בעוד שהחצי השני הוא די משעמם לפי דיווחים שונים שנכתבו. בכל מקרה, תודו שזו בהחלט הצעה מעניינת מה גם שלא מדובר בסוף העולם. לזימבבואה אפשר להגיע בטיסת המשך מיוהנסבורג שבדרום אפריקה ולהפוך את כל הנסיעה הזאת לטיול ספארי אחד גדול.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלי הגיב:

    תיקון קטן:
    דווקא יש טיסות ישירות לשטקוהולם, עם חברת נורווג'יאן.
    אם מזמינים עכשיו זה זול מאוד, כ- 90 יורו לכיוון.

  • תומר הגיב:

    מרתון שטוקהולם ממש לא שטוח ולא מהיר. בקמ ה33 יש גשר עם שיפוע נוראי ובין שני הסיבובים יש אי עם הרבה עליות בתנאי שטח. חוץ מזה אחלה מרתון עם נוף (טבע+מבנים+נשים) מרשים מאד 🙂

    1. אבזם הגיב:

      נשים זה הרי מה שהכי חשוב. חבל שאין מרתון בתימן. לפחות יש לנו את ראש העין.

  • אהוד הגיב:

    גם מרתון וינה הוא 2 הקפות

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג