סיכום שנה בטריאתלון בישראל. מה היה שם?

רוב התחרויות שהיו אמורות להתקיים במרחק האולימפי בוטלו והמשחקים האולימפיים נדחו. ועדיין זו היתה עונה מצוינת לשחר שגיב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הטריאתלון הישראלי קיווה ש-2020 תהיה אחת השנים הגדולות שלו. שחר שגיב תפס מקום מצוין בדירוג האולימפי לקראת משחקי טוקיו 2020 וגם אחיו הצעיר רן שגיב שמר על סיכוי להגיע לשם, אלא שהעונה בסבבים הבינלאומיים בקושי נפתחה ואז הגיעה הקורונה. ובכל זאת, קרו כמה דברים השנה גם בארץ וגם בתחרויות בחו"ל בהן השתתפו ישראלים.

למרות הכל, עונה מוצלחת מאוד שלו. שחר שגיב | צילום: מיטל חיימוביץ'

כמו בכל שנה אזרחית חדשה, האירוע הראשון המשמעותי שקשור לטריאתלון ולישראל היה בתחום המרחקים הארוכים של הטריאתלון – הישראמן. השנה כיבדה בנוכחותה את התחרות ניקולה ספיריג השוויצרית, האלופה האולימפית בטריאתלון מ-2012, שניצחה בקלות במקצה חצי המרחק לנשים ולמעשה רק שלושה גברים הקדימו אותה.

בתחרות למרחק המלא שהיא למעשה אליפות ישראל בטריאתלון למרחק איש ברזל, ניצח עמרי גזית שסיים בזמן של 9:47:27 שע', התוצאה הטובה ביותר של ישראלי על המסלול המפרך של הישראמן. הוא הקדים ביותר משמונה דקות את דן אלתרמן. אנטונינה רזניקוב ניצחה בפעם השלישית ברציפות בין הנשים.

הופעה מרשימה מאוד בישראמן. עמרי גזית | צילום: Larry rosa

בגזרת הטריאתלטים הישראלים המובילים שמתחרים במרחק האולימפי, שחר שגיב לא הספיק לפתוח את העונה ועם ההודעה על הסגר בארץ הוא בכלל היה בדרך לאימונים ותחרות בארצות הברית, מה שבסוף לא קרה. רן שגיב הספיק להתחרות פעם אחת במסגרת הגביע העולמי במולאלובה שבאוסטרליה, תחרות שבה הוא התרסק בשלב הרכיבה ונפצע.

עונת התחרויות חודשה בספטמבר. שחר שגיב יצא להמבורג כדי להשתתף בתחרות השנתית בסבב העולמי שהפכה לאליפות העולם (המרחק היה ספרינט) וסיים במקום ה-16 כשאחיו רן פרש במהלך הרכיבה.

אחרי עוד שתי תחרויות בצ'כיה ובאיטליה, שחר שגיב סיים את השנה האזרחית בתחרות בסבב גביע העולם בולנסיה שבספרד, שם רשם את אחד מהישגיו הטובים בקריירה מול רוב הטריאתלטים הבכירים בעולם וסיים במקום השישי. בזכות ההישג הזה הוא סיים את 2020 כשהוא במקום ה-12 בדירוג העולמי של התאחדות הטריאתלון הבינלאומית.

סיים את העונה עם טעם טוב. רן שגיב | צילום: שמי שגיב

וכאן בארץ, הצליחו לקיים בתחילת דצמבר באשקלון את אליפות ישראל למרחק מיני-ספרינט. רן שגיב שפרש בכמה תחרויות בהן השתתף בחו"ל ניצח בין הגברים והקדים את איתמר לבנון ורועי זוארץ. זה היה למעשה שיחזור של הפודיום מטריאתלון אשקלון שהתקיים חצי שנה לפני כן (מרחק ספרינט) בין הסגר הראשון לשני. אביב לוי ניצחה בין הנשים והקדימה את איה אביגד ורוני כהן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג