סיכום קטע 21 בג'ירו ד'איטליה: כריס פרום ניצח ועשה היסטוריה

שעת הסיכומים הגיעה: מה היה בקטע האחרון של המרוץ, מה היו הדברים הבולטים לאורך כל הקטעים, מה עשתה "סייקלינג אקדמי" וכמובן המנצח הגדול של הג'ירו, כריס פרום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Foto Gian Mattia D'Alberto - LaPresse 27/05/2018 ROMA (Italia) Sport Ciclismo Giro d'Italia 2018 - edizione 101- tappa 21 ROMA - ROMA Nella foto: Photo Gian Mattia D'Alberto - LaPresse 2018-05-27 ROMA (Italy) Sport Cycling Giro d'Italia 2018 - 101th edition - stage 21 ROMA - ROMA In the pic:

לערוץ הג'ירו ד'איטליה בשוונג

היה גם מרוץ בקטע 21 אבל הוא היה חלק מהצגה קצת מוזרה וחריגה כאשר הרוכבים המובילים בראשות דומולאן ופרום ביקשו מהשופטים וקיבלו מרוץ נייטרלי ללא חשיבות לזמן הסיום בקטע. לטענת הרוכבים, המסלול רווי הפניות ודרכי הפאבה במרכז העיר רומא היה מסוכן מדי.

קטע 21 של המרוץ

אומרים שרומא לא נבנתה ביום אחד. בירת איטליה בנויה על שבע גבעות והצופים בקטע יכלו ליהנות ממבנים היסטוריים ורחובות עתיקים בזמן שהרוכבים עשו את דרכם בפעם האחרונה לקו הסיום. המסלול בקטע 21 היה באורך 115 ק"מ כלל 10 הקפות שטוחות למדי במרכז העיר באורך של 11.5 ק״מ כל אחת.

טיבו פינו (FDJ-Groupama) לא זינק ליום האחרון במרוץ, אכזבה ענקית לצרפתי שלפני קטע 20 המכריע היה בעמדה לפודיום כללי במקום השלישי ולאחריו יצא מהתמונה לחלוטין עם התפרקות מוחלטת בעליות ואבדן המיקום היוקרתי, כאשר הוא סיים את הקטע באפיסת כוחות ונשלח להשגחה לילית בבית חולים מקומי.

קטע הסיום של גראנד טור הוא תמיד חגיגה ונהוג שהמנצח מרים כוסית שמפנייה תוך כדי רכיבה מנהלתית ונינוחה בקילומטרים הראשונים בזמן שהוא זוכה לאהדת הקהל.

מה שחריג מהנורמה קרה בהמשך כאשר פרום ודומולאן נראו משוחחים ביניהם ואז עם צוות השיפוט של התחרות להעביר את המסר שמבחינת הרוכבים המובילים, המסלול ברחובות רומא העתיקה שכלל קטעי פאבה ופניות רבות הוא מסוכן מדי לקצב תחרות.

בסיכום עם השופטים הוחלט לבסוף שהמרוץ ינוטרל חלקית, לא ימדד זמן בקו הסיום וכל תוצאות הדירוג הכללי שהיו עד לקטע האחרון יישארו כפי שהן כאשר יינתן רק ניקוד למנצח בקטע. לאחר 3 הקפות בקצב נינוח וכשהצדדים מסכימים, מספר רוכבים החליטו לתקוף והמרוץ התעורר לחיים.

בריחה גדולה יחסית נוצרה עם הפרש קטן על הפלוטון, הקבוצות עם הספרינטרים המובילים בראשות קוויקסטפ שמרו על קצב קבוע גבוה. מאחורה נוצר גרופטו גדול של הרוכבים המובילים בדירוג הכללי וחברי הקבוצה שלהם שפשוט שמרו על קצב רגוע מספר דקות אחרי ההתחרשות המעניינת מקדימה.  שני רוכבים עבדו חזק מקדימה בבריחה- קוזנצוב מקבוצת קאטושה שלא השיגה ניצחון בג׳ירו הנוכחי ויול ינסן מ-מיצ׳לטון-סקוט.

הפלוטון בהובלת קוויקסטפ תפס את ינסן, הרוכב האחרון מהבריחה, קצת לפני קו הזינוק/סיום, הפעמון הגואל שהודיע לרוכבים כי זאת ההקפה האחרונה צלצל ומיד אחריו יצאה שוב התקפה חזקה של מספר רוכבים על אבני הפאבה המטלטלות. נפתח פער קטן של כמה שניות לארבעת הרוכבים בקבוצת הבריחה שכללה את ראיין מולן (טרק-סגפרדו גם הם ללא נצחון בג׳ירו) אך 3.7 ק״מ לסיום גם היא נסגרה על ידי רוכבי בורה שעבדו עבור הספרינטר סאם בנט.

קילומטר לסיום, הרכבת הכחולה של ויויאני בהובלת שטיבר הובילה בקצה מסחרר, ויויאני שמר על המיקום שלו כאשר הוא נאבק עם בונפציו ויצא לספרינט מוקדם יחסית. סאם בנט ישב על הגלגל של ויויאני והצליח להוכיח שיש לו את המהירות עם קיק חזק ב-50 המטרים האחרונים, כשהוא עקף את האיטלקי בדרך לניצחון שלישי שלו בג׳ירו ובכלל בגראנד טור. ג׳יין פייר-דרוקר מ-BMC סיים במקום השלישי בספרינט וסגר את הפודיום של היום האחרון.

יופי של סיום. סם בנט | צילום: D'Alberto / Ferrari / Paolone / Alpozzi

 ההפתעה, היכולת המרשימה והנפילה

סיימון ייטס הבריטי (Mitchelton-Scott) הוא כנראה תגלית התחרות, וגם המאוכזב הגדול ביותר. ייטס ניצח 3 קטעים והוביל את המרוץ בחולצה הוורודה 13 קטעים ברצף בצורה מרשימה, עד ההתפרקות הגדולה שלו בקטע 19 ואבדן זמן רב בשני הקטעים האחרונים. הוא סיים רק במקום ה-21 בדירוג הכללי במרחק של שעה ו-15 דקות מכריס פרום.

חולצות המובילים

כריס פרום עושה היסטוריה כפולה ומשולשת. פרום הוא הבריטי הראשון שזוכה בטור האיטלקי, הוא מצטרף לרשימה הסופר אקסקלוסיבית שכוללת את אדי מרקס וברנאר הינו. אלה רוכבים שניצחו את שלושת הגראנד טורים, טור דה פראנס-וואלטה אספניה-ג׳ירו ד׳איטליה, ברצף. פרום הוא גם הרוכב הראשון מאז פנטאני ב-1998 שמנצח בג׳ירו וזוכה גם בחולצה הוורודה וגם בחולצת ניקוד ההרים הכחולה. מנצח השנה שעברה טום דומולאן נאלץ להסתפק במקום השני, 46 שניות מאחורי פרום, כאשר הוא מציג רכיבה שקולה ויציבה לאורך כל הקטעים מהניצחון בנג״ש בירושלים ועד הטיול ברומא.

גם חולצה ורודה וגם מלך ההרים. כריס פרום | צילום: LaPresse – D'Alberto / Ferrari / Paolone / Alpozzi

מיגל אנחל לופז מאסטנה סיים במקום השלישי בדירוג הכללי, ניצח בתחרות הרוכב הצעיר הטוב ביותר (מתחת לגיל 25) וזכה בחולצה הלבנה (בלאנקו). הישג מצוין לקולומביאני שניהל מאבק צמוד עם דרום אמריקאי אחר, ריצ׳רד קראפז מאקוודור (מוביסטאר) שסיים אחריו במקום הרביעי בהפרש של 47 שניות.

אליה ויויאני מקוויקסטפ הוא מנצח החולצה הסגולה (צ׳יקלמין) של הספרינטר המצטיין אחרי שניצח 4 קטעים בג׳ירו, זהו מאזן הניצחונות הטוב ביותר בג'ירו מאז מארק קאבנדיש ב-2013. הניצחון המרשים שלו בקטע 17 הגשום הבטיח לו מעשית את החולצה.

הקבוצות האיטלקיות הקטנות לא יצאו בלי הישגים. מרקו פראפורטי מאנדרוני זכה בתחרות ״פוגה-פינארלו״ של הרוכב שבילה הכי הרבה קילומטרים מצטברים בבריחות לאורך התחרות, 640 קילומטרים בסך הכל.

חבר קבוצתו דוידה בלריני הוא הרוכב הכי התקפי במירוץ בשקלול כמות הבריחות שיצאה אליהם והניקוד שצבר בספרינטים ביניים לאורך כל התחרות.

את הג׳ירו התחילו 176 רוכבים וסיימו 149 בלבד. האחרון שבהם הוא ג׳יוספה פונזי האיטלקי (Willier Triestina-Selle Italia) עם זמן מצטבר של 5:48 שעות אחרי פרום, ובעבר היה זוכה לתואר המפוקפק של לובש החולצה השחורה.

אדם האנסן מלוטו-פיקס אול סיים את הגראנד-טור ה-20 שלו ברצף וזהו שיא של כל הזמנים עבור רוכב בודד.

קבוצת ישראל סייקלינג אקדמי עשתה היסטוריה. היא הקבוצה הישראלית המקצוענית הראשונה שמסיימת גראנד טור עם רוכב ישראלי. גיא שגיב סיים במקום ה-141, 5:15 שעות אחרי המנצח. הוא גבר על קשיים רבים בתחרות והוכיח אופי חזק. גיא ניב הרוכב הישראלי השני שהתחיל את התחרות במדי הקבוצה נאלץ לפרוש אחרי 5 קטעים בלבד בשל מחלה. הרוכב המדורג טוב ביותר של ישראל סייקלינג אקדמי בקטע האחרון ברומא היה גיום בויבון הקנדי שסיים 18 וזכור לכולנו בגלל הופעתו הלוחמנית בימים השני והשלישי בישראל.

הרוכבים הכי טובים בדירוג הכללי מהקבוצה הם בן הרמנס ורובן פלאזה שסיימו במקומות ה-45 ו-47 בהתאמה. האחרון נתן לקבוצה את הישג השיא הספורטיבי שלה עד כה עם מקום שני בקטע 18 כאשר הוא פספס ניצחון היסטורי עשרות מטרים לסיום.

מה היו שלושת הרגעים הגדולים בג'ירו ד'איטליה 2018?

1. ללא ספק הניצחון והמהפך של כריס פרום בקטע 19, בקווין סטייג׳ של המרוץ. המהלך שהתחיל בהתקפה מתוכננת של קבוצת סקיי כ-80 ק״מ לסיום בקול דה פינסטרה, ונגמר בהפרש זמן מרשים על דומולאן וקבוצת המובילים שרדפה אחריו. ייטס המוביל נשבר והפסיד את המרוץ. זה מה שהקנה לפרום את ההובלה במרוץ ובהמשך את הניצחון. למרות שנפל פעמיים בשבוע הראשון של המרוץ והציג יכולת בינונית למדי, הוא הוכיח לכל מבקריו שאף פעם לא מאוחר מדי.

התגלית והמאכזב ביחד. סיימון ייטס | צילום: LaPresse – D'Alberto / Ferrari / Paolone / Alpozzi

 2. הניצחון הכפול המרשים של קבוצת מיצ׳לטון-סקוט בקטע 6 כאשר ייטס הציג ניצוצות בסיום העלייה בהר אטנה וגישר לחברו לקבוצה צ׳אבס שהיה מקדימה בבריחה כל היום. הצמד כבש את פסגת התחרות כאשר ייטס לקח את החולצה הוורודה שהמשיכה אתו לאורך 13 הקטעים הבאים (עד ההתפרקות בקטע 19) וצ׳אבס ניצח את הקטע אך דעך בהמשך המרוץ. לרגע נראה שלקבוצה האוסטרלית החביבה יש שני אסים בשרוול לפודיום כללי בתחרות.

 3. הזינוק הגדול לנג״ש ההיסטורי בירושלים שאותו ניצח דומולאן, זוהי פעם ראשונה שגראנד טור התחיל מחוץ לאדמת אירופה ממש פה אצלנו. הרבה בזכות סילבן אדאמס, הבעלים של ישראל סייקלינג אקדמי ורן מרגליות המנהל, שחלמו והצליחו לבצע משהו שנראה כבלתי אפשרי לפני כן. שלושת הימים בישראל הרגישו ונראו כאילו יש פה תרבות ספורט ענפה כאשר כל החששות התבדו לאורך הדרך עם כמות קהל עצומה לאורך המסלול ותצוגת עידוד מרשימה ומפתיעה.

הג׳ירו הזה פתח הרבה דלתות וחשף את הקהל הרחב בישראל לעולם מרוצי האופניים, ניתן רק לקוות  שיהיה לגל הזה אפקט חיובי על הענף המקומי ובכלל כשירותי תדמיתי למדינת ישראל בעולם.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38