סיכום טריאתלון גן שמואל 2014

הים היה סוער, ובכלל, הטבע לא פינק תמיד, אבל טריאתלון גן שמואל יצא לדרך על אף זאת במזג אוויר הפכפך שהתחיל בטפטוף והסתיים בשמש שקרנית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טריאתלון גן שמואל
טריאתלון גן שמואל

כחלק מהמגמה האחרונה של ריבוי הגורמים המארגנים תחרויות טריאתלון בארץ ודילול המונופול של איגוד הטריאתלון בנושא, התקיים ביום שבת האחרון טריאתלון גן שמואל. מסורתית, הטריאתלון מאורגן מזה שנים באופן עצמאי על ידי קיבוץ גן שמואל, וכצפוי בתחרות חוץ איגודית, ההשקעה במשתתפים היתה רבה ומגוונת. בין היתר היא כללה שני ספונסרים של תוספי תזונה לספורטאים, שחילקו ביד רחבה ג'לים ומשקאות איזוטונים במסלול הריצה, פריסה מגוונת ביותר של מזון ומשקאות במספר נקודות בסיום התחרות, רישום זול יותר וכן סגירה הרמטית של כביש 2 עבור רוכבי האופניים.

לרוץ במעגל במקום הלוך ושוב

לרוץ במעגל במקום הלוך ושוב | צילומים: צביקה קופרמן

על הטבע היה למארגנים קשה יותר לשלוט. הים, שאיים לעלות ולסעור, גרם לדחייה של מועדי הזינוקים ואף כמעט וגרם לכמה מטובי הטריאתלטים לפספס את הזינוק. פרט להיותו גלי במקצת, משך הים בזרמיו לכיוונים שונים, פעם החוצה ופעם פנימה, פעם לצפון ופעם לדרום. לא עזרה צלילותו והקרקעית עטורת הסלעים שנשקפה למטה, כאשר גם הדגיגים בו נראו נסחפים אנה ואנה בזרם המשתנה.

עוד כתבות בנושא
על הקשר בין קאדנס הרכיבה ואורך הטריאתלון
ארגז כלים || האם אתם צריכים אופני טריאתלון או אופני כביש?
מבחן שוונג || שעון דופק של פולאר מדגם V800

הרכיבה על כביש החוף הפכה את התחרות הזו למושלמת לאופני הנג"ש. התוואי השטוח יחסית של הכביש ביחד עם הרוחות הדרומיות, הזכירו לכולם שכאשר קל ומהיר ברכיבה הלוך, המחיר לא יהסס להגיע בעת הרכיבה חזור, דרומה כנגד הרוח. ואכן, מראם של הטריאתלטים הטוחנים רגליהם במאמץ בדרך חזרה, יכול היה להוות סימן נוסף לרוכב צפונה, לכך שאין טעם לעלוז ולשיר כשמד המהירות עובר את 40 הקמ"ש בחצי הראשון של מסלול הרכיבה, וכשרק טפטוף עדין וקל מהשמיים מעל מסייע להקלת עומס החום.

מזג אוויר נאה וארגון מושלם
בניגוד לשנים עברו, מסלול הריצה לא התחיל והסתיים בין שבילי הקיבוץ. למרות הזוועה הכרוכה ב-5 סיבובים מתישים שהיו למקצה חצי איש הברזל, אף הוא מקצה שנוסף בשנים האחרונות לתחרויות הטריאתלון, הרי שהמארגנים השכילו לבנותו כמסלול מעגלי במקום מסלול הלוך ושוב, כך שהספרינט עשה בעצם רק הקפה אחת, האולימפי חווה כל נקודה במסלול הריצה רק פעמיים, ואנשי החצי איש ברזל לא נטחנו משיעמום, אלא שהשמש, שאולי הביאה את הפוש האחרון לפני בוא הגשם והחורף, קפחה עליהם ביתר שאת.

פוש אחרון לפני בוא הגשם

פוש אחרון לפני בוא הגשם

הים הסוער, המסלול הארוך על הכביש ומסלול הריצה המעגלי, גרמו לריווח מספק בין מתחרה למתחרה ומנעו גם דרפטינג. מזג אוויר נאה וארגון מושלם שמרו אף הם על המסורת של תחרות זו, שהיתה ונשארה אחת התחרויות היותר מהנות ומבוקשות מבין תחרויות הטריאתלון בארץ.

צילום דף הבית: באדיבות שי פיפמן


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יואל הגיב:

    כתבה קצת לא מציאותית…
    זינוקים – הודיעו שמאחרים אותם, ואז פתאום הוקדמו במעט ללא התרעה.
    דרפטינג – פלטונים נחמדים.
    ריצה – מסלול קרוב לרוכבים (ועוד משאית אחת שטרחה להיכנס למסלול) וחצי ממנו…דומה לחלוטין לשנים קודמות…
    אז זו תחרות עם אווירה מצויינת והשקעה בספורטאים, אבל עדיין תחרות שכונה, שפשוט הרבה מגיעים אליה.

    אבל כמו שכנראה הכתב רצה…להגיד שהמונופול לא אצל האיגוד…אז יופי אין מונופול, יש ארגון פחות טוב…ואין חשש שבמקרה לשוונג יש אינטרס בעניין…

    חבל שהצוות מקיבוץ גן-שמואל שמשקיע כל כך הרבה בתחרות, ובאמת נותן יופי של שירות נופל דווקא בדברים המקצועיים, עוד יותר חבל שאין מי שעוזר להם להשתפר משנה לשנה, בטח לא עם כתבה כזו.

  • עמוס הגיב:

    חבל שתמיד יש כמה ששכחו להוריד את המשקפיים השחורים כשהם מגיעים לארועים כאלו ואחרים.
    הטריאתלון הזה נחשב, ובצדק, לאחד היותר מאורגנים ומושקעים, ואולי דווקא בגלל שאינו קשור לאיגוד.
    אז לא צריך לקטול ולהשמיץ אפשר לפעמים גם לפרגן (!) בעיקר אם הפרגון מוצדק

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג