מבחן שוונג || שעון דופק של פולאר מדגם V800

מבחן שוונג לשעון הדופק החדש של פולאר. הטריאתלט יונתן מלכא יצא לבחון את השעון וחזר עם תובנות - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שעון V800 של פולאר תמונת שער
שעון V800 של פולאר תמונת שער

השעון החדש של חברת פולאר הוא הכלאה מעניינת בין שלושה מוצרים קודמים שהיו לחברה: שעון הלופ שצורתו כצמיד היושב על פרק כף היד ומשדר נתוני פעילות יומיים לסלולרי, שעון הריצה RC3 GPS, המציע טווח רחב של נתוני ריצה אך אינו עמיד במים ולכן אינו מתאים לשימוש בכל ענפי הספורט ושעון הטריאתלון RCX5 המציג נתונים ברזולוציה גבוהה אך ללא GPS מובנה בתוכו.

שעון פולאר V800

הפעלת השעון עם הזינוק לשחייה ולחיצה עליו לאחר היציאה מהמים שומרת את נתוני הקטע ומעבירה אותו למצב חילוף

לפני שנתחיל בסקירת השעון, גילוי נאות, כספורטאי וכמאמן אני משתף פעולה עם פולאר במשך שנים רבות. נכון, אני לא הכי אובייקטיבי אבל הסיבה שאני ממשיך לבחור בפולאר היא החיבור שלי למוצרים ולכן אתמקד במבחן המוצר עצמו, בעיקר ביחס למוצרי עבר של פולאר ולא בהשוואתו למותגים אחרים בשוק.

הפעלה
ההפעלה הראשונית קלה. הלווין נקלט בקלות ובמהירות ובשתי לחיצות השעון עובר למצב טריאתלון. מצב זה מחלק אוטומטית את התנהגות השעון בין הענפים השונים. כלומר, הפעלת השעון עם הזינוק לשחייה ולחיצה עליו לאחר היציאה מהמים שומרת את נתוני הקטע ומעבירה אותו למצב חילוף, לאחר ביצוע ההחלפה ויציאה לאופניים ניתן ללחוץ שנית ולקבל את זמן ההחלפה באופן מופרד מזמן המקטע. האפשרות למדוד את ההחלפות בנפרד מאפשרת לקבל נתונים מדוייקים יותר על התוצאות במקצים השונים ולנתח במדוייק את כל חלקי הפעילות. היה לי מאמן אנגלי שתמיד אמר: ״נתונים מדוייקים יותר, אימונים טובים יותר, תחרות מהירה יותר״ וזה בדיוק זה.

כתבות נוספות בנושא:
> מבחן השוואתי ל-6 חליפות טריאתלון למתחילים
> מבחן שוונג למשקפי שחייה של זוגס

שעון ייעודי לטריאתלון
ניכר כי השקיעו בשעון חשיבה על כל הפרטים הכי קטנים שהופכים את החוויה לנעימה יותר. למשל, כשיוצאים מהמים בטריאתלון ולפעמים הראש מסתובב, קשה למצוא את הכפתור הקטן שמסיים מקטע. אז עכשיו אפשר פשוט לטפוח על השעון בקלות וזה קורה. דוגמה נוספת על המחשבה שהושקעה היא האפשרות לסיים אימון רק לאחר לחיצה ארוכה של שלוש שניות על כפתור הסיום ובעצם להימנע מעצירת האימון באמצע בגלל לחיצה שגויה (אוי כמה מעצבן כשזה קורה!). והאפשרות אולי החשובה ביותר בקטגוריית הנוחות, היא היכולת להעביר את נתוני האימון לסמארטפון בלחיצת כפתור. זה באמת הרבה יותר נוח לראות על המסך של הטלפון את הנתונים, מאשר רק על השעון כפי שהיה בדגמים הקודמים. פשוט מרגישים שאת השעון תכננו אנשים שבאמת עושים את הספורט הזה.

פונקציות נוספות
בנוסף ליכולות מוכחות במדידת האימונים, השדרוג הגדול ביותר שעשה השעון, הוא דווקא מחוץ לפעילות. אחד העקרונות המרכזיים בתורת האימון הוא השיפור הפזיולוגי שמגיע דווקא בזמן המנוחה אחרי האימון ולא באימון עצמו. כלומר, לרמת ההתאוששות של הגוף מאימון מסויים יש השפעה מכרעת על הביצועים באימון הבא. כאן נוצרת בעיה. ההתאוששות שלנו מושפעת גם מהפעילות שאנחנו מבצעים ביום, מחוץ לזמן האימון. כך שמישהו שעובד בעבודה פיזית יתאושש לאט יותר ממתאמן שהלך לנוח בבית אחרי האימון. התאוששות שאינה מספקת היא גורם מרכזי בפציעות ועומס יתר. כאן יש לנו פתרון של ממש.

השעון עוקב אחרי הפעילות הגופנית גם מחוץ לשעות האימונים. מלבד נתונים כמו מספר צעדים וקלוריות שנשרפו במהלך היום, אפשר לקבל נתונים על מצב הגוף מבחינה אימונית. השעון יודע לחשב את העומס שהאימון מפעיל על הגוף ולהציג לנו מתי אנחנו מוכנים לאימון הבא, בהתחשב בפעילות היומית שעשינו. זה חידוש גדול שכן בצורה זו אפשר להימנע מפציעות מיותרות ולהתאמן בצורה נכונה יותר.

עיצוב
בשנים האחרונות היתה קיימת תחושה שאין חידוש אמיתי בשעונים בקטגוריית הטריאתלון, מלבד שיפורים קטנים או עיצוב קטן ונוח יותר מדגם לדגם. אך במקרה הזה, כבר שמסתכלים על האריזה של ה-V800, מבינים שפולאר עשו שינוי חשיבתי מבחינה ויזואלית. השעון נוח ונעים לעין, זה מרגיש כמו השעון הראשון שבאמת מעוצב כך שאפשר להסתובב איתו גם מעבר לשעות האימונים.

סיכום
ה-V800 הוא כלי מצויין לרצים או לטריאתלטים שאוהבים נתונים. הוא מאפשר בפשוטות רבה לראות ולנתח את הנתונים ולייצר מעקב מתמשך על תוכנית האימונים. כמות הנתונים שהשעון מציע היא כמעט אין סופית ובאמצעות המחשב ניתן להחליט אלו נתונים רלוונטים עבורכם וכיצד לכוונם. התצוגה הגדולה והברורה היא יתרון למי שמתקשה לקרוא נתונים מהשעון בזמן פעילות, והסוללה הארוכה מאפשרת להשתמש בו גם בפעילויות ארוכות מאוד.

יותר: מראה, פשטות, חיבור לסמארטפון, פורטל עדכון נתונים נוח, סוללה שמחזיקה זמן רב, תפעול פשוט בזמן אימון, מעקב אחר התאוששות, תצוגה גדולה.

פחות: מטען מסורבל.

ציון שוונג: 9 מתוך 10

מחיר: 2,150 ש"ח (2,400 כולל רצוע משדר)

לרכישת השעון בשוונג שופ – לחץ כאן


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג