סוף לספקולציות: גיא ניב הוא הרוכב הישראלי לג׳ירו דה איטליה 2019

את "סייקלינג אקדמי" לג׳ירו יובילו הכוכב האיטלקי דוידה צ׳ימולאי והספרדי רובן פלאזה; גיא שגיב יוביל את הקבוצה בטור קליפורניה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה – היכנסו


סייקלינג אקדמי תזנק לג׳ירו דה איטליה 2019 שייפתח בשבת הקרובה בבולוניה ונחשב לאחד הקשים שהיו מעולם – עם הרכב שיכלול את הרוכב הישראלי גיא ניב. גיא שגיב, הרוכב הישראלי שעשה בעונה שעברה היסטוריה כאשר הפך לספורטאי הישראלי הראשון שמסיים גראנד טור, נבחר על ידי "סייקלינג אקדמי" להוביל את הקבוצה בטור העולמי של קליפורניה שיוזנק ביום ראשון הבא יחד עם אלוף ישראל רועי גולדשטיין. אקדמי תתחרה בשני המירוצים הגדולים והחשובים ביותר שלה העונה עם שלושה ישראלים. ״זה דבר גדול״, הגיב הבעלים שותף של אקדמי סילבן אדמס. ״אנחנו קבוצה ישראלית שנחושה לקדם את דור הרוכבים הישראלי הצעיר ולתת להם את הבמה. אבל אנחנו מצפים שיצדיקו את האמון. ואני משוכנע שכך יהיה״.

"אני מנוסה יותר", גיא ניב | צילום: סייקלינג אקדמי

ההחלטה של ראשי אקדמי לבחור בגיא ניב כישראלי בג׳ירו לא היתה פשוטה. קדמו לה לא מעט התלבטויות. שגיב הוכיח בג׳ירו בשנה שעברה שמדובר באתלט חזק פיזית ומנטלית להתמודד עם אחד מהמבחנים הקשים ביותר בעולם המקצועני ואילו גיא ניב נאלץ לפרוש כזכור אחרי השלב החמישי בשל מחלה. ״החלטנו לבחור בגיא ניב לג׳ירו בסופו של דבר מאחר וניב הוכיח התקדמות רבה העונה. הוא התחזק מאד פיזית וגילה יציבות בכל המרוצים האחרונים של הקבוצה״, הסביר המנהל הספורטיבי הבכיר שלה צ׳ל קרלסרום. ״הוא השתפר בכמעט כל אספקט ואנחנו משוכנעים שהוא יוכל להתמודד ולהפוך לישראלי השני שמסיים גראנד טור ואף עוזר לקבוצה להשיג ניצחון היסטורי. שגיב סבל מפציעות שעלו לו באבדן של ימי מרוץ רבים ולמרות שחזר לעצמו – אנחנו משוכנעים שהוא יצליח יותר במרוץ קצר יותר (7 שלבים) בקליפורניה למרות שמדובר עדיין ברמה העולמית הגבוהה ביותר עם הקבוצות הגדולות בעולם״.

ניב סיפר שהוא מאושר מהבחירה, ״מהרגע שנאלצתי לנטוש במהלך השלב החמישי בג׳ירו – החלטתי שג׳ירו 2019 יהיה החוויה המתקנת שלי ואחזיר חוב לעצמי ולקבוצה. עשיתי הכל מאז הרגע המר ההוא ועד עכשיו. אינני אותו הרוכב שזינק בירושלים בשנה שעברה. אני חזק יותר. אני מנוסה יותר. ואני בשל להתמודד עם מה שיבוא. אין לי כל ספק שאסבול כפי שלא סבלתי בחיים אבל אני אתגבר על הכל. מבטיח שתראו אותי על קו הסיום בוורונה ב-2 ביוני ואני גם מקווה ומאמין שאוכל לעזור לקבוצה בקטעי העליות הקשים ביותר״. ניב בן ה 25 הוא רוכב הרים במקור שעבר הסבה לכביש כשהצטרף לס"ייקלינג אקדמי" לפני כשנתיים ונחשב למטפס מעולה. אקדמי ערוכה לג׳ירו 2019 עם הרכב שנבנה במיוחד כדי להתמודד עם האתגרים המיוחדים שהוא מציב – שבועיים ראשונים שטוחים יחסית ועד סיום מהגהנום שכולל 8 קטעי טיפוס קשים בעשרת הימים האחרונים. ״מדובר כנראה בג׳ירו קשה שכמוהו לא נראה זה שנים״, אמר קרלסטרום. ״עם זאת אנחנו מגיעים עם רוכבים שיכולים לעזור לנו לנסות ולנצח שלב, דבר שלא הצלחנו לעשות בג׳ירו הקודם למרות שהיינו קרובים".

רשימת הרוכבים הסופית של "סייקלינג אקדמי" לג'ירו ד'איטליה

אקדמי תטיל בשבועיים הראשונים את יהבה על דוידה צ׳ימולאי, הספרינטר האיטלקי שלה שהצטרף אליה השנה והוכיח שמדובר בווינר תאב קרבות שאינו חושש מלחץ. הוא סיים במקום השני בשלב הלפני אחרון במירוץ הפרו טור טירנו אדריאטיקו, ורביעי בקלסיקה ברמה הגבוהה ביותר בגרמניה בשבוע שעבר, וניצח את הטור קאסטילה לאון רק לפני שבוע. ״זה אדיר ומרגש לקבל כאיטלקי את הזכות להתחרות בג׳ירו בפעם הראשונה עבורי ועוד במדי אקדמי. החלום הגדול שלי זה לגמול לקבוצה על האמון עם ניצחון בשלב. אנחנו מסוגלים לעשות זאת. יש לנו קבוצה חזקה״.

גם הספרדי המעוטר רובן פלאזה שבאמתחתו ניצחונות בטור דה פראנס ובוואלטה יכול להשיג לאקדמי ניצחון לאחר שבג׳ירו 2018 היה קרוב לכך כשסיים שני בקטע ה 18. הקבוצה משגרת גם את הכישרון הלטבי העולה שלה קריסטס ניילנדס, את הקנדי ג׳ולייום בוייון האיטלקי קריסטיאן סבאראגלי ואלוף אירלנד קונור דאן – כמסייעים לצ׳ימולאי בספרינטים. כמטפסים נבחרו כאמור ניב הישראלי וכן אווט גברמדין, הפליט האריתראי של אקדמי שסיפורו המרגש ונחישותו המדהימה להתגבר על שנים של מנוסה ואף רעב תפסו כותרות רבות ברחבי העולם. ״אם הייתם אומרים לי כשהסתתרתי במרתף לפני כמה שנים – שיום אחד אתחרה בג׳ירו – הייתי אומר לכם שאתם משוגעים״, אמר אווט.

השנה יתחרה בטור קליפורניה. גיא שגיב | צילום: נועה ארנון

אקדמי משגרת לטור קליפורניה הרכב חזק שיכלול גם את הקולומביאני שלה אדווין אווילה, המטפס השוויצרי מתיאו בדילאטי, המאיץ הנורבגי סודרה הולסט אנגר, האמיש שרוארס מניו זילנד וכאמור את שני הישראלים. ברגע האחרון נאלצה הקבוצה לוותר על הרוכב האיכותי ביותר שלה בן הרמנס שיועד להוביל אותה בקליפורניה – לאחר שהתרסק ונפצע בברכו. ״אני מאמין שאנחנו יכולים לגנוב שלב בקליפורניה״, אמר קרלסטרום. ״יש לנו קבוצה טובה ועם המוטיבציה המיוחדת של שני הישראלים להצליח מול קהל אוהד וכמעט ביתי נוכל להיות תחרותיים בכל שלב".

ולבסוף , גיא שגיב שעשה בעונה שעברה היסטוריה, ״לא אשקר. זה כואב לי שאחמיץ את הג׳ירו אבל פחות כואב משחשבתי. עברתי עונה חסרת מזל עד כה ואין לי את העומק הדרוש להתמודד עם שלושה שבועות ארוכים כאלה. אחרי הג׳ירו של שנה שעברה לא רציתי לבוא ולעבור עוד קרב הישרדות רק כדי לסיים. יש לי מטרות הרבה יותר שאפתניות. אני רוצה להשפיע במרוץ. מבחינה זו קליפורניה יותר מתאימה למצב שלי. אבל אני שמח עבור גיא ניב . מגיע לו. בטוח שיעשה זאת". גם אלוף ישראל רועי גולדשטיין הגיב ואמר, ״זו הזדמנות עצומה. להתחרות בארה״ב במרוץ ענק זה כמו מרוץ ביתי עבורנו. מצפים לתמיכה גדולה ולהרבה דגלי ישראל״.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02