מי הם המועמדים לניצחון מבין הישראלים בישראמן גארמין?

מה שבטוח זה שיהיה אלוף ישראל חדש במרחק המלא (226) השאלה היא אם הוא גם ינצח בדירוג הכללי? מנצחת השנה שעברה, אנטונינה רזניקוב, היא בעלת הסיכוי הגבוה להיות האלופה גם השנה. בחצי המרחק (113) הולך להיות חם מאוד עם שחר שגיב בהופעת בכורה על המסלול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לצד הטריאתלטים הטובים שיגיעו מחו"ל לאילת ביום שישי הקרוב 27.1.17, ינסו בכירי הטריאתלטים הישראלים למרחקים ארוכים למצוא את מקומם בצמרת בישראמן המלא (226) ובחצי המרחק (113). בשנה שעברה למשל, האלוף הישראלי בר רדנסקי דורג רביעי במרחק המלא כאשר הקדימו אותו שלשוה ספורטאים זרים, בעוד שהאלופה הישראלית אנטונינה רזניקוב היתה גם המנצחת הכללית בין הנשים. בחצי המרחק, אלון פדר שניצח בין הישראלים דורג במקום השישי הכללי, ואילו דורה הלר שניצחה בין הישראליות בחצי המרחק דורגה במקום השלישי בין הנשים כאשר הקדימו אותה שתי מתחרות זרות.

מחפש חוויה מתקנת. דן אלתרמן | צילום: צלמי שוונג

עוד כתבות בנושא 
מי הם הכוכבים הזרים של ישראמן גארמין 2017? 
למה ליאור זך מאור מתרגש לקראת חג ישראמן גארמין? 
איך רצים נכון במסלול של ישראמן גארמין?

מועמדים לניצחון במרחק המלא בישראמן (226)

האם הישראלים הבכירים יוכלו לאיים השנה על התואר הכללי? יש סיכוי. במרחק המלא שני האלופים האחרונים, פטר וברוסק שלא יגיע כיוון שיתחרה בתחרות 7 מרתונים בשבעה ימים ובארט קנדל לא יגיעו הפעם, אבל דאגו להם למחליפים ראויים. מצד שני, דן אלתרמן מתכנן חוויה מתקנת עוד מהרגע שהוא חצה את קו הסיום באילת לפני שנה. אז הוא התחרה לראשונה במרחק איש ברזל, בנה על המקום הראשון אבל סיים שני בין הישראלים אחרי בר רדנסקי וחמישי כללי. הוא אמנם היה הכי מהיר בשחייה (48:25 דק') וגם בריצה (3:00:49 שעות), אבל הביצוע שלו ברכיבה היה רחוק מהציפיות שלו מעצמו. אלתרמן מאמין שאם יתקן את זה, הוא גם יוכל להיות המנצח הכללי ואולי אפילו לשבור את שיא המסלול. אגב, בכל מקרה לא יהיה מי שישמור על התואר הישראלי מאחר ובר רדנסקי לא משתתף השנה.

במרחק המלא לא נראה הפעם את תום מרמרלי וליאור זך-מאור, ואנשי ברזל אחרים שינסו לתפוס מקום בצמרת יהיו אוהד סיני, שוקי סרויה, אלעד שרעבי ודן קוני. סיני השתתף באוקטובר האחרון באיירונמן ברצלונה וסיים בתוצאה של 9:18 שעות, שנחשבת לטובה עבור כל איש ברזל מהצמרת הישראלית. שוקי סרויה השתתף בצ'לנג' רות בקיץ האחרון וסיים בזמן של 9:25 שעות, ודן קוני משפר מדי שנה את הדירוג שלו בתחרות הזאת כשבשנה שעברה הוא סיים במקום השביעי הכללי. חוץ מזה, קוני ניצח השנה גם במקצה ל-100 קילומטרים באולטרה מרתון סובב עמק ונראה שהוא בכושר מצוין. אלעד שרעבי מחפש חוויה מתקנת אחרי שלא סיים בשנה שעברה.

אולי הפעם יקשו עליה יותר. אנטונינה רזניקוב | צילום: ניר עמוס

אנטונינה רזניקוב תנסה לקטוף תואר שני ולנצח בדירוג הכללי לנשים, ונראה שהפעם תהיה לא תחרות יותר קשה מצד התאומות האמריקאיות לורל ורבקה וואסנר. אירנה מאזין תחזור שוב למרחק המלא בו ניצחה בעבר פעמיים מבין הישראליות, וטריאתלטית מקומית נוספת שתנסה להתמודד גם היא על מקום בפודיום תהיה לימור הגני שבשנה שעברה סיימה שלישית בין הישראליות בחצי המרחק.

מועמדים לניצחון בחצי ישראמן (113)

חצי המרחק משמש בדרך כלל כזירת תחרות מצוינת עבור טריאתלטים שמתחרים יותר במרחק האולימפי. מצד אחד נראה שם השנה את תום מרמרלי שהיה אלוף ישראל 3 פעמים במרחק המלא, אבל מצד שני כשמורידים לו חצי מהמרחק זה מעלה בצורה משמעותית את הסיכויים של המתחרים האחרים.

בולט מעל כולם השנה בהופעת הבכורה שלו בישראמן גארמין יהיה שחר שגיב, שרשם עונה חלומית ב-2016 עם הופעות מרשימות בסבב העולמי. יהיה מעניין לראות את שגיב מול האורחים מחו"ל, שבעברם היו טריאתלטים טובים במרחק אולימפי והיום שמים יותר דגש על חצי המרחק. טריאתלט אולימפי פעיל נוסף שיתחרה בפעם השניה ברציפות בישראמן יהיה רועי זוארץ, שבשנה שעברה סיים שלישי מבים הישראלים בחצי המרחק. ויטלי פרוסט שהקדים אותו במקום השני חוזר להתחרות, ומי שייעדר הפעם יהיה אלון פדר שניצח בין הישראלים ב-2016. חוץ מזה, נראה השנה בהופעת בכורה בישראמן גארמין גם את ויטלי לייקין, שסיים בקיץ במקום ה-12 בחצי האיירונמן בפולה שבקרואטיה, ועוד טריאתלט שיחזור לתחרות הזאת אחרי שנתיים יהיה המאמן הראשי של קבוצת "BUTTONS" גיא כפתורי.

פעם ראשונה בישראמן גארמין. שחר שגיב | צילום: ארן הרשלג

מי שניצחה בין הישראליות בחצי המרחק לנשים בשנה שעברה היתה דורה הלר, אבל היא תתחרה הפעם כרוכבת בשלשה למרחק המלא. נראה שהקרב בין הישראליות יהיה בין ענבר זהבי שהתחרתה בשנתיים האחרונות במרחק המלא והדס מזר שסיימה בשנה שעברה במקום הרביעי הכללי והשני בין הישראליות בחצי המרחק.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נפתלי הגיב:

    המדינה היחידה בעולם בה יש דירוג נפרד לספורטאים שלה באותה תחרות היא ישראל 🙂

    בהצלחה לכולם!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג