מחקר חדש מגלה כיצד תשרפו יותר שומן בדרך פשוטה וקלה

בניגוד למה שתמיד ידענו, מחקר חדש מגלה כי אימון בוקר על בטן ריקה דווקא מסייע להפחתה במשקל וירידה באחוזי שומן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ארוחה לפני אימון צילום: Marcus
ארוחה לפני אימון צילום: Marcus

בעבר נהוג היה להמליץ לאכול לפני אימון המתבצע בשעות הבוקר, זאת מהחשש להגברת התיאבון לאורך היום ופגיעה בחילוף החומרים, בהרגשה ובביצועים הספורטיביים. אולם, מחקר שפורסם בכתב העת The British Journal of Nutrition הסיק באופן חד משמעי, אחרת. המחקר כלל 2 קבוצות: קבוצה 1 ביצעה פעילות גופנית בבוקר על קיבה ריקה מצום הלילה; קבוצה 2 ביצעה את הפעילות אחרי ארוחת הבוקר. שעת האימון היתה 10 בבוקר. המחקר ביקש לבדוק את כמות האנרגיה והשומן שנשרפו במהלך האימונים בשתי הקבוצות ואת רמת הרעב והתיאבון במהלך היום בקרב המשתתפים.

תזונה, ארוחת בוקר | צילום: Marcus

על פי המחקר החדש, פעילות גופנית לפני ארוחת בוקר שורפת יותר קלוריות | צילום: Marcus

מסקנות המחקר היו חד משמעיות ומהוות תפנית שעשויה לסייע לכם לזרז תוצאות ולהפיק יותר מיחידת האימון שלכם: בקבוצה שביצעה פעילות גופנית על קיבה ריקה נצפתה שריפת קלוריות גבוהה יותר בכ-20% לעומת הקבוצה שכן אכלה לפני האימון. לא נצפו תחושות רעב מוגבר או אכילה מהירה ומופרזת בקרב שתי הקבוצות.

כתבות נוספות בתזונה
תזונה || 5 שמנים בריאים לספורטאים
תזונה טעימה ומומלצת לפני או אחרי אימון

10 כללים לתזונה בריאה לקראת השנה החדשה

אימון בשעות הבוקר על קיבה ריקה בעל השפעה מטבולית הטובה ביותר למי שמעוניין לרדת במשקל או לחטב את הגוף ולהוריד אחוזי שומן. כמובן, שיש ללכת עם תחושת הבטן האישית, ההרגשה באימון ובמקרים מסוימים בקרב הנוטלים אינסולין (מחשש להיפוגליקמיה). אבל, אם אין לכם בעיה להתאמן על קיבה ריקה אז אל תמהרו לשנות זאת. יש חשיבות גבוהה לארוחה הסמוכה לסוף האימון הקרויה "חלון ההזדמנויות" הנמשך עד כ-30 דקות מתום האימון – הזמן הקריטי והחשוב ביותר לספק לגוף את חומרי הבנייה להם הוא דרוש כהתאוששות לאימון, וזאת בעיקר במקרים בהם האימון בוצע על קיבה ריקה. כדאי להיערך מראש עם כריך בריא המשלב פחמימה וחלבון ויהווה פתרון קל, נגיש ובריא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג