לאיזה מרוצים אפשר להתחיל להתאמן? בחרנו לכם 6 כאלו

בתסריט האופטימי, החל מספטמבר הקרוב נראה מבול של מרתונים ברחבי העולם כולל 5 מ-6 הגדולים ביותר. אז אולי באמת הגיע הזמן להתחיל להתאמן? אלו ההמלצות שלנו עבורכם למרתונים של הסתיו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משבר הקורונה: כל העדכונים השוטפים בשוונג

לשמחתנו כבר יש הקלות בחייהם של הרצים למרחקים ארוכים, לצערנו אין מרוצים או אתגרים באביב 2020, אבל איך אומרים בתקופת הקורונה? אנחנו תמיד צריכים להסתכל על הצד החיובי. אז בתסריט האופטימי עונת סתיו 2020 מחכה לנו עם עומס מטורף של מרוצים בארץ ובעולם. ואם אתם בריאים, זמן יש כרגע יותר מתמיד, אז כנראה שאין זמן מתאים יותר מעכשיו לסמן מטרה ולהסתער עליה? לצורך העניין, הכנו עבורכם רשימה של מרוצים אטרקטיביים שיתקיימו החל מספטמבר 2020 וצפונה, ושזה בדיוק הזמן להתחיל להתאמן אליהם.

שנחפש תכנית אימון? | צילום: RUN 4 FFWPU from Pexels

עוד כתבות בנושא 
הביקורת של ביטי דויטש בוועדת הקורונה
אסטרטגיית היציאה של משרד הספורט ממשבר הקורונה 
כך נראה השינוי בפעילות הספורטיבית בעקבות הקורונה 

נציין כמובן שבתוך מבול המרתונים שיתקיים בין ספטמבר לנובמבר ניתן למצוא גם חמישה מששת מהגדולים והאטרקטיביים ביותר: ברלין, לונדון, בוסטון, שיקגו ווניו יורק. הראשון והאחרון צפויים להתקיים במועדם בעוד ששלושת האחרים נדחו מאפריל, אבל חשוב לציין שבמקרה של מרוצים אלה ההרשמה היא לא אוטומטית ולמעשה סגורה, אלא אם עושים זאת כתרומה לקהילה או דרך סוכנויות נסיעות שעדיין יש להן סלוטים. ולכן כאן נתמקד במרוצים שניתן להירשם אליהם בלחיצת כפתור.

1. מרתון שטוקהולם – 5.9 

המרתון של בירת שבדיה היה אמור להתקיים במקור בסוף מאי אבל נדחה למועד שאולי לרצים הישראלים קצת יותר קשה להתאמן אליו בגלל החום בתקופת השיא של האימונים, אבל מבחינת מזג האוויר עצמו בשבדיה צפוי להיות נעים ונוח בסוף הקיץ.

במרתון הזה חוצים מספר גשרים ולכן יש כמה עליות, אבל בסופו של דבר שטוקהולם היא עיר שטוחה המורכבת ממספר איים, ובנוסף אחת מערי הבירה היפות באירופה, מה שהופך את המרוץ הזה לאטרקטיבי במיוחד. בנוסף, באותו היום מתקיים גם המרתון וגם חצי המרתון, מה שפותח אפשרויות למגוון רחב יותר של רצים לחגוג את סוף תקופת הקורונה דווקא בשבדיה (אם נבחר להיות אופטימיים).

דמי ההשתתפות במרתון שטוקהולם הם 110 יורו, ועושה רושם שהחיסרון היחיד במסלול היפהפה שלו הוא שבקילומטרים האחרונים (36 ומעלה) חוזרים למקומות במסלול שכבר רצו בהם בקילומטרים הראשונים. ועדיין, כששער הסיום מוצב בתוך האצטדיון האולימפי של משחקי 1912 זה בהחלט שווה את זה.

2. מרתון המבורג – 13.9 

המרתונים של גרמניה ובראשם מרתון ברלין ידועים כמאורגנים למופת, אך כמה מהם (ולא רק ברלין) נחשבים למהירים במיוחד. אחד כזה הוא פרנקפורט והשני הוא המבורג, שהיה אמור להתקיים בתכנון המקורי באביב ונדחה לסוף הקיץ, שבוע לפני שאצלנו חוגגים את ראש השנה.

המבורג שנמצאת בצפון גרמניה היא עיר הנמל הגדולה במדינה והעיר השנייה בגודלה בגרמניה אחרי ברלין, מה שהופך אותה גם לעיר אטרקטיבית מבחינה תיירותית. הרצים ואנשי הברזל הישראלים גילו אותה בשנים האחרונות בזכות סבב האיירונמן שמגיע לשם וגם בזכות המרתון השטוח והמהיר שבדרך כלל מתקיים בתנאי מזג אוויר נוחים.

מי שירשם עכשיו למרתון המבורג ישלם 98 יורו, בשאיפה שבאמצע ספטמבר כבר אפשר יהיה לרוץ שם.

3. מרתון ליסבון – 11.10 

אם המרתונים של תחילת ואמצע ספטמבר נראים "ריסקים" מדי מבחינת הקורונה, אולי קל יותר לבנות על נסיעה לבירת פורטוגל באמצע אוקטובר? אצלנו אגב זה יהיה סוף השבוע האחרון של החגים.

ליסבון ידועה כיעד תיירותי שהפך לאטרקטיבי מאוד עבור ישראלים בשנה האחרונה והמרתון שלה נחשב גם הוא למהיר ויפהפה, שעובר ברובו על שפת הים וגדת הנהר. בניגוד להרבה מרתונים מעגליים, כאן מדובר במרוץ שהוא point 2 point וזה אומר שרצי המרתון צריכים לנסוע בבוקר מנקודת הסיום במרכז העיר ליסבון עד לעיר החוף קאשקאיש, שם מוזנק המרתון שברובו רצים לאורך החוף מהנקודה המזרחית ביותר של מרכז פורטוגל על האוקיאנוס האטלנטי ועד למרכז העיר. דמי ההשתתפות במרתון ליסבון הם 60 יורו.

4. מרתון קייפטאון – 18.10 

קייפטאון שבדרום אפריקה נחשבת ליעד תיירותי אטרקטיבי במיוחד, ובמקרה הזה למי שמתכוון לרוץ שם מרתון כדאי לשלב את זה עם חופשה במקום שקצת יותר קשה להגיע אליו מאשר כמעט כל עיר גדולה באירופה. מי שמכיר קצת את המרוצים בדרום אפריקה יודע שהמרוץ היפה יותר של קייפטאון נקרא TWO OCEANS והוא מרוץ קצת יותר ארוך ממרתון (56 קילומטר).

המרתון של קייפטאון שמתקיים בסוף החורף הדרום אפריקאי הוא המרתון הגדול ביותר באפריקה. המסלול שלו פחות אטרקטיבי מהמסלול המפרך של TWO OCEANS מבחינת הנראות, אבל עצם העובדה שהמרתון של קייפטאון מתקיים ברובו בגובה הים הופך אותו גם למהיר במיוחד. ועדיין, העובדה שההרים והנופים המדהימים של קייפטאון נראים ברקע ברוב חלקי המסלול הופכת גם את המרוץ הזה לאטרקטיבי ולזה צריך להוסיף את תרבות הריצה המיוחדת במינה של העם הדרום אפריקאי, שמשרה בצדי הדרך אווירה מחשמלת. בנוסף למרתון, חגיגית הריצה ביום הזה כוללת עוד שני מרוצי שטח למרחקים של 22 ו-12 קילומטרים.

5. מרתון פרנקפוקט – 25.10 

מדובר במרתון השני בגודלו בגרמניה אחרי ברלין, הראשון שהתקיים בגרמניה עוד לפני ברלין, ומבחינת המסלול שלו – אומרים שהוא מהיר כמעט כמו ברלין אם לא כמותו. העובדה שפרנקפורט היא יעד שמאוד נוח להגיע אליו הופכת אותו ביחד עם כל זה למרתון אטרקטיבי במיוחד, מה גם שמזג האוויר שם בסוף אוקטובר הוא בדרך כלל אידאלי לריצת מרתון.

גם הרצים הישראלים המקצוענים מאוד אוהבים את מרתון פרנקפורט. לפני ששבר את שיאו הישראלי האחרון בסביליה, מארו טפרי עשה את זה ב-2019 בפרנקפורט. שיא המסלול לגברים במרתון הזה של וילסון קיפסאנג עומד על 2:03:42 שעות. ההרשמה למרתון הזה בתוקף עד יוני ועולה 90 יורו.

6. מרתון ירושלים – 6.11

מרתון ירושלים היה אחד הנפגעים הראשונים של וירוס הקורונה, ורצים רבים שתכננו להשתתף בו באמצע חודש מארס נותרו ללא תחרות מטרה. אבל לשמחתנו המרתון לא בוטל והתאריך החדש שנקבע לו מאפשר גם לרצים אחרים לסמן אותו כמטרה הגדולה של תחילת החורף, וגם למי שפחות אופטימי לגבי המרתונים של ספטמבר ואוקטובר – לתכנן משהו שנראה הרבה יותר הגיוני במונחים של החזרה לשגרה אחרי תקופת הקורונה.

אחד המיוחדים. מרתון ירושלים | צילום: פלאש 90

אז מי שמכיר את המסלול יודע שזה לא המרוץ לקבוע שיא אישי במרתון, גם לא קרוב לזה. אבל רצי מרתון ותיקים ולא רק הם, יודעים שלא בכל מרתון חייבים לקבוע שיא אישי ויש גם לא מעט חוויות אחרות שאפשר לקבל, בטח כשמדובר במסלול כל כך אטרקטיבי כמו זה של ירושלים.

כתבה זו נכתבה כאשר מרוצים אלו עדיין היו פעילים ופתוחים להרשמה. יתכן שבהמשך הם יבוטלו או יידחו – יש לעקוב ולהתעדכן בהתאם



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג