כיצד חיים תחת אש וממשיכים לקיים שגרה ספורטיבית?

יוסף למדן, מאמן "הקבוצה האתגרית" בעוטף עזה, מספר בראיון לשוונג כיצד מתאמנים תחת אש וממשיכים לקיים "שגרה" ספורטיבית גם כשמסביב הכל בוער
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בימים אלו, כשהמתיחות בגבול עזה מגיעה לשיאים חדשים, רקטות מתעופפות לכל עבר והפסקת האש נכנסת לתוקף אך השגרה קצת פחות, יצאנו לבדוק מה שלום קבוצת הריצה הדרומית שלנו, "הקבוצה האתגרית" אותה מאמן יוסף למדן. איך מתאמנים בשגרת חירום ואיך שומרים על כושר כאשר לילה שלם נשמעות אזעקות ונפילות סביב?

"האוטובוס שקיבל את הטיל ישירות, הוא בדיוק במקום בו אנו מתאמנים" | צילום: אלבום פרטי

כתבות נוספות בנושא
6 סיבות מדוע ריצה זה דבר ממכר
5 טיפים לחזרה לשגרה לאחר פגרה
כך תקנו את נעלי הריצה שלכם

מדובר בקבוצה המכילה ספורטאים וספורטאיות שרובם החלו את דרכם הספורטיבית מאפס והצטרפו לפעילות הכוללת אימוני ריצה, רכיבה ושחייה. פעילות הקבוצה מתקיימת בכל יום בשבוע בשעות בוקר מוקדמות ושעות הערב המאוחרות, בכל עונות השנה. בקבוצה חברים ספורטאים מכל אזור עוטף עזה, החל ממשאבי שדה דרך צאלים, גבולות, עין הבשור חבל אשכול, יישובי שער הנגב, שדרות וחוף אשקלון. הקבוצה החלה מקומץ מתאמנים טיפוליים, שרק רצו חברה לרוץ איתה מדי פעם וכך גדל המועדון והתרחב וכיום יש תכנית שבועית של אימונים ללא הפסקה למבוגרים, נוער וילדים.

אין ספק שכוח של קבוצה בה מתאמנים מעל ל-140 ספורטאים הוא מיוחד במינו. השותפות לדרך, הרצון להצליח והנכונות  לתת לא פחות ממה שכל אחד מקבל, הם שהופכים את המועדון הזה לאחד החזקים והמשפיעים לטובה על כל עוטף עזה. חברי הקבוצה מתחרים באופן קבוע בכל התחרויות, החל מליגת השחייה של זוגס ועד לטריאתלונים ותחרויות ריצה.

רוב הספורטאים החלו את דרכם הספורטיבית מאפס | צילום: אלבום פרטי

"האוטובוס שקיבל את הטיל ישירות, הוא בדיוק במקום בו אנו מתאמנים", מספר לנו המאמן, יוסף למדן, רגע אחרי שהפסקת האש נכנסה לתוקפה, "זה מקום האימונים הקבוע שלנו שבו אנו עושים את אימוני הריצה בימי רביעי בבוקר. אנחנו תמיד מסתכלים להם בעיניים והם מסתכלים לנו בעיניים". למדן מספר שתושבי האזור מקפידים לשמור על הנחיות פיקוד העורף, "פיקוד העורף ממליץ להיות בתוך ממ"ד או מחוצה לו ולכן אנחנו לא עושים אימונים מרוכזים".

מה עושים כשאי אפשר לקיים אימון רגיל? 
"מתאמנים מבצעים תכניות אימון אישיות בהן הם רוכבים על טריינר. בתקופות חמות אנחנו מתאמנים באזורים ממוגנים יותר. במצב כמו שהיה שלשום בו נורו כל כך הרבה טילים, זה היה חסר היגיון לעשות משהו מחוץ לבית. אנשים חשבו רק איך לשמור על עצמם ועל ילדיהם. מי שלא היה בתוך ממ"ד, זה היה מסוכן".

"בתקופות חמות אנחנו מתאמנים באזורים ממוגנים יותר" | צילום: אלבום פרטי

בתקופות חמות, הקבוצה האתגרית מפצלת את האימונים, "בכל ישוב יש ראשי קבוצה וכל אחד לוקח את המתאמנים ועושה אימונים קצרים ורגועים יותר, לשחרור האדרנלין, במקום שיסעו 40 דקות לאימון. כמובן שאין אימוני שחייה כי הבריכות סגורות, מי שיש לו טריינר עושה אימון בהתאם לתכנית. יש אצלנו ספורטאים שמתאמנים לישראמן באילת אז הם עובדים קשה יותר".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג